Ifrånåkt av oväxlad gubbe!

Pigmachine

Ny medlem
jag tog mig en tur från forsbacka till sandviken för att jag hade tråkigt och behövde motion. När jag hade kryssat runt lite i sandvikens cykelvägar, vände jag hemåt igen. En gubbe kommer susande på en oväxlad gubbhoj, från en anslutande väg, i en osannolik hastighet. Jag börjar trampa på med mina stenhårt pumpade Hookworms, men märker efter ett tag att jag knappt kommer närmare honom. När jag är framme ligger gubben fortfarande 500 meter före mig och jag är helt slut!

Dags att träna kondisen lite nu tror jag... eller krossa glas på vägen han åker och sitta i en buske och filma!

Är det någon av elitcyklister som årker 'undercover' med rohloffnav på antikcykel för att knäcka oss latmaskar? :)

Alltså, en gubbhoj eller tantsnurra går ganska fort bara man får upp farten. Stora hjul, hög utväxling och en sjujäkla rörelseenergi. Ingenting man cyklar ikapp på 26-tums hookworms. Nackdelen med dessa gamla stridsvagnar till cyklar är att det tar en kvart att komma upp i 30 knyck på platten, och bromssträckan är i klass med en nödlandande rymdfärjas.

Det är nog bara kondisen som fått sig en smäll av en vinters latmaskande och ölpimplande.. Jag ska banne mig cykla den vägen varje dag tills jag åtminstone kan slipstreama gubben!

Hookwormsen är för sköna för att ta av, jag har aldrig haft några lika sköna däck. Inte ens barndomens ballongdäck kändes lika bra.

har du hookisar på så har du väl ingen storklinga? Sätt på en 48 och en räcerkasset och pumpa upp fjädringen till max. Sen kallar du det för supermotard och lägger omkull ordentligt i kurvorna.=)

men hookisar är sjukt sköna att hojja på.

Jag har en 42'a som storklinga, men gubben hade nog titanben. Jag får helt enkelt börja cykla hårt några mil om dagen, för att komma upp i hans klass.

Pigmachine skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en 42'a som storklinga, men gubben hade
> nog titanben. Jag får helt enkelt börja cykla
> hårt några mil om dagen, för att komma upp i
> hans klass.

Usch, det lät tråkigt. Jag hojjar ju inte för att ha tråkigt utan tvärtemot så klart..

Blev själv omkörd av en kärring på en gammal dam-hojpa då jag övade lite landsvägshojjande (testade hållbarheten på handleden), iof på min Dirtbag med Dh-däck och 7 tum slaglängd fram å bak... Fast lika glad för det var jag och behövde inte starta en gnälltråd på happy ;P

Väcker några av mina bästa cykelminnen från tiden när jag hade Peugeot-racern utrustad med både barnsadel, stänkor, cykelväska m m. En riktig ulv i fårakläder när man tog upp kampen med div lycrapendlare. Ungefär som att lasta en Volvo "R" kombi med familj o fullt synlig campingutrustning och få en irriterat blinkande BMW efter sig på Autobahn. Man bara trycker lite på gasen så blir BMW:n sååå liten i backspegeln....
Per D

Tillbaka
Topp