Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Alex Supertramp sa:
Jag tror jag skiter i det. För lite franska vingårdar längs rutten. Dessutom är vattnet en meter för högt i sjön.
Ja, icke-cykling är inte för de veka. Krävs lång och hård träning för att klara av det. I synnerhet med rutt runt sydsvensk sjö.

Jag har aldrig varit så nära att inte ickecykla som i år. Inte på 12 år i alla fall. Finns en promilles chans att jag bangar typ. Ingen är felfri.

Hasse#7 sa:
Viktiga saker som man inte får missa att missa kräver en rejäl samlingstråd. Grundregeln är att så fort du skrivit i tråden är du inte med.
Så nu när jag svarar dig betyder detta att jag inte är med i inte cykla Vätternrundan eller betyder det att jag är med i inte cykla?

Om ni inte ska cykla VR så ska ni definitivt inte campa på Råssnäs.. vilken jefla skämtcamping... 700.- och den kallar VR sin egen camping.

Det har löst sig. Tack du som inte hjälpte mig. Uppskattar verkligen att ingen pm:at! Alla med biljetter till VR har hållit hårt i dem så nu blir det av. Peppen!!!

Måste man inte skippa campingen eller gör man som man vill? (Eller som det ofta är med camping - som man inte vill)

julgus sa:
Om ni inte ska cykla VR så ska ni definitivt inte campa på Råssnäs.. vilken jefla skämtcamping... 700.- och den kallar VR sin egen camping.

Är det inte här man ska sova?

_20190611_062652.JPG

fhloston sa:
julgus sa:

Nej, det där är randofolkets tillhåll. Det är oartigt att lägga beslag på sådana om det kommer någon vilsen brevetcyklist.

Senast ändrad:
GoranS sa:
fhloston sa:
julgus sa:

Nej, det där är randofolkets tillhåll. Det är oartigt att lägga beslag på sådana om det kommer någon vilsen brevetcyklist.

Jo, men om man inte ska cykla VR, och behöver sova, är man inte lite rando? ;-)

fhloston sa:
GoranS sa:
fhloston sa:
julgus sa:

Jo, men om man inte ska cykla VR, och behöver sova, är man inte lite rando? ;-)
Det beror ju på. Om du tänker dig att icke-cykla VR genom att randocykla är det förstås OK. Om du däremot tänker dig att på annat sätt säkerställa icke-cyklandet skulle jag rekommendera att lämna skåpen ifred.

Undrar om det blir lika stort bortfall på VR som på Tjejvättern & Halvvättern? Ca 3400 som inte kom till start på Tjejvättern
och ca 3600 på Vätternhalvan. Jag ska inte åka.

Inte-cykla-vättern är jag expert på. Jag har faktiskt gjort det vid varje tillfälle sen loppet startade. Tur att man är bra på något !

GoranS sa:
Pugilism sa:
Jag har knappt lämnat soffan sen förra gången. Undra om jag är övertränad?
Det är nästan överambitiöst. Tror du gör säkrast i att trappa ner lite inför loppet så att du får en formtopp tills det är dags.

Ok, cyklar väl iväg till närmsta hamburgarplejs för att ladda inför nattens soffpass.

miklax sa:
Hasse#7 sa:
Viktiga saker som man inte får missa att missa kräver en rejäl samlingstråd. Grundregeln är att så fort du skrivit i tråden är du inte med.
Så nu när jag svarar dig betyder detta att jag inte är med i inte cykla Vätternrundan eller betyder det att jag är med i inte cykla?

Tycker det känns solklart. Du skriver i tråden. Av tradition är det bindande. Du kommer härmed absolut inte cykla VR2019. Lycka till!

Hasse#7 sa:
miklax sa:
Hasse#7 sa:

Tycker det känns solklart. Du skriver i tråden. Av tradition är det bindande. Du kommer härmed absolut inte cykla VR2019. Lycka till!
Nu blir jag lite nervös. Jag brukar ju ha någon sorts frisedel för att få pladdra i långcyklingstrådar utan att behöva cykla. Innebär detta att jag har frisedel från att inte cykla VR!? Om så, måste jag därmed cykla den? Det vore inte bra. Eller rättare sagt, det vore nog i det närmaste omöjligt eller åtminstone alldeles väldigt fruktansvärt dumt.

GoranS sa:
Hasse#7 sa:
miklax sa:
Hasse#7 sa:

Nu blir jag lite nervös. Jag brukar ju ha någon sorts frisedel för att få pladdra i långcyklingstrådar utan att behöva cykla. Innebär detta att jag har frisedel från att inte cykla VR!? Om så, måste jag därmed cykla den? Det vore inte bra. Eller rättare sagt, det vore nog i det närmaste omöjligt eller åtminstone alldeles väldigt fruktansvärt dumt.

Du är ju berättarrösten i filmen. Automatiskt frikort, det är sen gammalt. Du gör som du vill, övriga sitter still.

Man tror att man är säker som icke-vr-cyklare här på andra sidan östersjön, men icke sa nicke.
De märkte väl hur smidigt icke-cyklandet gick för mig förra året, så nu har de skickat hit lobbargrupp som försöker dra med oss inbitna
icke-vr-cyklare (har icke-cyklat alla vr hitills!) i diverse sub7/sub8 grupper.
Jag har dock stått på mig och nu gör jag allvar i saken och anmäler mig officiellt till att ocykla vättern 2019.

Förr i tiden så körde dom åt andra hållet. Så man kan riskera att bli uthängd som nån slags retro VR old skool-hipster om man gör det. Varning!

Jag ställer givetvis upp på att inte cykla Vättern, det har jag alltid gjort.

Men kan man cykla åt fel håll runt Vättern ? Räknas det som icke-cyklande eller bara tvärtom? Själv ska jag cykla i motsatt riktning runt Lambergstjärn i Karlstad, det är säkert 1000 m långt.

Jag har ialla fall köpt en tung enduro cykel mycket väl lämpad för ändamålet.

Lustigt nog hämtade jag ramen i Motala under pågående vr2019. Det gick faktiskt bra att inte cykla med enbart ram.

Övat på att bryta lårbenshalsen så om allt annat skiter sig vad gäller icke-körandet får jag väl slänga in en repris på det 2020. Hoppas dock slippa och kunna klara mig undan på mindre otrevligt sätt.

GoranS sa:
Övat på att bryta lårbenshalsen så om allt annat skiter sig vad gäller icke-körandet får jag väl slänga in en repris på det 2020. Hoppas dock slippa och kunna klara mig undan på mindre otrevligt sätt.
Det läker alldeles för fort har jag märkt?

Känns som det kan bli väldigt många anmälningar inför 2020 så det gäller att anmäla sig i tid!
Etta!.

Tillbaka
Topp