Impulso

• Trådstartare Trådstartare Don
  • Start datum Start datum

Don

Ny medlem
Impulso
Hej, jag är helt ny på scenen.
Så nt att jag inte ens köpt min första hoj, men håller på att läsa på och undrar om nån vet var jag kan köpa Bianchi Impulso 105 Celeste?
55 el 57.

Jag undrar också om nån vet vad det är för skillnad på Impulso och Via Nirone?

// Don

Impulso
Börja med att gå iväg och provsitt olika storlekar. Ryck i styret. Kläm på däcken. Cykla runt kvarteret och se hur växlarna känns. Färgen kanske inte alls är lika snygg på riktigt som på reklambilderna. Sånt är viktigt när man är helt nybörjare.

Impulso
Salabaladala sa:
Don sa:
Tack för input!
Emmer, vad menas med aggressivare i geometrin?
Du sitter mindre bekvämt men mer sportigt.
Skulle nog inte påstå att mer aggressivt är mindre bekvämt. Men hur som haver så är nog både impulso och via nirone modeller som det inte finns den mängd av som för några år sedan så de är nog same same but different på dom senaste årsmodellerna... (impulso är väl tom närmast en "gravel" och elmoppe i sin allra senaste skepnad...)

Impulso
Du kan läsa om Bianchis modeller här, tror inte att geometrin har ändrats 2018/19 endast färgsättning etc.

https://www.google.se/amp/s/road.cc...r-complete-guide-bianchis-2017-road-bikes?amp

Enligt denna artikel är Impulso något längre och lägre än Infinito CV som är deras finaste komfortracer i kolfiber (används av proffslaget Lotto NL på Paris Roubaix). Impulso borde vara rätt allround och passa till det mesta. Alternativt letar du upp en Infinito CV begagnad, en grym hoj.

Impulso
Härligt, finns så mycket kunskap här.
Jag gav upp tanken om Impulso (hittade ingen) o har nu beställt en Bianchi Via Nirone 105 celeste.
Känns som en vettig, och snygg haha, instegshoj i alla fall.
Men trampor, vad ska jag ha för några?
// Don

Impulso
Don sa:
Härligt, finns så mycket kunskap här.
Jag gav upp tanken om Impulso (hittade ingen) o har nu beställt en Bianchi Via Nirone 105 celeste.
Känns som en vettig, och snygg haha, instegshoj i alla fall.
Men trampor, vad ska jag ha för några?
// Don

Pedaler. Pedaler heter det.

Antigen kör du något vanligt lvg system eller så värderar du att kunna gå i skorna och kör SPD istället. Kör du SPD på lvg cykel så är shimanos PD-A600 ett bra val som enkelsidig pedal. Vill du ha dubbelsidiga så finns det många val.

Impulso
Pedaler, ja naturligtvis - det är söndag och dagen efter (dålig ursäkt haha).
Spd, lvg o PD-A600 en helt ny värld börjar öppna sig ?
Här ska kollas

Impulso
A520 är ungefär halva priset och 95% av prestanda. (Lite som M520 vs M540...)
Fast det beror ju på vad för skor man har.
Har man 3-håls så är Look Keo Classic och Shimano R540 billiga, men de sista är gristunga...

Impulso
emmer sa:
A520 är ungefär halva priset och 95% av prestanda. (Lite som M520 vs M540...)
Fast det beror ju på vad för skor man har.
Har man 3-håls så är Look Keo Classic och Shimano R540 billiga, men de sista är gristunga...

Kör A600 mest av estetiska skäl - det påstås att lagren skall vara bättre också, men det är nog marginellt. A520 är nog ett bättre väl kanske, ytbehandlingen på A600 är lite ömtålig (men fin när den är fräsh)

Tillbaka
Topp