Insex 4a som rundats

CJ

Medlem
Insex 4a som rundats
Någon som har en bra metod att skruva upp en insex 4a som rundats? Tre av fyra skruvar till styret lossar.

Lejon

Aktiv medlem
Insex 4a som rundats
Sen jag köpte vinkelslip har jag med den sågat ett djupt spår till en grov plattskruvmejsel i skallen på två olik runddragna insex. Har lossat väldigt lätt då, förutsätter förstås att det finns lite plats runt skruven men på ett styre gör det ju det.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Insex 4a som rundats
Nu vet jag inte hur stora vinkelslipar ni har, men min tunga jäkel skulle jag inte våga såga i en skruvskalle i en styrstam i varje fall. Det känns lite som att utföra hjärnkirurgi med en rambokniv - det funkar säkert om inget annat finns tillhanda, men bättre verktyg finns (Dremel/Fein respektive skalpell).

skier

Aktiv medlem
Insex 4a som rundats
thomaslundstrom sa:
Nu vet jag inte hur stora vinkelslipar ni har, men min tunga jäkel skulle jag inte våga såga i en skruvskalle i en styrstam i varje fall. Det känns lite som att utföra hjärnkirurgi med en rambokniv - det funkar säkert om inget annat finns tillhanda, men bättre verktyg finns (Dremel/Fein respektive skalpell).
:)
+1, kräver väldigt mkt mer fingerspitzgefuhl än vad jag har att vinkelslipa ett spår i en 4mm insex. Tror halva styrstammen+styret skulle åka med om jag försökte mig på det...
Torx-bit tycker jag funkar bra för det mesta på sånt smått.

Insex 4a som rundats

Lejon

Aktiv medlem
Insex 4a som rundats
skier sa:
thomaslundstrom sa:
:)
+1, kräver väldigt mkt mer fingerspitzgefuhl än vad jag har att vinkelslipa ett spår i en 4mm insex. Tror halva styrstammen+styret skulle åka med om jag försökte mig på det...
Torx-bit tycker jag funkar bra för det mesta på sånt smått.
Tack! Nu känner jag mig väldigt händig plötsligt. Det brukar jag inte göra.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer