Ingen "backkänsla" i Zwift med Tacx neo bike

nnelinn

Medlem
Jag har skaffat en Tacx neo bike, mycket nöjd, men jag får inget motstånd då jag cyklar i backar i Zwift-appen. Vad kan jag ha missat för inställning?
Jag har bara bluetooth kompatibla enheter (mobil och dator) testat med bägge (mobil och dator) men problemet är samma.
Jag har provat stänga av ANT+ i Tacx training appen.
Jag har kontrollerat "Trainer difficulty" i Zwift och den är justerad till 100%.
Jag har kontrollerat så jag har senaste uppdateringarna både på trainer och appar.
Jag har kontrollerat ERG-mode och det är inte igång...

Någon som känner till fenomenet och vet hur jag löser det?

Var hittar jag de inställningarna? I Zwift-appen? eller menar du på själva startsidan till zwift? Control trodde jag var om man har en extern "kontroll". Behöver jag ansluta där med?

Senast ändrad:
ja

Men om man gör det i rätt ordning så brukar det räcka med att välja trainern en gång (men det ska knytas till båda som resultat)

Var hittar jag de inställningarna? I Zwift-appen? eller menar du på själva startsidan till zwift? Control trodde jag var om man har en extern "kontroll". Behöver jag ansluta där med?
Ja, på första sidan som dyker upp när du startar Zwift väljer du "Power Source". Då kommer det upp en bild med fem rutor. Där ska både "Power Source" och "Resistance" vara valt. (Rutan heter "Resistance", inte "Controllable". Jag mindes fel...)

"Controls" är om du vill koppla in styrning, mm. Det kan du också göra om du har Tacx Neo Bike Plus eller senaste beta-firmware till Tacx Neo Bike Smart.

Ja, på första sidan som dyker upp när du startar Zwift väljer du "Power Source". Då kommer det upp en bild med fem rutor. Där ska både "Power Source" och "Resistance" vara valt. (Rutan heter "Resistance", inte "Controllable". Jag mindes fel...)

"Controls" är om du vill koppla in styrning, mm. Det kan du också göra om du har Tacx Neo Bike Plus eller senaste beta-firmware till Tacx Neo Bike Smart.
Ja allt där på första sidan (förutom controls) är anslutet, men fortfarande ingen backkänsla =(

Funkar det om du kör någon av demobanorna i Tacx Training-appen?
Ja, jag började ju med Tacx training-appen och där fungerade det klockrent. Men när jag gick över till Zwift så funkar det inte, så det verkar ju inte vara något fel på själva cykeln utan nåt i uppkopplingen mellan cykel och Zwift. Har däremot inte testat Tacx training-appen sedan jag gick över till Zwift. Ska hem och testa det efter jobbet idag så de då säkert fungerar än.

Helt säker på att det inte är för många anslutningar till bluetooth, det blir ju en del med puls, power meter, controllable, kadens blabla.. Jag hade iaf velat se ett test via ant+ istället för bluetooth.

Helt säker på att det inte är för många anslutningar till bluetooth, det blir ju en del med puls, power meter, controllable, kadens blabla.. Jag hade iaf velat se ett test via ant+ istället
inte helt säker, men ville kolla här först ifall de var nåt annat jag missat innan jag köper mig en ANT dongel å testar. Men behöver nog skaffa en å testa om de blir bättre.

Tillbaka
Topp