Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Hmm, svår avvägning för lång icke-cykling ...

Jag har fortfarande 2-delat, som på min city-cykel, och inte utrymme för mycket mer.
Är det rummet som inte klarar mer? Man kan ju köpa ett nytt rum och flytta över delarna, men oftast är det både enklare och billigare med en helt ny bostad, då får man ju oftast möjlighet till moderna standarder.

Precis, om nu Vätternrundan 2021 ställs in och blir en "Hemmavätternrunda", som man givetvis inte anmäler sig till. Betyder då att man måste ta någon annans soffa för att så att säga slippa att inte köra den "hemma" ? :-)

Om vi blir väldigt många och det blir trångt i soffan så kan man väl sitta på sin egolapp? Ni andra kan få låna kompislappar att sitta på!

Är det rummet som inte klarar mer? Man kan ju köpa ett nytt rum och flytta över delarna, men oftast är det både enklare och billigare med en helt ny bostad, då får man ju oftast möjlighet till moderna standarder.

Rummet skulle kunna klara mer om jag prioriterar icke-cykling. Men jag kan väl fortfarande cykla stig, långt från Vättern, då och då i 2021.
Förresten föredrar jag klassiska rum framför nya, så tror inte jag ska ha tillgång till modernare standarder inom kort.

Rummet skulle kunna klara mer om jag prioriterar icke-cykling. Men jag kan väl fortfarande cykla stig, långt från Vättern, då och då i 2021.
Förresten föredrar jag klassiska rum framför nya, så tror inte jag ska ha tillgång till modernare standarder inom kort.

Innebär detta att du inte tänka cykla Inte Cykelvasan?

Trodde att vi diskuterade soffor ...
? attans! Glömmer av mig hela tiden. För mycket psyklar i skallen....

bikehead-carl-purcell.jpg

Sist jag hade cykeln i soffan fick jag skäll... så nu är den endast till för ickecykling. Inte enbart inte vätternrundan utan all typ av inte cykling.

Sist jag hade cykeln i soffan fick jag skäll... så nu är den endast till för ickecykling. Inte enbart inte vätternrundan utan all typ av inte cykling.

Menar du att du inte har olika soffor för olika typer av icke-cykling?
Det kanske går, men det optimala är ju soffor som är gjorda för ändamålet. Tänk dig att inte cykla runt Vättern i en DH-soffa.

Jag ställer upp alla dagar i veckan
Det kan ju vara lite tråkigt att bara nöta på ensam hemma i soffan...
Så en ide som föreslagits tidigare är ju att samlas ett gäng i någon soffa så turas man om att dra, man måste ju hjälpa varandra! ?

Senast ändrad:
Jag ställer upp alla dagar i veckan
Det kan ju vara lite tråkigt att bara nöta på ensam hemma i soffan...
Så en ide som föreslagits tidigare är ju att samlas ett gäng i någon soffa så turas man om att dra, man måste ju hjälpa varandra! ?

Men måste dock följa rekommendationerna! Tror att en 12-delat sofa inte är så dåligt i så fall.

Jag har funderat på en hybridlösning. Ta det lugnt och soffa. Tänkte kalla den softa. Perfekt för icke-vättern.

Om vi blir väldigt många och det blir trångt i soffan så kan man väl sitta på sin egolapp? Ni andra kan få låna kompislappar att sitta på!
Nu är det dags för de sista förberedelserna inför årets uppskjutna ickecyklingsevent! Eftersom rundan är lite längre i år så har jag skaffat en extra stor chipspåse och en riktigt fluffig kudde för att orka med det nu något mer utdragna passet i soffan. (y)

Velar fortfarande om vilket tryck jag inte ska ha i slangen i det slanglösa däcket och om det ska vara försommarluft i denna slang eftersom loppet går på försommaren även om det nu är eftersommaren.

Du har väl inte glömt att bygga om hjulen så att de står och inte hänger på ekrarna? Annars kommer cykeln inte vara godkänd för att inte köra vätternrundan

Även dags för de sista besluten kring vilka kläder man inte skall ha. Skall jag inte ha långärmat eller inte ha knävärmare?

Jag har plockat av och tvättat kedja & kassetten. Ny framklinga och bakdäck.
Cykeln är redo att stå i förrådet hela dagen.

Jag har plockat av och tvättat kedja & kassetten. Ny framklinga och bakdäck.
Eller:
Jag har plockat av kedja och kassetten. Ingen framklinga och punka bak.

Jag tänker att det är säkrast att helt oskadliggöra hojen så man inte råkar köra ändå på något sätt

Om man inte cyklar VR så kommer man såklart aldrig imål. Det är ett nöje man kan hålla på med hur länge som helst. Och gratis är det oxå !

Fasen, jag har bokat in cykling runt flera sjöar (tror det blir tre st) i morgon, dock inte Vättern. Är jag rökt nu, och bannlyst från soffgruppen?

Tillbaka
Topp