Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

neron sa:
Hasse#7 sa:
Peth sa:
Pugilism sa:
I går testade jag att ligga i soffan i cykelkläder. Fungerade fint men det var lite svårt att inte klämma innehållet i ryggfickorna. Tips är att inte ha kladdiga saker i.

Eller så vänder man tröjan bakofram och får således fickorna på magen – väldigt praktiskt när man ligger i soffgrupp och pressar!

Jag har kört rätt så hårda och intensiva pass i baden-baden på verandan. Man känner stor skillnad mot inne nu när vinden tillkommer. Tror jag håller på att bli överansträngd. Lite oroande nu när det inte är så långt kvar tills vi skall låta bli. Är det ok att ha pump med ramfäste? Pump i ryggficka är väldigt obekvämt redan under träningspassen. Hur skall det då kännas när man har den och låter bli i nära trehundra kilometer!

Jag tänkte klicka hem följande pump. Man kan säker fylla den med dipp till chipsen, gurmajo till korven eller gel. Man vill ju inte lämna soffan i onödan.

Nej nej nej!

Det ska ju vara en såndär hängande korvgubbepump.

IMG_0472.jpg

Korvgubbepump, inte dumt! Den är ju enklare i sin konstruktion, man vill ju inte riskera icke-cyklandet på grund av något mekaniskt haveri. Jag hade en kompis som hade de senaste batteridrivna senap och ketchup dispensers, han missade att ladda den ena och fick klara sig på senap till korven en halva icke-loppet!

Jag börjar vackla, vet inte hur jag ska göra. Hade tänkt ickecykla men nu ska ju Jr. med kompis köra så i värsta fall bangar jag och åker med.
Åas, ska ev jobba den helgen så då löser det sig.

Trodde grejen med att inte cykla rundan var att slippa dra men jag har nog missuppfattat det hela. Tur att jag har annat för mig än att låta bli att cykla rundan (eller att cykla den för den delen) för det här verkar komplicerat.

Peth sa:
fhloston sa:
Peth sa:
fhloston sa:
Vad har ni för starttid?

Starttider är väl bara för folk som skall starta?

Man måste väl veta när man inte ska starta?

Jamen självklart! Det framgick bara inte att det var ickestarttiden du var ute efter.

Jag tänkte mig att inte starta på fredagen efter jobbet. Grill och öl om vädret tillåter.

Det är väl mer än en grupp som inte skall starta? Det finns möjlighet att byta grupp. Icke starttid är därför svår att fastställa. Funderar på om man kan lägga upp det som etn brevet med stämpling. Då och då ropar man på mån familjemedlem som får intyga med signatur och klockslag påi kortet att man inte lämnat soffan..

GoranS sa:
Trodde grejen med att inte cykla rundan var att slippa dra men jag har nog missuppfattat det hela. Tur att jag har annat för mig än att låta bli att cykla rundan (eller att cykla den för den delen) för det här verkar komplicerat.
Jag hade tänkt dra ned på stan en sväng istället för att cykla VR. Fast det kanske är onödigt tidsslöseri, jag borde ju faktiskt hinna dra till typ Borås, eller Gävle.

Hasse#7 sa:
NickPick sa:
Jag ska då inte cykla cykelvasan.

Det är nog bra att hålla isär loppen i varsin tråd. Stor risk att mycket av det viktiga här försvinner om vi tappar fokus och låter bli flera saker samtidigt.

+1

Fast det är ju rätt fantastiskt att om man väljer att *inte* cykla lopp så kan man faktiskt icke-cykla flera lopp samtidigt. Det omvända går ju inte.

Kupa sa:
Hasse#7 sa:
NickPick sa:
Jag ska då inte cykla cykelvasan.

Det är nog bra att hålla isär loppen i varsin tråd. Stor risk att mycket av det viktiga här försvinner om vi tappar fokus och låter bli flera saker samtidigt.

+1

Fast det är ju rätt fantastiskt att om man väljer att *inte* cykla lopp så kan man faktiskt icke-cykla flera lopp samtidigt. Det omvända går ju inte.
Risken är dock stor att man blir utbränd om man gapar efter för mycket icke-cykling på en gång.

Men hur blir det med inte-startavgiften för oss som nu hänger på att inte cykla runt pölen, betyder det att vi rent ut av borde tjäna en slant? ??
Själv helgarderar jag och kommer aktuella dagar färdas i bil på tryggt avstånd runt en annan sjö (Garda).

Den enda vajern eller slang av någon form jag kommer befatta mig med under icke-cyklingen är de som löper från ölburkarna i min ölhjälm ner till munnen.

s-l300.jpg

Make Icke-Vätternrundan great again!

En stilla undran. Gör jag något regelbrott om jag cyklar till Ödeshög i helgen? Kan försöka låtsas att jag är någon annan stans, hemma till exempel, eller Circle K i Östertälje.

Nej, gruppledaren tar ickecyklandet på största allvar och garanterar att anmälningsbekräftelsen går ut tidigast två dagar efter att loppet gått av stapeln. Detta för att undvika risken att någon skulle tro att det är ett bekräftelsemejl på att man ska cykla loppet.

Hasse#7 sa:
En stilla undran. Gör jag något regelbrott om jag cyklar till Ödeshög i helgen? Kan försöka låtsas att jag är någon annan stans, hemma till exempel, eller Circle K i Östertälje.

Tror att det är oki. Själv satsar jag på Spångbro - det går inte missta för någon pölcykling.

Blev erbjuden en plats på VR då en kollega fått startförbud men sa att jag redan var uppbokad den helgen... Jag är ju anmäld till att inte köra Vätternrundan.

Själv sprang jag sönder mitt högra knä igår för att försäkra mig om en ickestart på VR :-D

Man måste knäcka några ägg även om man inte tänker laga en omelett....

Masjevel sa:
Blev erbjuden en plats på VR då en kollega fått startförbud men sa att jag redan var uppbokad den helgen... Jag är ju anmäld till att inte köra Vätternrundan.

Jag hamnade i samma sits. Här har man ordnat för helgen och så kommer det nån och försöker förstöra det roliga. Sakta tänkte de cykla också, och då blir det ju dubbelt värre när man skall låta bli. Snart är det dags att träna upp familjeteamet på slungorna. När jag behöver tänker jag att de skall springa förbi framför soffan så jag kan ta skaffning och dricka i farten.

Se bara till att ladda upp ordentligt med kameror så att man kan få bildrika RR:ar från evenemanget. Förr i tiden var ju "cykel i soffa" ett populärt tema här, nu finns chansen för en orgie med "icke-cyklist i soffa"-bilder.

Maakus sa:
När går eländet av stapeln?

Tala inte illa om en av årets största tävlingar. Vi kommer alla berätta om vår kamp i soffan och hur vi vann och slapp medalj. De kommer sitta som fågelholkar runt fikabordet på jobbet. Andäktigt lyssnande dag efter dag.

Ser fram emot många bilder på fötter utsträckta i soffor, divaner och andra former av liggunderlag från nästa fredag fram till lördag kväll. Har vi riktigt tur är det hagel i Ödeshög också.

Icke-cyklingen växer uppenbarligen. Jag skulle tro att vi får se den som uppvisningsgren redan i OS 2024 och som fullvärdig gren 2028. Så, för er med barn i de lägre klasserna, se till att de börjar träna för OS om tio år redan nu. Ska man bli bra krävs, som bekant minst 10000 timmars träning.

Tillbaka
Topp