Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Har det kommit några nya rön om vad man inte ska göra om man inte vill förbättra sin prestation sedan förra året vi inte körde VR? Man vill ju inte ligga i framkant...

/steen

Chips innehåller en hel del kolhydrater. Jag ifrågasätter starkt om det verkligen är förenligt med ett framgångsrikt icke-cyklande. Riskakor doppade i olja tror jag mer på.

Chips innehåller en hel del kolhydrater. Jag ifrågasätter starkt om det verkligen är förenligt med ett framgångsrikt icke-cyklande. Riskakor doppade i olja tror jag mer på.

Tror att om man börja icke-träna med (mycket) chips i got tid, så blir det enklare att icke-cykla.

Chipsen gör ju att man blir tyngre, kan ju vara bra när man inte ska cykla uppför i Kaxholmen och Habo. Bara en teori, men den känns hyfsat hållbar

/steen

Men om man inte ska äta kolhydrater. Ska det vara biff då? Är inte blodiga biffar stapelföda för Tour de France-cyklisterna? Kan i så fall knappast vara ett framgångsrecept om man inte ska cykla rundan. Själv tror jag på öl. Särskilt Guinness.

Men om man inte ska äta kolhydrater. Ska det vara biff då? Är inte blodiga biffar stapelföda för Tour de France-cyklisterna? Kan i så fall knappast vara ett framgångsrecept om man inte ska cykla rundan. Själv tror jag på öl. Särskilt Guinness.

Fett! Fett såklart.
En pizza sjöbo om dagen i tre veckor som uppladdning!
A22D4234-AAAD-413E-9C49-3D264BA13A4C.jpeg

Men kan man inte cykla Vätternrundan om den inte finns? Och om man kan inte cyklar den, när ska man inte cykla den?
Måste man ställa in den här tråden???

Eller så blir allt inverterat... Istället för att inte cykla medsols runt en sjö så kanske vi anmälda ickevätterncyklare nu faktiskt måste cykla motsols runt en ö i en sjö - Östersjön. Av en händelse så mäter ett varv runt Öland nästan exakt 30 mil och starten borde ju då bli i ..... Mörbylånga! - Häpp, när kör vi?

Vattern.JPG
Öland.JPG

Såklart blir det så. Eftersom hela Vätternrundan inte-cyklar nu, så måste alla här som lovat att inte inte-cykla istället Cykla i år. Två minus blir ett plus. Så släng sofforna och börja träna istället !

Såklart blir det så. Eftersom hela Vätternrundan inte-cyklar nu, så måste alla här som lovat att inte inte-cykla istället Cykla i år. Två minus blir ett plus. Så släng sofforna och börja träna istället !

Är du från vettet? Nu är du allt ute o cyklar! Här gäller det att icke-cykla så mycket och långt som inte möjligt!

Jag är åtminstone inne på på mitt tolfte år som jag inte kör VR, vad man nu än kommer fram till när det gäller årets inte inte runda.

Det måste ju även innebära 100% ekonomisk kompensation.

Nu får jag svårt att hänga med...
Om VR är inställd så cyklar inte VR-cykister.
Betyder detta då att vi som inte ska cykla VR inte ställer in (eftersom vi gör tvärtom), eller cyklar vi för att VR-cyklister inte cyklar?

Jag är numera inbiten icke-VR-cyklist. Om det p.g.a. beslut från arrangören tillkommer en hel hög icke-cyklister så påverkar det inte min inställning. Några principer måste man andå stå upp för. Att enkom vara motvallskärring känns lite beiget.

Men om nu alla som inte ska cykla på grund av inställt ändå får betala, öppnar inte det upp för att retroaktivt fakturera ickecyklister världen över?!

Jag är numera inbiten icke-VR-cyklist. Om det p.g.a. beslut från arrangören tillkommer en hel hög icke-cyklister så påverkar det inte min inställning. Några principer måste man andå stå upp för. Att enkom vara motvallskärring känns lite beiget.
Utökade startled?

Men om nu alla som inte ska cykla på grund av inställt ändå får betala, öppnar inte det upp för att retroaktivt fakturera ickecyklister världen över?!
Inte plantera några dumma idéer hos arrangörerna nu. Kan bli oerhört jobbigt ekonomiskt om man framgent ska behöva betala för alla lopp man inte cyklar.

Inte plantera några dumma idéer hos arrangörerna nu. Kan bli oerhört jobbigt ekonomiskt om man framgent ska behöva betala för alla lopp man inte cyklar.
Icke-rando är särklass billigast även där, 400 kr/superrando + en hundring jämnt för hundringen.
Skickas förmodligen till ACP i Frankrike som sen skickar medaljer, en sån där vinn-vinn liksom.

Jag ser inte att det kommer gå att undvika.
Kommer detta att gälla även bågskytte, bordtennis, badminton, etc.? Tror jag måste begära löneförhöjning för allt icke-deltagande i lopp och tävlingar framöver i så fall.

Och hur går det med OS? Måste alla länder som nu tvingas att icke delta i år betala arrangörernas extra utgifter för flytten?

Detta är fasen höjden av en paradoxal vändning. När helt plötsligt alla som anmält sig till vättern nu hamnar i vår startlista kommer det bli en jäkla trängsel när vi inte ska cykla.

Jag funderar lite. Om man tolkar cyklande/icke-cyklande som en boolsk variabel så tolkas den typsikt som 1 resp. 0. Kan man då smita bort från denna tråkiga binära värld och, till att börja med, tillåta sig 63% cykla och 37% icke-cykla. Skulle kunna vara ett sätt att sprida ut startfältet. Kanske faller på avsaknaden av arrangör för cykeldelen dock. För att komma runt det kanske man skulle kunna ta ett steg ytterligare åt vänster och säga att man negativ-cyklar, d.v.s. utför aktiviteten associerad med -1. Finns förstås inga begränsningar här, man kan ju tänka sig att man tar sitt beslut på hela reella axeln, i komplexa planet, i något högre-dimensionellt euklidiskt rum, i ett funktionsrum, i icke-euklidiska rum, ... Då borde man verkligen kunna sprida ut startfälten.

Jag funderar lite. Om man tolkar cyklande/icke-cyklande som en boolsk variabel så tolkas den typsikt som 1 resp. 0. Kan man då smita bort från denna tråkiga binära värld och, till att börja med, tillåta sig 63% cykla och 37% icke-cykla. Skulle kunna vara ett sätt att sprida ut startfältet. Kanske faller på avsaknaden av arrangör för cykeldelen dock. För att komma runt det kanske man skulle kunna ta ett steg ytterligare åt vänster och säga att man negativ-cyklar, d.v.s. utför aktiviteten associerad med -1. Finns förstås inga begränsningar här, man kan ju tänka sig att man tar sitt beslut på hela reella axeln, i komplexa planet, i något högre-dimensionellt euklidiskt rum, i ett funktionsrum, i icke-euklidiska rum, ... Då borde man verkligen kunna sprida ut startfälten.
Jag hänger inte med riktigt. Men tolkar det som att rent matematiskt borde vi börja med padel?

Har du tänkt på den imaginära icke-cyklingen?

Tids-dimensionen är väll enklaste sätt att sprida ut startfälten. Nu VR är inställd, behöver inte alle icke-cykla samtidigt. Men det är viktigt att några börja icke-cykla tidigt, för att icke-cykla VR tar långt och det är redan mindre än 3/4 av 2020 kvar.

Antalet cyklande mot icke-cyklande bör vara jämlikt. Med en lätt formel kan detta ge för handen att kilometerantalet för cyklisterna ska vara densamma som för gruppen icke-cyklister. Här spelar antalet i respektive grupp liten roll och kan ges en faktor 1 vilket ytterligare visar på jämlikhet.

För att erhålla jämvikt så bör deltagare i gruppen icke-cyklister därför genast räknas ihop samt utfrågas och bokföras i kategorier.
2 varv, 1 varv, halvmesyr, terrängversion, lill-VR, tjej-VR. Icke- Medalj kommer utdelas i samtliga kategorier och en extra stor en för den som vill göra samtliga strapatser, ålders och könsneutralitet är inga problem då man endast behöver uppge sitt "happy-nick" eller bara Fåglum om man inte vill outa sig helt.

Vakna! Varje dag är det enorma mängder människor som ikke cyklar trots förbudet. Det finns inte dagar nog att sprida ut.

Tror jag skall starta ett nytt stort cykelrace runt någon sjö. För alla som inte cyklar detta lopp så behåller jag 50% av anmälningsavgiften. Kan bli bra !

Detta är fasen höjden av en paradoxal vändning. När helt plötsligt alla som anmält sig till vättern nu hamnar i vår startlista kommer det bli en jäkla trängsel när vi inte ska cykla.

Fast det visar ju bara hur STOR Inte Cykla Vättern-rörelsen har blivit! Vi som insett detta sedan början bör dock premieras med en startplats allra sist i icke-starten!

Har ni tänkt på en sak, det är över 7 miljarder människor som inte cyklar VR, varje år! Och de flesta har ingen aning om det ?

Tillbaka
Topp