Idre värt ett besök på roadtrip?
Ska i vanlig ordning besöka någon/några bikeparks i sommar med mina vuxna söner. Åre (var där senast förra året), Järvsö och Trysil är ju säkra kort som alltid är skoj (i mina ögon) men att testa nya banor är ju också skitskoj. Har siktet inställt på Lofsdalen då vi aldrig varit där och utifrån youtubevideos verkar det finnas några banor som ser roliga ut. Nästa ort möjligen Lindvallen där det främst är banan "Charter" som lockar lite, för att sist landa i ett stensäkert kort: Trysil. Hade velat testa Hafjell också men tiden kommer inte räcka till. Funderar dock på hur man ska tänka kring Idre? Är det värt att stanna till där på väg från Lofsdalen?
Ser ju rätt trist ut på bilder och videos från nätet - berms, berms, berms, vilket ju kan vara trevligt då jag gillar grävda banor men det verkar ju vara NOLL features(?). Dom ska ju dock satsa mycket pengar så dom kanske lanserar något intressant i år - nån som vet? "Straight rhythm" och pumptrack lockar förövrigt inte.
Ser ju rätt trist ut på bilder och videos från nätet - berms, berms, berms, vilket ju kan vara trevligt då jag gillar grävda banor men det verkar ju vara NOLL features(?). Dom ska ju dock satsa mycket pengar så dom kanske lanserar något intressant i år - nån som vet? "Straight rhythm" och pumptrack lockar förövrigt inte.