Idioter i trafiken, igen
Träningsläger, 35 mil cykling i helgen och det enda som fick mig riktigt jäkla förbaskad var det här som fångades av velolink på video ... Jag låg längre bak i ytterledet och kände värmen från bilens plåt när den körde förbi ...
Varför?! Blir så riktigt jäkla ledsen ... :-(
Har skickat ett mail till företagsgruppens ägare/VD/ordförande ... så får vi se vad han säger!
Så här såg mailet jag skickade ut men som inte gav något svar ...
Uppdatering 2013-04-12 11:00 ...
Nu hände det grejor ...
VD'n ringde upp mig - han var själv cyklist. Killen som körde hade blivit ordentligt tagen i örat och får inte ut sin bonus då de har en "hur jag uppför mig privat"-del i bonusen och den får han inte ut. De bjöd även in oss cyklister på en kaffe om vi hade vägen förbi Malmö. ;)
Så i och med detta anser jag att HGM Dryckservice har gjort allt de kunnat för att rektifiera situationen!
So there's hope ... still.
Frågan är vad han gör med sin privata bil.
Varför?! Blir så riktigt jäkla ledsen ... :-(
Har skickat ett mail till företagsgruppens ägare/VD/ordförande ... så får vi se vad han säger!
Så här såg mailet jag skickade ut men som inte gav något svar ...
Hej Markus,
Du känner inte mig, men jag känner till dig. Eller snarare, jag har stiftat en rätt nära kontakt med ditt bolag och en av dina servicebilar.
De flesta bolag brukar ha någon form av policy för sina bilar och då kanske framförallt de med stora logotyper på sidorna som tydligt visar vilket bolag och vilket varumärke som bilen tillhör. Det man kanske inte tänker på vid det tillfället som förare är att man i princip rullar runt som en levande reklampelare för just detta företag.
Anledningen till att jag skriver det här är enkel. Det var i fredags då vi var ett gäng som cyklade i trakterna runt Båstad när en av era bilar i praktiken försökte köra över oss. Otacksamt, kanske, fastnade allt på film och logotypen för ditt bolag syntes tydligt tillsammans med förarens namn och telefonnummer. Jag kan förstå inställningen mot cyklister på väg, men jag kan aldrig förstå hur man kan använda en två-tons reklampelare med din företagslogotyp på som skrämselredskap med risk för människors liv.
Jag kan aldrig tänka att det är den här typen av reklam du vill ha för ditt bolag och ditt varumärke som du byggt upp under 30 års tid. Jag tänkte att du kanske ville veta hur din personal hanterar ditt varumärke och vilka eventuella konsekvenser det kan eller hade kunnat få.
Mvh och telefon,
yada yada
Uppdatering 2013-04-12 11:00 ...
Nu hände det grejor ...
VD'n ringde upp mig - han var själv cyklist. Killen som körde hade blivit ordentligt tagen i örat och får inte ut sin bonus då de har en "hur jag uppför mig privat"-del i bonusen och den får han inte ut. De bjöd även in oss cyklister på en kaffe om vi hade vägen förbi Malmö. ;)
Så i och med detta anser jag att HGM Dryckservice har gjort allt de kunnat för att rektifiera situationen!
So there's hope ... still.
Frågan är vad han gör med sin privata bil.
Senast ändrad: