Iditarod Trail Invitational 2018

Yeti

Aktiv medlem
Min kompis Toni Lund är nu i Alaska på sitt livs äventyr och ska cykla 1000 engelska mil där. För några år sedan gjorde han den korta versionen på 350 engelska mil. Följ honom här. Det ska ta några veckor.

WSMC sa:
Alfsomfan sa:
Kul med en finne på femte plats!
Om jag har läst rätt ska just den finländaren "bara" cykla 350 miles....
TS´s kompis Toni ligger på en respektabel delad 6:e plats av de som ska cykla 1000 miles.
Kämpa Toni!

Missade helt att alla distanser var med i kartan. Nu har jag lite bättre koll.

Knasigt långt och hårt hur som.

Lars.E sa:
När får vi se dig på ITI Yonna?
Egentligen skulle jag cykla Rovaniemi i Finland men hade inga pengar och då tänkte jag på FatViking i Norge (det är närmare) men det kostar också jävla pengar så det gick inte heller. Så då bestämde jag att kanske Offroad Finnmark är nåt.
Men då måste jag träna och jag har ju ingen tid för jag cyklar så mycket :) Och mitt sätt att cykla har en hög fun-faktor och jag vet inte hur jag kan kasta bort den funfaktor känslan, man vinner ju aldrig med den attitude/inställning. Så jag vet inte :)

Alfsomfan sa:
WSMC sa:
Alfsomfan sa:
Kul med en finne på femte plats!
Om jag har läst rätt ska just den finländaren "bara" cykla 350 miles....
TS´s kompis Toni ligger på en respektabel delad 6:e plats av de som ska cykla 1000 miles.
Kämpa Toni!

Missade helt att alla distanser var med i kartan. Nu har jag lite bättre koll.

Knasigt långt och hårt hur som.
Ja, svårt att föreställa sig när man själv tycker att det är lite kärvt med 10 km hem, -10 C, lite sida/mot och 10-15 cm nysnö på gatorna.....:)
Uppdatering: Toni nu delad femma, med för tillfället ca 6 timmars stopp. Kanske sitter och käkar frukost och är snart i sadeln igen. Men vad vet jag egentligen? Bara spekulationer från en varm soffa......

Tony går ju fortf bra och även norskan Nina Gassler har trampat på bra i damernas klass 350.
Däremot vilken miss finnen Karjalainen har gjort.
Han låg ju hyfsat som tvåa i den kortare klassen men navigerat helt galet.
Denna RR hade man velat läsa

Toni är på väg igen efter att vilat upp sig lite efter magproblem med diarré. För de som åker 1000 engelska mil börjar loppet på allvar först after McGrath.

Toni vilar nu i Elim. Senaste etapp 22 km och 8,5 h. 260 km kvar till Nome. Fötterna är sönder efter att skuffat cykeln genom snö mera än hälften av sträckan. Hundtävlingen är över, det finns inget spår längre och kom 20 cm snö igår. Tävlande till fots går om cyklisterna. Inte lätt.

Yeti sa:
Toni vilar nu i Elim. Senaste etapp 22 km och 8,5 h. 260 km kvar till Nome. Fötterna är sönder efter att skuffat cykeln genom snö mera än hälften av sträckan. Hundtävlingen är över, det finns inget spår längre och kom 20 cm snö igår. Tävlande till fots går om cyklisterna. Inte lätt.

Stramt som det ska vara då?

Tillbaka
Topp