Idotcyklister......

Aktiv medlem
Idotcyklister......
Någon här som känner sig träffad av att vara någon av de två fredrikshofcyklister som körde längs med Vikingavägen i Täby 09:00 imorse(5/6)?

Ni var två stycken på räcer varav en av er hade skidgoogles tror jag.

Vilka jävla riksidoter som åker två i bredd mitt ute på en smal väg utan att enns märka att halva sveriges bilkö ligger bakom och tvingas snirkla fram i 25km/h.

Det e ju tack vara er bilister har rätt när de kallar cyklitser för idoter!

Idotcyklister......
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon här som känner sig träffad av att vara
> någon av de två fredrikshofcyklister som körde
> längs med Vikingavägen i Täby 09:00
> imorse(5/6)?
>
> Ni var två stycken på räcer varav en av er hade
> skidgoogles tror jag.
>
>
> Vilka jävla riksidoter som åker två i bredd
> mitt ute på en smal väg utan att enns märka att
> halva sveriges bilkö ligger bakom och tvingas
> snirkla fram i 25km/h.
>
> Det e ju tack vara er bilister har rätt när de
> kallar cyklitser för idoter!

orka...

Idotcyklister......
ostkaka skrev:
> Ja fy fan, cykla i skidgoogles. Ingen respekt för
> sporten!

Bästa kommentaren idag. =D

Idotcyklister......
men fy fan...
bara snitta 25km/t och ändå ha klubbkläder på sig, detta måste hovets styrelse ta upp. att under 40 i snitt får man allt maskera sig i kontikläder.

vart hade du o övriga bilister så brottom i morse? hoppas verkligen inte ni missa något viktigt.

Idotcyklister......
jag såg två killar på BMXer som körde på trottoaren för en vecka sedan, var ska jag vända mig med mina klagomål? ska jag starta en tråd här på happy, eller finns det ett BMX-forum? dessa idiotcyklister måste stoppas med alla medel.

Senast redigerad av en moderator:
Idotcyklister......
Fredrik, jag håller inte med Ville om graden av deras tilltag, men min uppfattning är att om man cyklar i klubbkläder så representerar du klubben. Men samtidigt är det inte så konstigt att det är just Fredrikshofare som uppträder sådär känns det som. Jag har Färingsö som hemmabana och där tränar ju Fredrikshof som bekant också och varje gång jag möter på dem så får de mig att känna mig som en andra klassens cyklist. "Kan du akta på dig, vi kommer i klunga här!" är en väldigt vanlig hälsningsfras. Om jag är upphinnande är det väldigt svårt att gå om eftersom det sällan är fina tvåled utan hela vägen tas upp och många blir mäkta irriterade när jag använder ringklockan.

Men det är väl så Fredrikshof tycker att man ska dela med sig, annars borde väl de som håller i mastergrupperna styra upp?

Idotcyklister......
Jag gör det till en sport att kränka fredrikshofs-klädda människor varje gång jag kommer ikapp dom på pendlarstråken lagom till en uppförsbacke, tranebergsbron är en klassiker där man brukar stöta på sagda herrar. Bara tanken på att med däck bredare än deras vattenflaskor piska deras Cervólvo-ekipage är alltid värd att offra all resterande energi på, hihi. Allra mest njuter jag förstås av när jag åtminstone ska blåsas ifrån på den kommande nedförsbacken - som att DET skulle förta min välförtjänta seger? :-)

Jaja, oftare än inte blir man väl ifrånåkt i försöket med... men det har ju faktiskt hänt att en eller annan fredrikshofs-snobb har tagit del av leken och avgått med förlusten, mot en mountainbike.

Idotcyklister......
fredrikw skrev:
> jag såg två killar på BMXer som körde på
> trottoaren för en vecka sedan, var ska jag vända
> mig med mina klagomål? ska jag starta en tråd
> här på happy, eller finns det ett BMX-forum?
> dessa idiotcyklister måste stoppas med alla
> medel.

BMX = barncykel, sådana ska man hålla sig på trottoaren med... ;-) T

Idotcyklister......
Den ena cyklisten var "idiotcyklist" som cyklade i bredd med den andra, men skulle jag orka hetsa upp mej för varenda idiotiska medtrafikant jag råkar ut för i trafiken, skulle det bli för lite tid att cykla och möjligtvis skulle jag missa att räta upp en och annan bilist i förbifarten.
Skriver du till "Land", "Trucker" eller "Veckans Affärer" också varje gång det är en traktor, en lastbil eller en dubbelparkerad Porsche som hindrar din framfart?

Idotcyklister......
Fanns det inte plats att köra om kan det väl inte spela någon roll om de körde i bredd. Du får väl låssas att de var en epatraktor.

Idotcyklister......
Ånej! En mördare ifrågasätter våra anspråk på världsherravälde! Försvara vår frihet, tryck ner karln i skorna!

Fast där går ni bet, för ville har väl inga skor? Eller har han blivit mainstream?

Idotcyklister......
Niko/Frost skrev:

> fredrikshofs-snobb

Hoppsan jag som trodde det var det folkligaste man kunde vara med i.
(Fattade jag även fel i att det var en jämrans massa bilar som körde i ett led och samtliga saknade fungerande tuta?)

Idotcyklister......
Om man inte har hatt det så brottom (Ville) så tror jag nog att efter en tid att några av bilarna hade gått upp för och dra .. För det var väl en belgisk klunga ???

//svein

Idotcyklister......
staine skrev:
> Niko/Frost skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > fredrikshofs-snobb
>
> Hoppsan jag som trodde det var det folkligaste man
> kunde vara med i.

Jag menade förstås helhjärtat med glimten i ögat, har ingenting emot fredrikshofarna, snarare tvärtom, jag tycker de är utmärkta måltavlor för improviserade katt & råtta-lekar när de är ute och stoltserar klubbtillhörigheten, lätta och känna igen och napp nästan varje gång :-)

Är det ett som är säkert så är det att en fredrikshofare inte låter sig bli avhängd i första taget av en mountainbike på en skyltspurt utan en rejäl kamp, hehe... :-)

Idotcyklister......
Ville skrev:
> Någon här som känner sig träffad av att vara
> någon av de två fredrikshofcyklister som körde
> längs med Vikingavägen i Täby 09:00
> imorse(5/6)?
>
> Ni var två stycken på räcer varav en av er hade
> skidgoogles tror jag.
>
>
> Vilka jävla riksidoter som åker två i bredd
> mitt ute på en smal väg utan att enns märka att
> halva sveriges bilkö ligger bakom och tvingas
> snirkla fram i 25km/h.
>
> Det e ju tack vara er bilister har rätt när de
> kallar cyklitser för idoter!

Coolt, hälften av Sveriges alla morgonpigga bilister körde igenom Täby igår. Den karavanen gav nog lite Td'F-känsla över det hela. Wish I were there...

Idotcyklister......
Niko/Frost skrev:

> Jag menade förstås helhjärtat med glimten i
> ögat, har ingenting emot fredrikshofarna, snarare
> tvärtom, jag tycker de är utmärkta måltavlor
> för improviserade katt & råtta-lekar när de är
> ute och stoltserar klubbtillhörigheten, lätta
> och känna igen och napp nästan varje gång :-)
>
> Är det ett som är säkert så är det att en
> fredrikshofare inte låter sig bli avhängd i
> första taget av en mountainbike på en skyltspurt
> utan en rejäl kamp, hehe... :-)

Oj, säg inte att du är sådan där omdömeslös cykelpendlare som till varje pris ska ta häng på cyklister i klubbkläder? Själv cyklar jag i hovetkläder ibland och brukar försöka ta det soft på transportsträckorna ut till Ekerö eller var man nu ska. Ibland har det hänt att man blir omkörd av folk med hybrider med barnstol bakom el dyl, som tar i för kung och fosterland utan att ha ngn som helst uppsikt över mötande körbana, läskigt.

En annan grej är att stanna vi rödljus. Vid ett tillfälle så var jag på väg ut till de berömda ekeröarna för att köra ett pass. En Vallentunacyklist var på väg dit också och på cykelbanan var det också allsköns andra cyklister.
Vid en korsning slog det om till rött. Vi stannade..och..vi var dom enda som gjorde det. Varför? Är det en del av katt-och-råtta-lekarna? Idoter säger jag bara :)!

Idotcyklister......
Det jag menade med mitt inlägg var att idioter på cykel finns det gott om, överallt, hela tiden. Om det ska startas en tråd varje gång man ser någon som gör fel blir det ganska fullt med sådana trådar, och frågan är hur konstruktivt det är. Den här gången är det tydligen Fredrikshof som klubb som man ska häckla, och det kanske det finns ett behov av, vad vet jag, men det är kanske inte så meningsfullt. Men men, det är kanske dumt att kräva meningsfullhet =)

Idotcyklister......
hellre en idiot på cykel, än en idiot i bil. om man nu måste välja, som han som prejade av en medlem här på happy nu i veckan. med en klart idiotisk motivering.

Idotcyklister......
Vad handlar upprördheten om? Att två cyklister inte gjorde som trådskaparen ville. Hur svårt kan det vara att vänta in rätt tillfälle att köra om. De tog väl inte upp större plats än vad en framförvarande bil hade gjort, så vad är problemet?

Idotcyklister......
He he, fin punch line :-)

Jensen skrev:
> hellre en idiot på cykel, än en idiot i bil.

Idotcyklister......
Det är klart man inte ska samarbeta eller ta hänsyn i trafiken.

Cyklisterna skulle naturligtvis inte släppa fram de snabbare fordonen och bilarna behöver naturligtvis inte heller då hålla avstånd till cyklisterna.

Jävla nötter!

Idotcyklister......
Precis. Jag höll på att bli överkörd av en buss på landsväg. Nu skojjar jag inte, bussen var ungefär 5 cm i från mitt styre, racer, och jag hade runt 10 cm till en trottarkant, bussen hade möte, bilen i mötande fil tutade som en dåre, så han höll på att köra över mig och köra en bil i diket. Rätt så bra jobbat. Undrar om dom har ett poängsystem, två i en smäll är 3 poäng typ?

Fick tag på bussen, men inte föraren vid slutstationen. I alla fall så sade föraren att det inte var han. Men, hans poäng var, varför cykla på en smal väg utan mycket väggren?

Mitt svar, jag undeviker sådana, vägar alltså, men ibland så ska jag någonstans eller vill cykla förbi något som längs en sådan väg. Hans svar, finns det inte plats så finns det inte plats, underförstått att då får du skylla dig själv. Mitt svar var finns det inte plats så väntar du tills du kan köra om mig.

Jag blev rejält sne när muppen menade på att finns det inte plats så råkar jag illa ut, inte en tanke på att jag får väl vänta en sväng och göra en bra omkörning. Min gissning är att den risiga attityden mot cyklister kommer från sånt som skrivits om i tråden. Jag har aldrig varit så nära att bli överkörd på 25 års cyklande. När jag köpte min första racer, vid fridhemsplan, och vinglade ut på motorvägen när jag var knatte, det slutade bättre, massa tutande men ingen som försökte avrätta mig i alla fall. :)

Idotcyklister......
Stervelo skrev:
> Precis. Jag höll på att bli överkörd av en
> buss på landsväg...

Gissar att det gäller Stockholm. Skicka ett mail till Bengt Carlsson, säkerhetsansvarig på SL (bengt.carlsson@sl.se). Om de inte uppmärksammas på problem sker garanterat ingen förbättring.

//j

Idotcyklister......
Oj!

Det var visst fler än två här som känner sig träffade!

Jag trode inte det var riktigt så illa, men dom på jobbet har nog tyvärr rätt. cyklister är inte helt vettiga....

Idotcyklister......
saltgurkan skrev:
> Niko/Frost skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Jag menade förstås helhjärtat med glimten i
> > ögat, har ingenting emot fredrikshofarna,
> snarare
> > tvärtom, jag tycker de är utmärkta
> måltavlor
> > för improviserade katt & råtta-lekar när de
> är
> > ute och stoltserar klubbtillhörigheten, lätta
> > och känna igen och napp nästan varje gång
> :-)
> >
> > Är det ett som är säkert så är det att en
> > fredrikshofare inte låter sig bli avhängd i
> > första taget av en mountainbike på en
> skyltspurt
> > utan en rejäl kamp, hehe... :-)
>
>
> Oj, säg inte att du är sådan där omdömeslös
> cykelpendlare som till varje pris ska ta häng på
> cyklister i klubbkläder? Själv cyklar jag i
> hovetkläder ibland och brukar försöka ta det
> soft på transportsträckorna ut till Ekerö eller
> var man nu ska. Ibland har det hänt att man blir
> omkörd av folk med hybrider med barnstol bakom el
> dyl, som tar i för kung och fosterland utan att
> ha ngn som helst uppsikt över mötande körbana,
> läskigt.
>
> En annan grej är att stanna vi rödljus. Vid ett
> tillfälle så var jag på väg ut till de
> berömda ekeröarna för att köra ett pass. En
> Vallentunacyklist var på väg dit också och på
> cykelbanan var det också allsköns andra
> cyklister.
> Vid en korsning slog det om till rött. Vi
> stannade..och..vi var dom enda som gjorde det.
> Varför? Är det en del av
> katt-och-råtta-lekarna? Idoter säger jag bara
> :)!

Nej, självklart finns det lite oskrivna regelverk vad som är okey eller inte. Att överta någon som stannat vid ett rödljus genom att köra mot rött finns det varken heder eller ärlighet i, det är diskvalificering på en gång. Att bara ligga och låta sig bli dragen för att göra en omkörning vid något strategiskt tillfälle är likaså rätt svagt, det räknar jag som diskvalificering och samtidigt rätt dålig stil. Seger eller förlust gäller endast i de fall då motparten ´ställer upp´ på den erbjudna utmaningen och den lilla uppgörelsen sker på lika villkor.

Jag räknar mig nog inte till pendlarcyklisterna då jag aldrig pendlar utan är ute på rena träningspass. Så ingen ´gubbe med barnstol´ och noll koll på omgivningarna. Men inte heller någon torrboll som tycker att det är förbjudet att ha lite skoj på en vardaglig cykelbana heller ;-)

Tillbaka
Topp