Idiotbilister... vad göra?

Pavement, du glömde två viktiga egenskaper hos mindre vetande bilister. Nämligen: ett oförmåga att blända av vid möte med cykel. Här intar vissa lastbilsåkare en särställning, gärna totalt förblinda en med hjälp av ett tiotal marshallysen. Numero två: På djävulskap slå på vindrutespolaren vid passage av cyklist, detta betende böver väl int ytterligare kommenteras....

Blev inspirerad av idiotbilisterna och kapar tråden:

Idiot cyklisterna i:

1. Cyklar mot körriktningen på cykelbanorna.
2. Cyklar över övergångsställen och tror att zebra lagen gäller dem.
3. Cyklar Utan hjälm.
4. Cyklar utan lysen när det är mörkt.
5. Cyklar Med hörlurar i öronen och volymen på max, samtidigt som de tittar ner i marken och inte är uppmärksamma på trafiken inklusive andra cyklister ofta gärna kombinerat med punkt 1-4.
6. Cyklar med 30-35 km/h farligt nära gående som tydligtvis inte har uppmärksammat att de kommer istället för att sänka farten och plinga med klocka eller tjoa så de blir upptäckta av exempelvis den gamla tanten som nu istället nästan får hjärtanfall.

7. Cykelklubben som cyklar i grupp på smal landsväg och inte drar in i enkelled när det är mycket trafik bakom som vill förbi ger alla cyklister dåligt rykte!

8. Mountainbikers i skogen som inte respekterar allemansrätten och förstör plantering, eller cyklar snabbt och farligt nära exempelvis vandrare, sabbar också för alla andra.

Fyll gärna på listan med fler guldkorn

Senast redigerad av en moderator:
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Måste tyvärr hålla med Scott tokig. Jag ser
> fler idiotiska cyklister än idiotiska bilister
> när jag cyklar till jobbet.
>
> /J

I concur.

Idiothappyiter:

1. Stavar idiot utan i i mitten och envisas med cukel och annat happyriktigt.
2. Slutar fylla på med spännande inlägg i en urflippad tråd precis när man inhandlat chips.
3. har fler, dyrare och lättare cyklar än vad man själv har. Tvekar inte att respektlöst fläka ut alla dessa i sjukt skandalöst porriga bildtrådar som "visa din..."
4. Presenterar konstant hopplöst avundskapande reportagen och soliga cykelsemestrar i alperna eller andra ståfräs-cykelorter.
5. Cyklar på billiga och högst förnuftiga, besserwissiga fultyskar vilka egentligen är långt bättre än alla andra cyklar (motsäger punkt tre och ökar idiotandelen avsevärt).
6. Tvekar inte att helt omoraliskt fläka ut Tour-testerna över dessa förnuftiga fultyskar.
7. Kategoriskt vägrar använda smileys för att det riskerar förstöra den inbyggda ironin vilken i många fall är fullständigt omöjlig att uttyda.

castrello skrev:
> Någon?

Jag gillar Pavement, fast jag har bara en skiva....den där tomtarna smyger omkring i videon, vad heter den nu.....Ahha, crooked rain från 1994 :)

Stanna hemma på soffan om ni ändå bara ska klaga på alla som går, cyklar, kör i trafiken.

Det är ju för fan en kalkylerad risk att gå utanför dörren i dagens samhälle så det är lika bra ni låser in er allihopa och om cykelabstinensen blir för stor får ni väl beställa en trainer. Glöm inte att se till så ni får hemleverans annars kanske ni måste ta er till närmsta post-ombud och då kanske ni DÖR på vägen!

Jävla idioter.

Little Stereo (på jobbet) skrev:
> Provat cykelbana ? ;-) T

Jag har testat, den var full av jävla idioter som gick till fots. :)

Det finns väl två procent idioter överallt. I bilar, på cyklar, på Utsidan, på Happy....osv

bigmollo skrev:
> +1

Skönt att du plus-ettar mig.
Känns som en sorts kvalitetsmärkning att bli plus-ettad av en P-B-P (och snart L-E-L) deltagare.

Anders H skrev:
> Det finns väl två procent idioter överallt. I
> bilar, på cyklar, på Utsidan, på Happy....osv

Räknade du med mig då?

cactuz skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > +1
>
> Skönt att du plus-ettar mig.
> Känns som en sorts kvalitetsmärkning att bli
> plus-ettad av en P-B-P (och snart L-E-L)
> deltagare.

+1

För att verkligen kvalitetsmärka oss så plus-ettar jag det här också. Eller blev det kaka på kaka nu?

bigmollo skrev:
> cactuz skrev:
> -----
> > bigmollo skrev:
> >
>
> > -----
> > > +1
> >
> > Skönt att du plus-ettar mig.
> > Känns som en sorts kvalitetsmärkning att bli
> > plus-ettad av en P-B-P (och snart L-E-L)
> > deltagare.
>
> +1
>
> För att verkligen kvalitetsmärka oss så
> plus-ettar jag det här också. Eller blev det
> kaka på kaka nu?

Vi är helt enkelt allesammans omgärdade av idioter helt enkelt, på cyklar, till fots, i bilar osv.

(Eller så är det som så att alla gör något idiotiskt någon gång ibland och vi är så pass många att folk uppfattar det som att det vimlar av idioter över allt.)

bigmollo skrev:
> Anders H skrev:
> -----
> > Det finns väl två procent idioter överallt.
> I
> > bilar, på cyklar, på Utsidan, på
> Happy....osv
>
>
> Räknade du med mig då?

OK, tre procent.

Gustav S skrev:
> Jag tycker det du beskriver i hela inlägget lika
> gärna kan passa in på cyklister.

Inbördes beundran?

Vadå om man e idiotcyklist skadar man ju bara sig själv på sin höjd.
Är man idiotbilist så skadar man ju andra, dödar osv.

E itne det skillnad?

OJ glömde, det är ju att följa lagen som är det viktigaste. Lampa, annars kommer pappa polis o ger mig böteslapp, jag blir rädd, andvänder lyse o gnäller på andra.

Tauno skrev:
> Crooked rain, crooked rain, en klassiker! Slanted
> and enchanted är inte dum heller..

Älskar den också. Eller båda heter den också. När jag helt var inne i det där träsket älskade jag också den där "westing for muskant and sextant" som var en samlingsskiva med en massa demos. Delvis svårlyssnat, delvis briljant.

Äh, jag älskar alla deras skivor än idag och det är få 90-talsband jag kan säga det om ännu idag.

Några favoriter:

och så den största hitten?

det här kan man ju älta hur mycke som hellst fram och tillbaka utan punkt. Men en idiotcyklist kan nog vålla mer skada än bara skada sig själv så som vissa beter sig i trafiken, cykelbanor o dylikt. Blir bara lite mer högljudda smällar med bil ;) Ja har nog allt sett en serie krock i stockholm med cyklister på cykelbana. Man tar ju dock inte det lika allvarligt även om folk blir skadade. Ser mer ut som dolda kameran..

bigmollo skrev:
> Eller blev det
> kaka på kaka nu?

E're de som kallas bukake på japanska?

jahapp, blev påkörd av en taxi idag. visserligen bröt jag mot lagen och körde över ett övergångsställe men, det var en tjej med barnvagn som gick samtidigt. Lyckligtvis såg jag taxin och uppmärksammade att han inte sett tjejen med barnvagnen, så jag trampa järnet och fick lyckligtvis smällen i bakkärran av kärring hojen, istället för rätt på. Så det lät värre än vad det tog. Killen stannade och bad om ursäkt som tur var både åt mig och tjejen vars barnvagn han höll på att klippa...

Rippa skrev:
> bigmollo skrev:
> -----
> > Eller blev det
> > kaka på kaka nu?
>
> E're de som kallas bukake på japanska?

Bukake är väl det vi ska köra i dit 3x7 m byggbod?

Höll på att bli överkörd av en ung herre i en sprillans range rover på Birger Jarlsgatan i höjd med Karlavägen idag. Han susade förbi i cirkus 70 blås och tror faan han rörde min väska och sen körde han rakt in i en stolpe och repade upp sidan ordentligt för att sedan trycka gasen i botten och bränna ner mot Jarlaplan. Han måste varit full jävla idioten..

Racerman: Har du något signalament på mannen? Har han kanske florerat här på forumet på diverse kärleksfulla bilder med sin bil?

EDIT: Var det denna herre?
exhaustcock5va.jpg ht=375

Racerman skrev:
> Höll på att bli överkörd av en ung herre i en
> sprillans range rover...

GetAttachment.jpg ht=240

Kanske den unge mannen körde som en galning för att skaka av sig den lite äldre mannen som hade kuken i hans sprillans Range Rover?

Edit: Hej Johan, bra att du klarade dig bättre än bilen / Johan (får du heta Johan på radion nu?)

Långfärdscyklade i somras och vid ett tillfälle på en väldigt fin och låååång raksträcka så körde det om en buss cirka 5 cm från mig. Höll fan i mig på att skita på mig. Djälva bussförareshelvete. Det var heller inte något möte utan vägen var helt tom. Hade fanstyget stannat så hade jag både skällt ut honom (tar för givet att det var en man, tror att kvinnor kör lite klokare vad det gäller sånt) efter noter och smockan hade varit grymt nära. Fy fan för bilister som inte kan köra, inte fattar normalt trafikvett som man dessutom ska kunna om man har körkort.

Ja för övrigt på min långcykeltur så var det ju naturligtvis en djälva massa bilister som körde om för nära så klart, djälva klantskallar. Men bussföraren var definitivt det närmaste hittills, vinglade till av luftdraget, var så djävla nära att välta in i busshelvetet.

Efter lågflygas tidiga inlägg, är det bara att hoppas på FLER idiotbilister, så att de tar ut varandra!
Själv önskar jag få tillbaka gamla krokiga vägar och färre fartkameror. Då skulle alla sovande bilister sålla bort sig själva längs vägen.. Djuuupa diken!

Inget är så trist, som Uppsala-raka E4a-sträckor.. Man somnar! Nej, släng in lite renar på en krokig och saltbefriad isväg, och det ger naturlig fartanpassning och underhållning, utan en massa DVD-skämar i solskydden. Plus att man slipper den eländiga rosten och ännu fler djur som slickar i sig saltet på vägen...

Fortsätt du att cykla, 471personer dog i trafiken 2007. Bara 33st var cykelister så att byta till bilkörande till jobbet kommer bara att öka chansen att du inte får se ditt barn växa upp.

actionbent skrev:
> Fortsätt du att cykla, 471personer dog i trafiken
> 2007. Bara 33st var cykelister så att byta till
> bilkörande till jobbet kommer bara att öka
> chansen att du inte får se ditt barn växa upp.

Njae, siffrorna måste sättas i relation till hur många som cyklar respektive åker bil till jobbet innan du kan dra sådana slutsatser. T.ex. Om det var 66 st som cyklade till jobbet så hade det varit 50% risk att dö för den gruppen.

s skrev:
> actionbent skrev:
> -----
> > Fortsätt du att cykla, 471personer dog i
> trafiken
> > 2007. Bara 33st var cykelister så att byta
> till
> > bilkörande till jobbet kommer bara att öka
> > chansen att du inte får se ditt barn växa
> upp.
>
> Njae, siffrorna måste sättas i relation till hur
> många som cyklar respektive åker bil till jobbet
> innan du kan dra sådana slutsatser. T.ex. Om det
> var 66 st som cyklade till jobbet så hade det
> varit 50% risk att dö för den gruppen.

Visst kan man använda statestik som jag gör :) det gör alla andra också, man vänder på den så den passar en själv ;)

Enligt AB försökte tydligen Carolina Stenvall påtala brister i den 50-årige gruvarbetarens körsätt.
Det gick väl sådär för henne. Och han ångrar kanske också ett och annat.

Fy fan!

Tillbaka
Topp