InstegsMTB för sambo att prova på
Hej!
Jag täntke se om jag kan få min sambo att bita på denna hobby. Hon kommer nog vilja cykla lite lugnare (egentligen som alternativ till skogspromenader) så någon värsting behövs inte. Dessutom är det bra om det är så billigt som möjligt ifall det inte biter (men inte så det är tråkigt att cykla på). Jag tänker mig en budget på upp till 3000 för denna cykel, ny eller beggad. Ni tandläkare och arkitekter som tänker flika in med "man får inget som är värt att cykla på för under40 000 80 000" undanbedes :-)
Hon är 163 cm lång så jag funderar på om det ska vara 27,5 eller 29? TÄnker ramstorlek på ca 40cm.
Några alternativ jag tittat på:
www.bikester.se
Ser något klen ut med sina V-bromsar men med tanke på användningsområdet bör det ju inte vara några problem?
www.bikester.se
För lite fjädring?
www.bikester.se
Ser ok ut?
https://www.biltema.se/en-se/bike-e...bike-mtb/mountainbike-275-18-speed-2000045540
(begagnad)
Osäker på storlek och geometri?
Hjälp mig, ni kunniga!
Jag täntke se om jag kan få min sambo att bita på denna hobby. Hon kommer nog vilja cykla lite lugnare (egentligen som alternativ till skogspromenader) så någon värsting behövs inte. Dessutom är det bra om det är så billigt som möjligt ifall det inte biter (men inte så det är tråkigt att cykla på). Jag tänker mig en budget på upp till 3000 för denna cykel, ny eller beggad. Ni tandläkare och arkitekter som tänker flika in med "man får inget som är värt att cykla på för under
Hon är 163 cm lång så jag funderar på om det ska vara 27,5 eller 29? TÄnker ramstorlek på ca 40cm.
Några alternativ jag tittat på:
MTB Hardtails online hos
Köp Hardtail MTB hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.se
MTB Hardtails online hos
Köp Hardtail MTB hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.se
MTB Hardtails online hos
https://www.biltema.se/en-se/bike-e...bike-mtb/mountainbike-275-18-speed-2000045540
(begagnad)
Osäker på storlek och geometri?
Hjälp mig, ni kunniga!
Senast ändrad: