Info om gammal Miyata

Zooltrix

Aktiv medlem
Info om gammal Miyata
Nu ska jag hjälpa min bror att sälja vår fars gamla cykel. Problemet är att jag inte kan så mycket om gamla touringcyklar och min bror kan ännu mindre. Jag har kommit så långt att det är en Miyata one thousand men vilket år kan det vara? Är det någon som kan ge en fingervisning vad man kan få för den?

miyata.JPG

Info om gammal Miyata
Senast ändrad:
Info om gammal Miyata
Även jag en Miyata One Thousand och är mycket nöjd med den. Det är helt klart en mycket bra touringcykel.

Årsmodellen kan man se på första bokstaven i ramnumret. Kolla på den här länken:
http://vintagemiyatabicycles.blogspot.se/2010/07/miyata-bicycles-serial-numbers.html

Det där med prissättning av gamla cyklar är alltid vanskligt. Jag har sett folk begära upp mot 8000 på blocket och själv köpte jag min för 200kr (iofs med ett visst renoveringsbehov).

Ert exemplar ser ju ut att vara i fint skick, så jag tycker att den borde vara värd en hel del. Sen gäller det förstås att hitta en köpare också... Ramstorleken kan vara ett minus i sammanhanget.

Själv tycker jag nog att cykeln skulle se bättre ut med en riktig styrlinda och en snyggare sadel, även om det kanske är synd att förstöra originalskicket(?).

Tillbaka
Topp