Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
På simglasögon brukar det vara antifog men efter lite användande så spolas det bort.Brukar bara spreja på lite nytt och torka rent så funkar de hur bra som helst antar att det funkar lika bra på cykelbrillor. Köper mitt utav simklubben vet inte märket dock
Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Köp oakley?
Hjälper inte, de immar ju de också, iaf de fyra paren jag äger. Både ventilerade och vanliga. Det viktigaste som någon redan nämnt är hur man bär glösögonen och undvika att stå still med dem på när man är svettig.
Mina Oakley immar igen rätt bra så jag ser fram emot bra tips. Den defrostvätskan jag köpte på en båtmässa för några år sedan funkar inge vidare.
Mina glas är tjockare än vanlig pga slipning så jag ska kunna se stigen tillräckligt bra. Brillorna skulle behöva eget defrost-batteri så de alltid håller en temp som ligger över "dewpoint".
X-Kross Winter eller WinterPro lins håller imman borta vintertid och vid regn och rusk. Inte ens när jag stannar till då och då under träningen för att ta bilder till bloggen blir imman något problem och det har jag aldrig kunnat göra med andra tillverkares glasögon. http://www.x-kross.se/shop/produkter/linser-x-kross/winterpro
Blöt dina fingrar ta en droppe Yes och gnugga ut droppen till alla fingertoppar.
Gnugga sen in glasen med fingrarna.
Torka glasen med en ren frottéhandduk.
Testa att imma glasen nu med din andedräkt. Får du imma har du sköljt bort Yesblandningen. Gör då om och rätt.
Ebbelee skrev:
> Blöt dina fingrar ta en droppe Yes och gnugga ut
> droppen till alla fingertoppar.
> Gnugga sen in glasen med fingrarna.
> Torka glasen med en ren frottéhandduk.
>
> Testa att imma glasen nu med din andedräkt. Får
> du imma har du sköljt bort Yesblandningen. Gör
> då om och rätt.
>
> /Ebbe
Jag brukar göra samma fast med linserna; blöter mina fingrar, tar en droppe Yes och gnuggar in linsen med fingret. Sen torkar jag inne i ögat med en ren frottéhanduk. Därefter testar jag att se mig själv i spegeln. Ser jag något har jag gråtit bort Yesblandningen. Då gör jag om och gör rätt.
X-kross har en stoppskena mot svett. Deras winter funkar klockrent mot imma, tror inga andra linser är bättre. De har 12 olika vinterlinser (termofunktion) och 12 olika cykellinser (sommar). De har även linser anpassade för löpning och vattensport.
stepstream skrev:
> X-kross har en stoppskena mot svett. Deras winter
> funkar klockrent mot imma, tror inga andra linser
> är bättre. De har 12 olika vinterlinser
> (termofunktion) och 12 olika cykellinser (sommar).
> De har även linser anpassade för löpning och
> vattensport.
Jag har prövat mycket genom åren, men efter googles är x-cross bäst. Rekomenderas.
KONAmi skrev:
> är inte du sponsrad av X-Kross Källis?(ser ut
> så på din blogg iaf)
>
> Jag har också ett par och de är helt ok så jag
> säger inget om det, men det är väl ett lite
> osnüggt sätt att göra reklam på kanske?
Jo jag har ett samarbete med X-kross. Absolut inte tänkt som smygreklam utan mer att dela med mig av min erfarenhet av vinterlinsen. Men känns mina inlägg som stötande och jobbiga är det inte värre än att jag plockar bort dom?