Importera från England

Huck Norris

Medlem
Importera från England
Blivit jäkligt sugen på ett "rolling chassi" från Cotic och hela rubbet borde inte väga mer än 5kg men verkar bli rätt så dyrt i värsta fall, är det någon som importerat en cykel/ram därifrån efter BREXIT? Vad behövde ni betala i moms och tull?
Skulle även verkligen uppskatta om ni ville dela med er av era erfarenheter med tullen och hela processen

Importera från England
Blivit jäkligt sugen på ett "rolling chassi" från Cotic och hela rubbet borde inte väga mer än 5kg men verkar bli rätt så dyrt i värsta fall, är det någon som importerat en cykel/ram därifrån efter BREXIT? Vad behövde ni betala i moms och tull?
Skulle även verkligen uppskatta om ni ville dela med er av era erfarenheter med tullen och hela processen
Testa att skriva in Brexit i sökfunktionen så får du svar.

Importera från England
Köpte en ram + lite smågrejer från planetx eBay-sida. De har alltså en sida där de säljer skyltex med mera.
För detta gav jag 338 pund.
Direkt paketet landade i Holland så betalades moms och tull.
Moms på 21% och tull på 4,7% enligt specen. Uppdelat för varje del. Sen en administrationsavgift på 6 Euro.
Landade på 82 Euro i tull och moms, samt inget bråk från postnord, vilket förvånade mig.
Så det kostar ju en del, men anser man att det är värt det så.
Blev ju nästan en fjärdedel av priset i detta fallet.
Dock värt det för min del.

Importera från England
Jag räknade lite på en begagnad Bird från UK men det skulle kostar ca £600 att ta hem den med alla avgifter och frakt så jag hoppade den...

Tillbaka
Topp