[Internetcykling] Vilken gaffel för huck-xc?

Nu har du redan handlat, och det här är mer pengar för andrahand, men hade passat iaf (plus två plastpluppar i fjädercartridgen, och är väl knappast mer obskyrt eller struligt än Manitou... https://happyride.se/annonser/ad.php?id=102092

Jag har inte testat den, men har svårt att se om man ska få något som är signifikat bättre än en Mattoc för kortare slag. Däremot finns det en massa sämre gafflar. Själv tycker jag inte Manitou är struligt. Jag har haft sönder en Pike, Boxxer, Fox36 och två Mattoc. En Mattoc var DOA och den andra är den gaffel som har hållit ihop längst av de gafflar jag har haft.

Zocchi Z1 har för mycket slag? Z2 är väl en yari-utmanare?
Huck-imagen är hög.

Mattoc blir säkert bra också.

Äsch, den är som ny. Även min Yari/Lyrik som har gått två säsonger lever. Dessutom har den slutat knaka vilket är förvirrande.

Exakt, du måste väl huckat sönder minst en vid det här laget? Eller är det bara tomcaten som imploderar Mattocs?

Exakt, du måste väl huckat sönder minst en vid det här laget? Eller är det bara tomcaten som imploderar Mattocs?

Nu vill jag ju inte förringa Tomcatens utvärdering av Mattocen, men jag han hojja på den skulle jag hjälpa honom att ställa in den. Han körde IRT med 200 psi i övre kammaren och ingen luft i nedre. Returreglaget var avslaget. Inte är att Manitou är perfekta och jag har fått en defekt gaffel. Men jag även fått defekta Rockshox och Fox. Så allt är samma låg kvalitet, men Manitou hostar 1/4 av de andra och fungerar minst lika bra om inte bättre. Fast nu för tiden finns det flera bra gafflar på marknaden. Jag tycker båda Yari och Lyrik är riktigt bra, FOXarna ska också vara grymma.

Tillbaka
Topp