Ingen Girotråd?

Ingen Girotråd?
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Di Luca käkade nog taskig köttfärs igår.

Svårt att se, han har ju inga löparshorts på sig.

Ingen Girotråd?
Respect till DiLuca!
Attakerar i tid och försöker vekligen göra något. Ricco kör starkt på slutet men han satt ju och fegade bakom Contador på tok för länge.

Ingen Girotråd?
De verkade lite rädda i Contadors grupp. Synd att inte Ricco attackerade tidigare. Det tycker han nog själv också. 4 sekunders skillnad. Helt rubbat.
/J

Ingen Girotråd?
Ricco är en ny favorit nu när Simoni är på väg in i pensionen. Blev förbannad som en sur Simoni när han insåg att han missat tröjan. Helvete vilken rolig cyklist. Känns som en skön mix av Cunego, Bettini och Pantani plus att han är stor i käften. Kan knappt bli roligare.

Man skiter nästan på sig, så roligt är Girot i år (igen)!

Ingen Girotråd?
Håller med. De ska vara kaxiga och cykla som svin. Sella har blivit en favorit också. Det behövs lite folk som skakar om i proffsklungan. En ny Pantani tack.
/J

Ingen Girotråd?
castrello skrev:
> Sella har inte så snygga tänder.

när han väl vinner girot så har han råd att fixa dem. :)

Ingen Girotråd?
bigmollo skrev:
> castrello skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sella har inte så snygga tänder.
>
>
> när han väl vinner girot så har han råd att
> fixa dem. :)

De får väl bara ca 90000 € för seger i Girot? Räcker inte...

Ingen Girotråd?
Även om dagens etapp var fantastisk så saknar jag Soler lite. Gillade hans körning i touren förra året. Men fan vad spännande avslutningen på girot blir!

Ingen Girotråd?
Känns som att det står mellan Ricco och Di Luca nu, Contador vek ju tyvärr ner sig och hittar han inte nya krafter tills i morgon så är han nog rykt, kanske en plats på podiet, sista tempot är lite för kort för att det ska kunna bli några större avstånd men som sagt det blir en ruggigt spännande avslutnings helg!

Ingen Girotråd?
Contador är väl normalt en bättre tempoåkare, så DiLuca och Ricco behöver köra ifrån honom ordentligt imorgon om de skall ha en chans.

Senast redigerad av en moderator:
Ingen Girotråd?
Sella borde lägga pengarna på att fixa sin klubb - inte tänderna.

header.jpg

Ingen Girotråd?
skaparn skrev:
> Sella borde lägga pengarna på att fixa sin klubb
> - inte tänderna.
>
> Bild

:-D

Vilken bild!

Ingen Girotråd?
Jag tror att Contador tar det. Jag skulle tippa på att Ricco eller DiLuca för den delen skulle behöve 1-1,5min försprång innan tempot för att vinna.

Ingen Girotråd?
Jepp, håller med om att Ricco framför allt behöver en hel del tid. Men. Ett tempo sista dagen i ett tufft Giro, bara 23 km långt, rosa ledartröjan på en italienares axlar... sånt kan rådda till saker och ting en hel del.

Och blir det mera rock´n´roll-åkning idag så kan vad som helst hända.

Ingen Girotråd?
Man minns ju hur Mikael Rasmussen vurpade bort sig från podiet på Touren här om året (om jag minns rätt) det var väl ett par dikeskörningen samt nån punktering för den stackars dansken på den sista tempo etappen innan Paris. Så allt kan väl hända...

Tillbaka
Topp