Inbjudan Strängnäs CK - Mörkerracet 2009-12-09

MeraLeraConny

Ny medlem
Inbjudan Mörkerracet 2009-12-09

SCK_Logotyp_svart-gul_25.jpg ht=133

Välkommen till Mörkerracet, ett MTB-lopp i kolmörker för motionärer. Loppet körs även denna gång i Stadsskogens motionscentrum, Strängnäs.

Banan – Start och mål är intill gamla E20 Västerportrondellen, grusplanen. Banan är till stora delar lagd på vår vanliga MTB-bana med längden 5 km x 2varv
Dragningen är något enklare än den vi vanligen kör i dagsljus!

Utrustning - MTB cykel är bra att ha med sig. Pann alt. Styresmonterad lampa. Hjälm.

Klasser
Motion Herr
Motion Dam

Licenser
Behövs ej eftersom endast motionsklasser finns – deltagande sker på egen risk!

Anmälan – Anmäler dig gör du via e-post conny.andersson@iwmac.se eller telefon 076-1334950 – senast 9/12-09

Hitta till starten

Mrkerracetstart.jpg ht=407

Start – 9/12-09, kl19:00 – Samtliga klasser

Se även: www.strangnasck.se

Väl mött!

Provrundan:
http://bit.ly/5NfGYn

Jag glömde som vanligt sätta på GPS:en när vi körde. Som tur var fick Z punktering på sitt sedvanliga ställe (borde inte klubben sätta upp en grupp utemöbler där? Kanske en kaffebryggare?) och då kom jag ihåg det.
Vi materialiserades alltså inte mitt i skogen ur tomma luften, som man kan tro om man ser kartan. Tänk i stället en loop som börjar vid rondellen.

Conny hävdar ovan att dragningen är enklare än vanligt. Det är väl iofs sant, men banan är fortfarande teknisk, lerig, stökig och jävlig. Och alldeles, alldeles underbar.
Missa det inte.

Yes, yes, yes, vet du vad jag fick idag? MINA LAMPOR,va grymma dem är.Tack jesster73 för tippset och Mr Ekon för lånet.

Jag anmäler mig officiellt också.
Cheers/Paul

gunno skrev:
-------------------------------------------------------
> Yes, yes, yes, vet du vad jag fick idag? MINA
> LAMPOR,va grymma dem är.Tack jesster73 för
> tippset och Mr Ekon för lånet.
>
> Jag anmäler mig officiellt också.
> Cheers/Paul

Grymt!
Bra timing av kineserna.
Med vår samlade lamppark kommer folk tro att det landat ett UFO i skogen.

På onsdagskvällen den 9 december 2009 avgjordes Strängnäs Cykelklubbs första mörkerrace på MTB. Förhållandena var idealiska med ca +3 grader och uppehåll. Banan, som sträcker sig ca 5 kilometer i Stadsskogen, kördes av de flesta cyklisterna i två varv.

Segrade gjorde SCK egen Conny Andersson på tiden 47:01 minuter och på andra plats kom Niklas Andersson på 52:07, även han SCK. Damklassen vanns av Pia Hammarfeldt.

- Det är jättekul att vi har kommit igång med tävlingar i klubben, säger Niklas Zandelin, ordförande för SCK. Till nästa tävling i vinter hoppas vi på fler aktiva och deltagare från andra klubbar. Dessutom hoppas vi att vi slipper människor som plockar bort banmarkeringarna och därmed saboterar för deltagarna, avslutar Niklas.

Resultat Mörkerracet den 9 december 2009

1. Conny Andersson (23:03) 47:01

2. Niklas Andersson (26:02) 52:07

3. Mats Sundkvist (27:35) 56:00

4. Kjell Eriksson (26:33) 1:00:30

5. Paul Gunning (48:14)

6. Andreas Ek (52:01)

6. Pia Hammarfeldt (52:01)

Tillbaka
Topp