Inbjudan till Downhill Rodeo 2006

Westman

Aktiv medlem
Yee-haaw.

Ska vi försöka dra ut på söndag och leka av oss lite? Duell i gryningen, självspelande pianon och burleska damer till höger och vänster. That sort of thing. Eller också kör vi bara dh-spåret ett antal gånger..

Härligt! Jag ska putsa av pokalen, som har stått och samlat damm på finaste platsen i lägenheten i ett år nu. Dock tänkte jag ta med den hem igen på söndag...

V

vince

Guest
Jag och chris + 3-4 till kommer åka i blixås på fredag från klockan 4 och framåt. Ett ypperligt tillfälle att träna lite extra innan söndag och se hur bandragningen går med...

//Christer

Eric W

Aktiv medlem
Bumpibumpa Downhill-tävling sparkar rumpa!
Fortfarande ingen som kan skvallra om hur banan kommer att gå? :)

Eric W

Aktiv medlem
normal_graviz%20bail%201.JPG

Vem är det förästen som försöker ta livet av sig på Graviz?
Minigraviz brevid?

Dick

Medlem
Var nere och okulär besiktigade banan nu. Nya mini Gravizen ser riktigt ok ut men är ju inte helt yttepytte liten om nu någon tror det ;) Det var mycket enduro åkare i spåret så det var lite svårt att se vart banan tog vägen efter Gravizen men det blir nog bra bara det slutar regna....

//D

Perp

Aktiv medlem
Tror minsann killen på bilden längst upp bara kom 2a i en DH tävling i Sunne för några veckor sen *hostharkel* ;)

M

Mikko Hansen

Guest
Det var verklingen skoj idag=D Seciellt när man körde HT o fick en fin tid=D Tack för en så trevlig tävling//Mikko

vito

Ny medlem
Mikko Hansen skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var verklingen skoj idag=D Seciellt när man
> körde HT o fick en fin tid=D Tack för en så
> trevlig tävling//Mikko

Körde du på Diamonbacken, så får jag säga "shit vad det gick fort grabben".. .)
Helmysig tävling som åskådare och kul att se EricW köra med sånt j.. tryck och talang .

Eric W

Aktiv medlem
Härlig dag i dag.

Kroppen värker.
Vilket jäkla trampande det var!
Grymt rolig tävling förövrigt!
Synd att jag inte hade ork att få
till ett bra andra åk också.
Halvvurpa och trötthet är inte bra för tiden!

Grattis Christian som fick bästa tid i dag och vann
serniorklassen samt försvarade titeln från förra året!

Senast redigerad av en moderator:
M

Mikko Hansen #51

Guest
Aa, jag hade ju bättre tid än christian en stund tills han kom mål med sina 1.27, ... mot mina 1.29,21.
Men nästa år kan han räkna med rejält motsånd från mig=D

Aja, kan ju inte klaga på tävlingen, det var ju andra gången jag åkte Downhill och min första Downhill tävling så jag ska nog inte klaga så mycket=D Det finns inget man kan klaga på, en bra genomförd tävling, mycket trevligt folk, underbar publk och speaker & att man fick pris var ju det bästa av allt=D

Ja Vito, det var jag med Diamondback Hardtailen, jag blev rätt förvånad över att det gick så bra med en HT=S Det måste beror på publiken:D Hehe^^.

Nu ser jag framemot Tomte Dh då man ska vara utklädd & fin=D BTW, vet nån om det blir nån Tomte DH då?
Tack ännu en gång för tävlingen// Hansen # 51

E-beth

Ny medlem
Eric W skrev:
> Härlig dag i dag.
>
> [...]
> Grattis Christian som fick bästa tid i dag och
> vann
> serniorklassen samt försvarade titeln från
> förra året!

Tackar också för en kul tävling! :)
men hörrdu eric, var det inte luddisch som vann förra året eller är jag glömschk?!

Dick

Medlem
Mikko,
du var helt överlägsen! Om du hade haft fulldämpat hade du vunnit med bred marginal. Vi var ett gäng som stod och hängde vid Gravizen när du flög förbi på din hardtail och vi var helt övertygade om att du körde FS. Maken till mjuk körning har jag aldrig sett tidigare, du har verkligen talang utöver det vanliga!

//D

M

Mikko Hansen #51

Guest
Tack så mycket, Kanske hade jag vunnit men christian är som sagt skit grym=D Det Var inte menningen att det skulle gå så här bra, detta var dock andra gången på en DH bana och min första tävling, bättre kunde det inte gått iallafall=D // Mikko Hansen # 51

Eric W

Aktiv medlem
Ja, Mikko, du vart grym. Fast till skillnad från ovanstående skribenter vet jag hur jobbigt det var att toktrampa runt med 7" plushigt slag i baken, så jag tror inte du hade tjänat ett smack på att köra fully. Inte i en så trampberoende tävling med så många platta partier som denna.
Stort grattis till klass-segern i alla fall! :D

Ebeth: Tydligten inte.. :]

Chrillepille skrev:
> Härligt! Jag ska putsa av pokalen, som har stått
> och samlat damm på finaste platsen i lägenheten
> i ett år nu. Dock tänkte jag ta med den hem igen
> på söndag...

M

Mikko Hansen

Guest
Visst, jag förstår dig, Jag tyckte det var skit jobbigt o trampa o så tänkte jag själv om jag hade haft en fullgung, jag hade typ dött efter den långa rakan med fullgung. Det var starkt av alla att ställa upp dock att dem inte vann=) Skit kul, hoppas det blir lika kul på tomte DH:n. BTW, e det någon som har bilder ifrån DH rodeo?? // Hansen #51

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Annars finns fungerande användarnamn på www.bugmenot.com - trevlig site för sånt. Jag har bugmenot-plugin i firefox, bara högerklicka i lösenordsrutan på jobbiga siter med tvångsregistrering och välja "login with bugmenot" så är man inne ;)

Eric W

Aktiv medlem
Vito: Skönt filmat!
Du fick med mitt första åk iaf :)
Måste klippt bort det andra precis!

Edit: Cdale, var du den fotograf som stod och plåtade under andra åket på svetto-stråket i mitten?

Senast redigerad av en moderator:

Dick

Medlem
Eric, måste ju tillägga att du körde grymt snyggt oxo. Hade jag haft obegränsat med pengar så skulle jag skickat dig till whistler hela nästa sommar bara för glädjen att se dig utvecklas, du har verkligen talang för att cykla vilket alltid är kul att se. Angående fs eller ej håller jag tyvärr inte med dig då jag är ganska säker på att Mikko kunde ha vunnit med rätt cykel och då menar jag inte en 7 tummare. Tror nog att en 4 cross eller liknande hade varit optimalt och eventuellt kapat några sek på Mikkos tid. Hursomhelst så har ni båda talang så det räcker och blir över och jag hoppas att ni har möjlighet att omsätta den till något roligt.

d

PontusL

Aktiv medlem
Riktigt grymt kört av de happyiter som jag hittar i resultatlistan, EricW 3:a, Fassberg 6:a, Plumse 7:a! Dags att fundera på världscupen kanske? Tack arrangörerna för den grymma folkfesten, synd att jag inte kunde köra... (börjar tro att fassberg avsiktligt lurade ut mig i bikeparken lördagen innan för att slippa lite konkurrens..)

/Pontus

plumse

Aktiv medlem
Se där ja! Det får man väl vara ganska nöjd med gissar jag. Grattis Fassberg för den dryga sekunden till godo på mig och ett stort GRATTIS Eric för pallplatsen!!!

Eric W

Aktiv medlem
Plumse: Man tackar! Inte så pjåkit kört själv!

Dick: Mmm, Whistler nästa sommar. Det vore något!
Ett par månader i LesGets borde annars göra susen.

Kan förövrigt konstatera att familjen Gustavsson
gick bra denna tävling. Teo, Emmy och Anton innom
top två i alla sina klasser. :) Grattulerar!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer