Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Man har infört en ny anmälningsprocedur. Det går endast att anmäla sig med sin fasta hemtelefon där man vid uppkoppling mot operatör anmodas fylla i webbformuläret och avsluta med fyrkant.

Ja vad är rekordet i en oavbruten sekvens av icke-starter ? Kan säga att jag har många fler än fjorton. När får man veteranvästen & Diplom ?
Beror ju på om man räknar antal ickestarter sedan senaste genomförda lopp, d.v.s. att man måste ha genomfört loppet någon gång, eller om det bara är antalet icke-starter i rad. För det förstnämnda lär rekordet innehas av alla nu levande personer som åkte första rundan men ingen mer. I det sistnämnda fallet delar alla de nu levande personer som var födda då första rundan gick, alternativt var tillräckligt gamla för att ha fått delta i den rundan.

För att få ett lite roligare mått introducerar jag istället

M(g,n) = g*(n-g)

där g = antal genomförda rundor och n = antal rundor som gått sedan man själv genomförde sin senaste.

Om man aldrig cyklat VR är g=0 och M(g,n) oavsett ålder vilket känns bra.

I mitt fall är g=6 och n=12 (glömde att själva loppet var inställt 2020 och icke-start icke var möjlig det året). Så för mig är f.n. måttet 6*(12-6)=36 och värdet kommer att öka med 6 för varje runda som genomförs och som jag inte deltar i.

Tog ett ordentligt felsteg (tramptag) i livet -93.
Men sen dess har jag levt ett lyckligt liv utan den sortens missbruk .
Kört i soffan sen dess, så det borde bli 29:e på raken i år då. Soffan är bokad och ickeanmälan är inskickad enligt konstens alla regler.
VVV = Våga Vägra Vättern

Kommer vi se elektroniskt höj- och sänkbara soffryggar och fotstöd i år eller är det fortfarande bara aktuellt på lopp som ickecykelvasan?

För att få ett lite roligare mått introducerar jag istället

M(g,n) = g*(n-g)

där g = antal genomförda rundor och n = antal rundor som gått sedan man själv genomförde sin senaste.

Om man aldrig cyklat VR är g=0 och M(g,n) oavsett ålder vilket känns bra.

I mitt fall är g=6 och n=12 (glömde att själva loppet var inställt 2020 och icke-start icke var möjlig det året). Så för mig är f.n. måttet 6*(12-6)=36 och värdet kommer att öka med 6 för varje runda som genomförs och som jag inte deltar i.

Min mamma ligger bra till. Hon cyklade runt när hon var typ 20, nu fyller hon snart 75.

Min mamma ligger bra till. Hon cyklade runt när hon var typ 20, nu fyller hon snart 75.
Så fhloston's mamma är mästare i att inte cykla vättern alltså? Känns svårslaget, om jag ska ha schans på rekordet måste jag nog leva super-duper-länge så jag relegerar mig till laget med folk som gör det, men de gör det dåligt

Så fhloston's mamma är mästare i att inte cykla vättern alltså? Känns svårslaget, om jag ska ha schans på rekordet måste jag nog leva super-duper-länge så jag relegerar mig till laget med folk som gör det, men de gör det dåligt

När det begav sig sade hon "Aldrig mer", har hon berättat. Jag har svårt att se att hon ska bryta det löftet nu. ?

Fast om hon bara cyklade en gång så är det med min formel trots allt "bara" (om hon cyklade när hon var 20 och nu är 74) M(1,53)=1*(53-1)=52. Om 4 år är jag uppe i 60 medan hon bara är på 56.

Gäller att ha cyklat många rundor (varit nere i djupt VR-missbruk) men sedan lyckats hålla sig borta i ännu fler år. Någon som körde de de 18 första rundorna (1966-1983) och inget efter det skulle däremot vara uppe i M(18,37) = 18*(37-18)=18*19=342.

Mästare är hon ju inte för hon har ju cyklat den. En riktig mästare har inte cyklat rundan alls?

Har bestämt mig för att inte cykla i år med, 5:e året i rad för min del. Goda möjligheter att kombinera jobb och en ICV-satsning och bra stöd från familjen ger förutsättningar att verkligen lägga den tid som krävs för en fantastisk inte-cykla-vättern-upplevelse. För att toppa satsningen kommer jag dessutom inte köpa ny cykel i år.

Faan... ?

Jag kan tipsa om att träningsplattformen Zwift också går att använda i läget "Just watch". Man behöver varken trainer, cykel och kan sitta i underkläderna och glo på folk som kämpar hårt.
Gratis är det väl också, då Zwift skänker typ 5km/månad och en soffnötare gör ju inte många knop.

Jag tror detta kan bli en schysst gruppaktivitet i framtiden, vi träffas hos någon med en rymlig soffa och umgås, självklart med förfriskningar och massor av föda så att vi orkar med passet utan att gå in i väggen.

Jag tror detta kan bli en schysst gruppaktivitet i framtiden, vi träffas hos någon med en rymlig soffa och umgås, självklart med förfriskningar och massor av föda så att vi orkar med passet utan att gå in i väggen.
Om man inte kört i klunga i soffan tidigare, finns det några introduktionsrundor så man inte gör bort sig?

Vilken GPS är bäst för detta evenemang? Jag vill inte bli vilse i pannkakan!
bild5264.PNG

Byt ut ratten mot styre och du är hemma.

Jag kan tipsa om att träningsplattformen Zwift också går att använda i läget "Just watch". Man behöver varken trainer, cykel och kan sitta i underkläderna och glo på folk som kämpar hårt.
Gratis är det väl också, då Zwift skänker typ 5km/månad och en soffnötare gör ju inte många knop.

Äntligen någon vettig användning av svift! Slipper även där att andas frisk luft. Blir bra det!

Jag har intecyklat Vätternrundan sedan 1992, då jag föll för grupptrycket. Jag står emot bättre nu. Men hur ligger jag till då? Borde väl bli 30-års jubileum, eller blir det nästa år?

Jag har intecyklat Vätternrundan sedan 1992, då jag föll för grupptrycket. Jag står emot bättre nu. Men hur ligger jag till då? Borde väl bli 30-års jubileum, eller blir det nästa år?
Jag skulle ju kunna tycka att arrangörerna borde ge dig en icke hedervärd anmälan gratis till jubileet, men dom kanske inte tänker på det viset..?

Då måste jag ligga bra till eftersom jag aldrig cyklat VR. Det räckte mer än väl med en en halv.
Var hämtar jag priset? Och är det ens värt att hämta?
Jag ser snarare icke-cyklande som ett steg bort från missbruket. Då du aldrig varit inne i ett missbruk blir din prestation i detta avseende inte mycket att yvas över jämfört med en tung VR-missbrukare som kört 20 gånger men sen lyckats hålla sig ifrån loppet i säg 10 år.

Jag ser snarare icke-cyklande som ett steg bort från missbruket. Då du aldrig varit inne i ett missbruk blir din prestation i detta avseende inte mycket att yvas över jämfört med en tung VR-missbrukare som kört 20 gånger men sen lyckats hålla sig ifrån loppet i säg 10 år.
Skall du straffa @Pfaff för att han har varit klok en väldigt massa år? ?

Skall du straffa @Pfaff för att han har varit klok en väldigt massa år? ?
Det är naturligtvis svårt, men om jag som inte gillar alkoholhaltiga drycker och därför har en ytterst blygsam livskonsumtion går in hos Anonyma Alkoholister och säger att jag aldrig varit full så vet jag inte om jag tycker att det är riktigt samma som att en person som supit i 25 år, sedan tjugoårsåldern, men lyckats ta sig ur det och varit nykter i säg fem år.

Tillbaka
Topp