Idot nr 2

Supertramp_

Ny medlem
Idot nr 2
Vem var det som och drog som en idiot från Bolidenplan och vidare ut mot Huddinge idag ca kl 16?

Låg och cyklade hem från jobbet i rätt lugnt takt, för att inte vara för sliten på Roslagsloppet på söndag, när jag blir omkörd av en kille på en Crescent MTB / Street-cykel. Hängde på men fick ta i så att jag fick blodsmak i munnen bara av att ligga på rulle i motvinden...
Respekt!
Var det någon här på forumet?

Idot nr 2
roefv skrev:
-------------------------------------------------------
> Törs du erkänna att du blev ifrån cyklad...
> Moahahahahh... skulle aldrig hända mig... ;)

Aldrig mig heller.
Att erkänna en sån grej alltså! *skakar på huvet*

Idot nr 2
Hej på er!
Nu tycker jag att ni ska var lite snälla mot killen. Det är tecken på god självkänsla och gott självförtroende om man kan tala om en sådan sak. Ni borde kanske ta efter ;P
Detta lät väldigt pretentiöst, men ok.
Våga vara öppna killar.

Trevlig helg!
/Banarne

Idot nr 2
JojjeM skrev:
> Verkar skitjobbigt det här med cykelpendling. Tur att man har 58 mil till jobbet så man slipper :)

Varför inte lägga energin du använder till att hitta på ursäkter och undanflykter på cyklingen istället?

Idot nr 2
Exakt detta har hänt mig och jag hade en Crescent MTB innan...
Men det var inte jag!

Jag kör ibland lite asfalt för att få upp tempot och då var det en pendelkille som hängde på. Jag såg i ögonvrån att han ökade efter jag cyklat om, men såg inte att han kom i kapp och låg på rulle efter mig i ett par kilometer.
Jag trodde nog att jag cyklade ifrån pendlare… Men, när jag senare kom till en korsning och bromsade lite lätt girade han ut och förbi mig, för att han antagligen inte räknat med att jag skulle bromsa…

Dock, drog jag vidare och ifrån honom sedan
(Jag måste skriva det sista för att ni inte skall tro att jag ger mig, någonsin!) ;)

Idot nr 2
roefv skrev:
> Törs du erkänna att du blev ifrån cyklad...
> Moahahahahh... skulle aldrig hända mig... ;)

Jo, men det satt långt inne att erkänna en sån sak! ;-)
Fast det är klart, tillhör man inte svenska eliten i cykel så får man väl räkna med att någon gång möter sin överman ute på Stockholms cykelbanor. Fast det är inte så ofta det händer, sist var någon gång tidigt i våras då jag fick stryk i en spurt upp för Skanstullsbron. Fast den här gången var vätte. Blev i och för sig aldrig ifrånåkt, men killen sitter helt upprätt i motvinden på sin fula pendlar-Crescent medan jag ligger bakom ihopkrupen i bocken och trampar så att jag håller på att spy.

Idot nr 2
Sammasak hände mig för 14 dagar sedan. En snubbe med räser hade mage att snitta i drygt 30 från Råcksta till Hässelby Villastad. Men jag la mig på rulle med min NRS. Han drog fint. Sedan gick jag om. Han kom ikapp. Så fick han dra mig 3 km. Han var blå i ansiktet när han vek av. Jag tackade honom. :o)

Idot nr 2
Ja blev ifråncyklad av en.. Börjar från början

Ja cyklade till skolan på morgonen (3 mil) på min heldämpade mtb( ett helvete.. tungt som fan)
sen på vägen hem, 1.5 mil på vägen cyklar en racer förbi..
Ja genar genom ett skogsparti och tar mej ut brevid han.,
Säger att de är ett jävla fusk me såna där däck, smala racer däck..

Han säger att de är ett jävla fusk me min ålder (jag va då 16år)

Höll mej brevid han i en mil innan han i nedförsbacke drog ifrån mej och vidare på sin dagliga 6 milsrunda..

Gubben va 73!!!

Idot nr 2
Joakim Quensel skrev:
> killen sitter helt upprätt i motvinden på sin fula
> pendlar-Crescent medan jag ligger bakom ihopkrupen
> i bocken och trampar så att jag håller på att
> spy.

Hehehe, det där var kul :D

Muts skrev:
> Ja blev ifråncyklad av en.. Börjar från
> början
>
>
>
> Ja cyklade till skolan på morgonen (3 mil) på
> min heldämpade mtb( ett helvete.. tungt som fan)
> sen på vägen hem, 1.5 mil på vägen cyklar en
> racer förbi..
> Ja genar genom ett skogsparti och tar mej ut
> brevid han.,
> Säger att de är ett jävla fusk me såna där
> däck, smala racer däck..
>
> Han säger att de är ett jävla fusk me min
> ålder (jag va då 16år)
>
> Höll mej brevid han i en mil innan han i
> nedförsbacke drog ifrån mej och vidare på sin
> dagliga 6 milsrunda..
>
> Gubben va 73!!!

Det där var också kul :D

Det enda jag inte blir ifråncyklad av här i stan är stadsbussarna :P

Idot nr 2
Igår låg jag på rulle bakom en moppekille i +40. Han förstog nog inte vilket grumt sug det var på hans rulle. Han såg grymt impad ut när jag sedan sprintar förbi honom. Han skulle bara veta att jag är ett fett fyllo med fräsig cykel. :)
/J

Idot nr 2
bigmollo skrev:
> Igår låg jag på rulle bakom en moppekille i
> +40. Han förstog nog inte vilket grumt sug det
> var på hans rulle. Han såg grymt impad ut när
> jag sedan sprintar förbi honom. Han skulle bara
> veta att jag är ett fett fyllo med fräsig cykel.
> :)
> /J

Det är ju standard om man råkar hitta någon moppekille :D
Jag hittade iof. en traktor som låg i typ 45 km/h som jag la mig bakom på min vanliga träningsrunda, tills det att jag knappt hade något syre alls i lugnorna pga avgaserna.. Fick avbryta och sakta ner därför :)

Idot nr 2
rayy skrev:
> Det är ju standard om man råkar hitta någon
> moppekille :D

Och det är lika kul varje gång. De ser så förvånade ut när man hojar förbi dem i 40-50 knyck. :)

Idot nr 2
bigmollo skrev:
> Igår låg jag på rulle bakom en moppekille i
> +40. Han förstog nog inte vilket grumt sug det
> var på hans rulle. Han såg grymt impad ut när
> jag sedan sprintar förbi honom. Han skulle bara
> veta att jag är ett fett fyllo med fräsig cykel.
> :)

Det såg rätt så kul ut. Grabbarna ( dom var två ), på den trimmade Jakobsbergs moppen, såg lite nervösa ut när dom fick en KBCK cyklist i ryggen.

Idot nr 2
Eller tjejer på eu-moppar... Men de brukar inte köra på som pojkarna. Säkert lätt obehagligt att ha en svettig farbror jagandes direkt bakom. Ofta brukar dessa moppe-tjejer "behöva" stanna ganska snabbt.

Idot nr 2
bigmollo skrev:
> rayy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är ju standard om man råkar hitta någon
> > moppekille :D
>
>
> Och det är lika kul varje gång. De ser så
> förvånade ut när man hojar förbi dem i 40-50
> knyck. :)

Verkligen.. Bussar är också kul att jaga! Förra sommaren var jag med ett kompisgäng som hoppade på en buss och skulle ner på stan, jag hojjade efter bussen i tre kilometer på min gaaamla peugeot... Tydligen så hade några kids i bussen blivit helt i extas över att jag lyckades hänga på bussen, haha, priceless...
På-skojj-tävling på gatan är sjukt kul..

Idot nr 2
JojjeM skrev:
> Verkar skitjobbigt det här med cykelpendling. Tur
> att man har 58 mil till jobbet så man slipper :)
> /Johan

Håller med dig. Skönt att man inte har något jobb så man slipper att pendla...

Nu ska jag ut och cykla ikapp med de iranska lastbilarna. Betydligt roligare än att cykelpendlar.

/Stellan

Idot nr 2
Förresten, jag vill förstora mitt vokabulär. Vad är sv. ordet för när en grupp cyklister ligger på rulle hos varann, när vinden blåser lite diagonal på vägen och man cyklar om varandra hela tiden så att den som ligger längst fram är där väldigt kort?

Ibland kör man om folk i hoppet att de ska ligga på min rulle och sedan ta över igen så man delar lite på motvind, men de flesta pendlare jag träffar på brukar köra sin egen hastighet. Synd, för det blir lättare bakom varandra.

Idot nr 2
vito skrev:
> bigmollo skrev:
> -----
> > Belgisk kedja?
>
>
> imorgon?

I solnedgången, insmorda i honung?

Idot nr 2
Jag har blivit omsprungen när jag körde 5-min-intervaller - och det var inte i vilan mellan dem - av en kille som inte såg tillräckligt ansträngd ut för att det ska vara bra för självförtroendet.

Idot nr 2
skaparn skrev:
> Jag har blivit omsprungen när jag körde
> 5-min-intervaller - och det var inte i vilan
> mellan dem - av en kille som inte såg
> tillräckligt ansträngd ut för att det ska vara
> bra för självförtroendet.

Att se så oberörd ut som möjligt när man kör om folk är ju en viktig del i cykelpendlingen!

Ibland kör jag min 5-åriga son till dagis Huddinge-Hammarbyhöjden i cykelvagn, och då är det extra roligt att cykla om folk! Utan att göra en ansträng min förstås. En del blir hur stressade som helst och gör allt för att komma förbi igen. Bäst chans med cykelvang har man faktiskt när det går uppför. Det verkar som att det extra rull- och luftmotståndet hos en vagnen när man kör på platten har större inverkan är den extra vikten uppför. Ofta tar jag dom i backen från Årsta-fältet upp mot Bolidenplan, men det svåra är att hålla dom bakom sig vidare mot Gullmarsplan.

Backen Hammarby Fabriksväg upp mot Hammarbybacken (den som går parallellt med vägen som lastbilarna kör) blir riktigt hårig med cykelvagn! Fast efter en pinsam vurpa så klickar jag numera ur pedalerna. Inte så roligt när man får för mycket grus under bakhjulet och det spinner så att man helt plötsligt står helt still...

Idot nr 2
rayy skrev:

> Verkligen.. Bussar är också kul att jaga! Förra
> sommaren var jag med ett kompisgäng som hoppade
> på en buss och skulle ner på stan, jag hojjade
> efter bussen i tre kilometer på min gaaamla
> peugeot... Tydligen så hade några kids i bussen
> blivit helt i extas över att jag lyckades hänga
> på bussen, haha, priceless...
> På-skojj-tävling på gatan är sjukt kul..

Och det festligaste med bussarna i Sthlms innerstad är att när de väl kommit upp i 40 knyck så tvärnitar de.

Idot nr 2
skaparn skrev:
> Jag har blivit omsprungen när jag körde
> 5-min-intervaller - och det var inte i vilan
> mellan dem - av en kille som inte såg
> tillräckligt ansträngd ut för att det ska vara
> bra för självförtroendet.

i skog? eller på asfalt?!

Idot nr 2
glitch skrev:
>...
> Och det festligaste med bussarna i Sthlms
> innerstad är att när de väl kommit upp i 40
> knyck så tvärnitar de.

Låt skivbromsarna jobba :)

Men seriöst så kan jag hålla med om att det är lite
drama att försöka hänga med en buss. Barnsligt kul.
Kom upp i 55 i förra veckan på väg till jobbet hehe
Vad lite det behövs för att glädja en ibland.

Idot nr 2
Har ni märkt att det bara är män i denna tråden? Min flickvän har för sig att män tror att deras snopp krymper om dom blir omkörda.

P.S. Skaffa Snigel... flåt, jag menar SINGELspeed, då har ni nåt att skylla på. Jag brukar köra om en sån och han ser alltid VÄLDIGT oberörd ut. D.S.

Idot nr 2
Octagon skrev:
> Har ni märkt att det bara är män i denna
> tråden?

Du menar till skillnad från forumet i övrigt?

Idot nr 2
Fakta: cyklar man åt samma håll så är det tävling.

En gång på morgonen på vägen till jobbet genade en yngre kille i cykelbyxor med en flashig mountainbike förbi mig vid brunnsparken medan jag snällt väntade på grönt. Han hoppade över en trottoarkant, snirklade lite snyggt mellan några fotgängare och försvann i riktning mot götaälvsbron. När det slog om till grönt tog jag upp kampen och pressade precis allt vad jag hade på min 25-kilos militärcykel med ballongdäck. Jag kurade över styret, mjölksyran brände i låren och svetten rann i ögonen, men precis vid krönet på bron hann jag upp honom, och han hade lugnat ner tempot lite i uppförsbacken. Just när jag gled om honom rätade jag på ryggen och trampade förbi i helt oberörd stil, och gav honom ett lite arrogant ögonkast.

Det kändes lite som en Mr Bean-episod måste jag erkänna, men jag var ändå ganska nöjd. Vilket gör det ännu mer Mr Bean-likt antar jag.

Idot nr 2
glitch skrev:
> rayy skrev:

> Och det festligaste med bussarna i Sthlms
> innerstad är att när de väl kommit upp i 40
> knyck så tvärnitar de.

då gör man busstricket. =)

Jag har testat att ligga i draget efter nån buss och det är njas, De har så kassa bromsar att man inte behöver vara orolig, men det hjälper om man vet var nästa korsning/hållplats ligger. =) Det hjälper ju lite att de är så stora att man kan ha lite lucka och ändå få bra draghjälp.

Det stora kruxet är att man inte ser alla hålen i asfalten. Det är ett större problem.

Tillbaka
Topp