wildernessbiker
Aktiv medlem
Info om Bike långfärdscykel/ Touringcykel
Hejsan, Jag Letar efter lite mer info om cykel till långfärdscykel/ Touringcykel.. ***"hur, var och varför"***
Jag kommer åka en mindre sträcka, "Börja i sthlm sen på något vis komma till Spanien"
så blir väl landsväg, lite grusväx och en eller 2 backar längs vägen.
Jag kommer att ha en Burtley Nomad kopplad till cykeln (L)
*Smala / Tjockare däck? "kommer ha vinterdäck i bakluckan"
*Vilken cykel ras är lämplig för detta endamål?
*Hur mycket reservdelar Bör man ta med sig?
*Vättigt att läsa på om regler i andra länder eller bara köra och hoppas på det bästa?
*Rem eller kedja på cykeln?
*hur mycket spelar vikten roll ? "tror jag ligger ganska mycket överkant i vikt då sist jag vägde möget jag behövde ha med mig så blev det över 105 kilo så kommer nog behäva banta en del grejer som bilbatteriet och tv:n, "ifall jag blev uttråkad kunde jag titta på en film, men kanske tar några böcker ist"
*Vilken ras av "stål" vill man ha Kolfiber, alluminium eller stål.
*Tubeless däck eller "normala"
*Vad bör budgeten vara på en cykel? Vill helst ha en begagnad under 30k "med väskor.
*Behöver man en "Sittkudde" "Hört att det kan bli (Pain in the ass) under längre cykel turer. eller cykelbyxor
*Bör man meddela folk vilken väg man åker eller bara tuta och köra och hoppas på det bästa?
*Cykel dator för rolighetens skull? (PS: inte inräknat i cykelns budget)
*"Garmin Cykelpedaler Racer Rally" "Fast annan ras som är mer lik flats för rolighetens skull" (PS: inte inräknat i cykelns budget)
Finns väl 1 miljon frågor till men detta kommer jag på nu. har du andra tips och idea så är det bara gå lös.
Tack för förhand <3
MVH: Wildernessbiker
Jag kommer åka en mindre sträcka, "Börja i sthlm sen på något vis komma till Spanien"
så blir väl landsväg, lite grusväx och en eller 2 backar längs vägen.
Jag kommer att ha en Burtley Nomad kopplad till cykeln (L)
*Smala / Tjockare däck? "kommer ha vinterdäck i bakluckan"
*Vilken cykel ras är lämplig för detta endamål?
*Hur mycket reservdelar Bör man ta med sig?
*Vättigt att läsa på om regler i andra länder eller bara köra och hoppas på det bästa?
*Rem eller kedja på cykeln?
*hur mycket spelar vikten roll ? "tror jag ligger ganska mycket överkant i vikt då sist jag vägde möget jag behövde ha med mig så blev det över 105 kilo så kommer nog behäva banta en del grejer som bilbatteriet och tv:n, "ifall jag blev uttråkad kunde jag titta på en film, men kanske tar några böcker ist"
*Vilken ras av "stål" vill man ha Kolfiber, alluminium eller stål.
*Tubeless däck eller "normala"
*Vad bör budgeten vara på en cykel? Vill helst ha en begagnad under 30k "med väskor.
*Behöver man en "Sittkudde" "Hört att det kan bli (Pain in the ass) under längre cykel turer. eller cykelbyxor
*Bör man meddela folk vilken väg man åker eller bara tuta och köra och hoppas på det bästa?
*Cykel dator för rolighetens skull? (PS: inte inräknat i cykelns budget)
*"Garmin Cykelpedaler Racer Rally" "Fast annan ras som är mer lik flats för rolighetens skull" (PS: inte inräknat i cykelns budget)
Finns väl 1 miljon frågor till men detta kommer jag på nu. har du andra tips och idea så är det bara gå lös.
Tack för förhand <3
MVH: Wildernessbiker