Intervju: Vätterns sub7 ledare

Vad snarstuckna lvg lolket verkar vara. Är CV en tävling om man kör i motionsklass? Bara så jag vet så jag inte säger fel på jobbet.

Officiellt (från tävlingsledningen, höll jag på att säga) heter det ju uttryckligen att VR inte är en tävling utan ett motionslopp. I verkligheten vet vi ju att det förekommer en hel jävla massa tävlande inom ramarna för detta motionslopp. Tävlandet kan vara allt från att slå eget personbästa på blygsammaste nivå till att köra snabbast runt sjön genom alla tider.

De kan säga vad de vill, men de kan inte förhindra att folk tävlar under VR.

Pebben: "Möjligen kanske att någon enstaka kommer under 7 timmar. Men aldrig att hela gruppen gör det, aldrig. Och kommer inte gruppen in under 7 timmar så har dom misslyckats som Sub7 grupp i mina ögon. Men dom har säkert en helt annan uppfattning än vad jag har. Det skulle jag ha om jag var dom ;7)"

Men hela gruppen? Du skojar, eller så har du konstiga krav på livet. Självklart måste en hel hög offras, till att börja med de som får punktering. Sedan ett antal som råkar få en dålig dag o.s.v.

Tre eller fler är vad jag kallar en grupp.

Senast ändrad:
Jag är förvånad att ingen har dragit ut det här till max än:
* Dra ihop åtta grupper om 10-15 personer
* Låt alla utom två grupper starta så tidigt det bara går och kör första till Hammarsundet, andra till Karlsborg osv.
* Se till att det i några av stoppen finns ett par tandemhojar också.
* När det sedan är rejs så startar de sista grupperna på en lagom sen tid, men får pigga fräscha hjälpryttare sådär var femte mil.
* Langning längs banan är ju förbjuden, men killarna på tandem kan ju alltid hjälpa till genom att bjuda på lite dricka och några bars.
* Målet är att få in ett par stycken av de som startade sist på en så kort tid som möjligt, ned mot sex timmar borde inte vara omöjligt, de andra grupperna kommer ju glida in på maxtid ungefär.
* profit! (eller nåt)

mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är förvånad att ingen har dragit ut det
> här till max än:
> * Dra ihop åtta grupper om 10-15 personer
> * Låt alla utom två grupper starta så tidigt
> det bara går och kör första till Hammarsundet,
> andra till Karlsborg osv.
> * Se till att det i några av stoppen finns ett
> par tandemhojar också.
> * När det sedan är rejs så startar de sista
> grupperna på en lagom sen tid, men får pigga
> fräscha hjälpryttare sådär var femte mil.
> * Langning längs banan är ju förbjuden, men
> killarna på tandem kan ju alltid hjälpa till
> genom att bjuda på lite dricka och några bars.
> * Målet är att få in ett par stycken av de som
> startade sist på en så kort tid som möjligt,
> ned mot sex timmar borde inte vara omöjligt, de
> andra grupperna kommer ju glida in på maxtid
> ungefär.
> * profit! (eller nåt)

Ja, men ett problem jag kan se är att de som har den fysiska kapaciteten att de är lämpliga för hjälprytteri på den nivån, nog inte lättvindigt nöjer sig med att cykla så konstigt och långsamt. Möjligen mot betalning då...

Crazy Chester skrev:
> Pebben skrev:
> --------------------------------------------------
> > Jag vet vem som vinner i år liksom alla andra år. INGEN! Han vinner i år igen;7)
>
> Och Polyfemos, förlorar han i år igen?

Det vet jag inte vem det är. Jag brukar inte umgås med förlorare ;7)

Med glimten i ögat. Inte alltid, men nu.

I själva verket ändras väl bansträckningen lite smått ganska ofta? Backar tillkommer eller försvinner, totaldistansen blir lite längre eller lite kortare...

Kan man då tala om en bästa tid för VR?

Scott tokig skrev:
> Skall man slå tiden på VR skall man väl slå
> Fransesco Mosers tid?

Ska man slå rekord på Vätternrundan är det väl det officiella loppets bästa tid som ska slås .
Tror att den som var starkast i MAS-klungan 2010 (7:05) även var den som var först in 2006 (7:14) .
Intressant att han ifjol hade en startplats i sub7-gruppen men nekades vara med och rotera .
Bytte då till MAS och var den som drog dom imål .

Sub-7 hade nog redan varit uppnått med honom i gruppen ;-)

Martin

Vilka tragiska människor som inte kan förstå att det "tävlas" på VR. Varför måste ni poängtera att det inte är en tävling? Ger det er något?

Hur är det då med motionsklassen på de flesta "riktiga" tävlingarna. Inte sällan talar man om vinnaren i motionsklassen.

manurhin skrev:
> Scott tokig skrev:
> -----
> > Skall man slå tiden på VR skall man väl slå
> > Fransesco Mosers tid?
>
> Ska man slå rekord på Vätternrundan är det
> väl det officiella loppets bästa tid som ska
> slås .
> Tror att den som var starkast i MAS-klungan 2010
> (7:05) även var den som var först in 2006 (7:14)
> .
> Intressant att han ifjol hade en startplats i
> sub7-gruppen men nekades vara med och rotera .
> Bytte då till MAS och var den som drog dom imål
> .
>
> Sub-7 hade nog redan varit uppnått med honom i
> gruppen ;-)
>
> Martin

Han köpte min startplats då jag inte ville köra Vättern. Vilket innebär att han inte tillhörde Sub7 från början och de hade tränat massor gemensamt och var osäkra på om andra skulle få komma med där. Av det jag hört så körde han heller aldrig med MAS, utan låg bakom dom på rulle förutom i slutet. Men jag kan ha fel där då det snackas så mycket. Oavsett grymt att köra på den tiden.

Lollel skrev:
> Pebben: "Möjligen kanske att någon enstaka kommer under 7 timmar. Men aldrig att hela gruppen
> gör det, aldrig. Och kommer inte gruppen in under 7 timmar så har dom misslyckats som Sub7 grupp > i mina ögon. Men dom har säkert en helt annan uppfattning än vad jag har. Det skulle jag ha om
> jag var dom ;7)"

"Men hela gruppen? Du skojar, eller så har du konstiga krav på livet."

Jag ställer höga krav på mig själv och min omgivning och det främst på jobbet, så är det bara;7)

"Självklart måste en hel hög offras, till att börja med de som får punktering. Sedan ett antal som råkar få en dålig dag o.s.v."

Nu börjas det med försvarstal. Jadda jadda jadda. Möjligen att man kan räkna bort en som i tempo, möjligen en. Men att säga att det är en "Sub7 grupp" om det är 45 som drar och två tre som fixar Sub7 impar föga på mig.

Fan lägg dom tre, fyra sist då och kör ner tio och tio så ska ni se att dom fixar det. (Köra ner tio och tio innebär att tio går runt tills dom inte pallar mer och då tar nästa tio över.) Det blir fö ca 7.5 mil för varje tio grupp. Sämst tränade i grupp 1, dom bör väl kunna hålla rätt tempo i 7-8 mil om dom är anmälda till Sub7 gruppen, och näst sämsta i grupp 2 osv.
Busenkelt om du frågar mig.

Nä "Sub7 gruppen" ska fixa Sub7 och inget annat. Visst, bryter någon osv, ja det kan jag köpa.

> Tre eller fler är vad jag kallar en grupp.

Fler än tre? Ja det kan vara en grupp. Det kan vara en helt jävla Division tom. Det är fler än tre.

Med glimten i ögat. Inte alltid, men nu.

Senast ändrad:
Selast skrev:
> Jag var med och "vann" VR förra året! Vi var först över mållinjen i Motala och då måste
> man ju ha vunnit eller hur?

Jag har också varit först över mållingen. Men inte fan vann jag dom loppen för det.

Fö 2009 var det Pontus som var först över mållinjen. Och sådan som han imponerar på mig och det är jävlar inte lätt att göra, helt uppenbart. Men han körde/drog hela vägen själv och det blir jag imponerad av. Eller en Sub7 grupp där hela gruppen fixar det. Det skulle impa på mig en hel del.

http://www.corren.se/sport/?articleId=4913756

Vättern är ingen tävling men det är kul med alla sub grupper som får alla att satsa lite mer på sin cykling och tävla inbördes. Rekord tiden är Mosers (hade varit fanstastiskt att se någon slå den). Hade jag organiserat Vättern hade jag startat evenemanget med ett UCI lopp. Med den ekonomiska pondus man har borde man kunna köpa sig till att ha ett 1.1 race. Fantastisk reklam för Sverige för en relativt billig peng.

Pebben du verkar inte ha fattat att cykel är en lag sport där det gäller att få en gubbe först över mållingen,där laget kör o samarbetar för att en i laget ska stå på podiet.
Sub7 gruppens mål är inte att alla ska under 7 utan minst 1 o i andra hand så många som möjligt ,men vi tror inte fler än ca 10 % av gruppen har kapaciteten ..

Din idé är inte så dum annars du kan ju ta din pluton från Afghanistan eller var nu vi krigat senaste 70 åren o anmäla er till vättern eller om du hellre vill vinna en riktigt tävling får du ta en annan valfri ..

Jag säger som jag sagt flera gånger tidigare... ...dela upp VR i två delar!

Ett gran fondo/linjelopp som går på söndagen, start kl 7, med maxtid på 10-12 timmar och delvis avstängda vägar (kanske rullande avstängning från förstaklungan till en timme bakåt för varje 10 mil körda?). Enbart licensierade (även engångslicens).

Från fredag kväll till midnatt på lördagen går VR som vanligt, men förmodligen/förhoppningsvis utan mycket av subgruppshetsen (de flyttar med fördel till söndagens lopp).

OscarWilde skrev:
> manurhin skrev:
> -----
> > Scott tokig skrev:
> >
>
> > -----
> > > Skall man slå tiden på VR skall man väl
> slå
> > > Fransesco Mosers tid?
> >
> > Ska man slå rekord på Vätternrundan är det
> > väl det officiella loppets bästa tid som ska
> > slås .
> > Tror att den som var starkast i MAS-klungan
> 2010
> > (7:05) även var den som var först in 2006
> (7:14)
> > .
> > Intressant att han ifjol hade en startplats i
> > sub7-gruppen men nekades vara med och rotera .
> > Bytte då till MAS och var den som drog dom
> imål
> > .
> >
> > Sub-7 hade nog redan varit uppnått med honom i
> > gruppen ;-)
> >
> > Martin
>
> Han köpte min startplats då jag inte ville köra
> Vättern. Vilket innebär att han inte tillhörde
> Sub7 från början och de hade tränat massor
> gemensamt och var osäkra på om andra skulle få
> komma med där. Av det jag hört så körde han
> heller aldrig med MAS, utan låg bakom dom på
> rulle förutom i slutet. Men jag kan ha fel där
> då det snackas så mycket. Oavsett grymt att
> köra på den tiden.

Ja , och jag har hört att han har ben som sugrör och aldrig tränar men ändå trösklar 600w .
Men jag kan ha fel , det snackas så mycket .

Allvarligt så tror jag precis tvärt om , men jag var inte med så jag vet inte .

M

geologen skrev:
> Jag säger som jag sagt flera gånger tidigare...
> ...dela upp VR i två delar!
>
> Ett gran fondo/linjelopp som går på söndagen,
> start kl 7, med maxtid på 10-12 timmar och delvis
> avstängda vägar (kanske rullande avstängning
> från förstaklungan till en timme bakåt för
> varje 10 mil körda?). Enbart licensierade (även
> engångslicens).
>
> Från fredag kväll till midnatt på lördagen
> går VR som vanligt, men
> förmodligen/förhoppningsvis utan mycket av
> subgruppshetsen (de flyttar med fördel till
> söndagens lopp).

+1 på geologen!

Grejen är ju att det finns massor av tävlingar att tävla på. Det är obra att sekundhetstävla på öppna vägar till bredden fyllda med nybörjare.

Inget ont om prestationen att cykla ens sub 8 (inte ens som så kallad hjulsugare); det är en mycket imponerande fysisk prestation! Men det finns ju fullt med riktiga tävlingar att tävla på om man vill tävla på riktigt alltså.

Hursom är varken vättern eller vätternrundan någon tävling. Det är ett rent analakademiskt faktum.

mytomspunnen skrev:
> Hursom är varken vättern eller vätternrundan
> någon tävling. Det är ett rent analakademiskt
> faktum.

Helt enig. Vättern är en sjö! :P

hm skrev:
> Pebben du verkar inte ha fattat att cykel är en lag sport där det gäller att få en gubbe först
> över mållingen,där laget kör o samarbetar för att en i laget ska stå på podiet.

Nä cykel är inte en "lagsport". Däremot tälvar lite olika lag mot varandra i lite olika lopp/discipliner. Fotboll mm det är en lagsport.

> Sub7 gruppens mål är inte att alla ska under 7 utan minst 1 o i andra hand så många som
> möjligt ,men vi tror inte fler än ca 10 % av gruppen har kapaciteten ..

Och du verkar inte fatta det jag skriver.

"Och kommer inte gruppen in under 7 timmar så har dom misslyckats som Sub7 grupp i mina ögon. Men dom har säkert en helt annan uppfattning än vad jag har. Det skulle jag ha om jag var dom ;7)"

> Din idé är inte så dum annars....

Klart som fan att den inte är dum. Jag är bara förvånad att dom inte har kör så redan. Eller som jag skrev tidigare "Och fö så kommer dom inte under 7 timmar i år, igen. Bara så dom vet. Dom gör nämligen fel ;7)"

Och fortfarande med glimten i ögat. Inte alltid, men nu.

Jag gillar ditt resonemang Pebben! Jag förstår att "subborna" inte gör det... ;-)

Ingen VR-tävling för mig i år, heller. Men troligen nästa, och då kör jag nog som subba!

geologen skrev:
> Jag säger som jag sagt flera gånger tidigare...
> ...dela upp VR i två delar!
>
> Ett gran fondo/linjelopp som går på söndagen, start kl 7, med maxtid på 10-12 timmar och delvis
> avstängda vägar (kanske rullande avstängning från förstaklungan till en timme bakåt för
> varje 10 mil körda?). Enbart licensierade (även engångslicens).
>
> Från fredag kväll till midnatt på lördagen går VR som vanligt, men förmodligen/förhoppningsvis
> utan mycket av subgruppshetsen (de flyttar med fördel till söndagens lopp).

Det där har jag också varit inne på. Med diffen att Subborna/Eliten/Tävlingen startar klockan 0900 på fredagsförmiddagen. Sen kan vi andra joddla på som om inget har hänt;7)

Men din ide är inte dum. Där skulle tom jag platsa. Men nä då går det för långsamt Max 9 timmar, tycker jag nog att det ska vara. Fan det här ska ju vara snabba subbor. Inte för sådan som mig, som fisåker på 11-12 timmar ;7) Men som sagt din ide är inte dum alls. Å så seedade grupper typ VL.

Start på fredag förmiddag är nog ingen höjdare. Många som jobbar och inte kan ta ledigt, samtidigt som det är vardagstrafik (många jobbpendlare, godstransporter, hantverksbilar).

Seedade grupper behövs nog inte heller. Masterstart med några bilar eller motorcyklar räcker säkert fint. Mer än 1000-1500 blir det knappast. Resten startar säkert i det vanliga motionsloppet.

geologen skrev:
> Start på fredag förmiddag är nog ingen höjdare. Många som jobbar och inte kan ta
> ledigt, samtidigt som det är vardagstrafik (många jobbpendlare, godstransporter,
> hantverksbilar).

Vill man tävla så tar man ledigt! Om inte, så är det inte tillräckligt viktig och då kan det kvitta, typ.

Men trafiksituationen är en viktig aspekt. Men menar du att den är såpass mycket bättre under Söndagen, ja kanske.

> Seedade grupper behövs nog inte heller. Masterstart med några bilar eller motorcyklar
> räcker säkert fint. Mer än 1000-1500 blir det knappast. Resten startar säkert i det vanliga
> motionsloppet.

Mmmmmmmm jag körde Energitrampet 2008. (Vildavästen året) Det året dom släppte i väg Elit och elitmotionärerna samtidigt av "misstag" och nä den rockenroll cyklingen kan jag vara utan.
Men å andra sidan så kommer det ju inte att drabba mig. För jag kan inte i dagsläget se att jag skulle joddla runt där.

Men jag skulle tippa på ca 5000 gärna skulle vilja vara med där och tampas med de stora grabbarna och tjejerna med för den delen, typ som under VL. För det är väl ca 6-7000 som Subbar 12 eller.

Men det är klart. Är det verkligen troligt att 4-5000 är intresserade av att lösa endagslicens?
Nä du har troligen mer rätt än vad jag har med dina 1000-1500.

Fan vet om inte en annan skulle dras med där ändå. Nu när jag tänker på det. Tänk att få ligga med och mysa i en jätteklunga med ett snitt på 30-35km/h. Mmmmmumma!

Nä jag är för gammal för sånt där. Ja jag vet att det bara är ett dåligt svepskäl för att slippa träna, så där hårt och jobbigt. Ok jag är för lat helt enkelt.

Pebben skrev:
> Vill man tävla så tar man ledigt! Om inte, så
> är det inte tillräckligt viktig och då kan det
> kvitta, typ.
>
> Men trafiksituationen är en viktig aspekt. Men
> menar du att den är såpass mycket bättre under
> Söndagen, ja kanske.

Söndagen är ju ändå "ledig", så varför ens fundera på fredagen???

Pebben skrev:
>
> "Och kommer inte gruppen in under 7 timmar så har
> dom misslyckats som Sub7 grupp i mina ögon. Men
> dom har säkert en helt annan uppfattning än vad
> jag har. Det skulle jag ha om jag var dom ;7)"
>
Jag tror jag förstår nu vad dina ögon ser o du blir upprörd över ,
Det är "namnet" sub7 GRUPPEN som gör att du tycker dom ska hålla ihop som en grupp o enl svensk anda ska hålla varan i hand när mållingen passeras så ingen vinner eller förlorar
Får ändra namnet till sub7 gubbar istl

( o mas gruppen föreslår jag kallar sig masdjävlar istl )

hm skrev:
> Pebben skrev:
> > "Och kommer inte gruppen in under 7 timmar så har dom misslyckats som Sub7 grupp i mina ögon.
> > Men dom har säkert en helt annan uppfattning än vad jag har.
> > Det skulle jag ha om jag var dom ;7)"

> Jag tror jag förstår nu vad dina ögon ser o du blir upprörd över, Det är "namnet" sub7 GRUPPEN
> som gör att du tycker dom ska hålla ihop som en grupp o enl svensk anda ska hålla varan i hand
> när mållingen passeras så ingen vinner eller förlorar Får ändra namnet till sub7 gubbar istl
>
> ( o mas gruppen föreslår jag kallar sig masdjävlar istl )

Nä då inte är jag upprör eller bitter inte. Nä inte alls. Det har du fått om bakfoten.
Jag har bara redovisat vad jag anser och inget annat. Och jag är säker på att subborna inte delar min uppfattning. Men varför skriver man då så här.

"Sub7 - 2011
Gruppen är klar! Vi är runt 70 enormt starka cyklister. Allt från nykorade och historiska svenska mästare i mängder av grenar och klasser till glada motionärer som är sjukligt intresserade av att pressa sig själva!"

Och inför 2010. "Alla med målet att cykla runt Vättern under sju timmar."

Och möjligen är det det som hänger kvar i min hjärna. Att dom inför 2010 sa att alla ska klara eller har att klara Sub7 2010.

Men inför i år så tycks detta inte vara lika på och du har ju själv redovisat i denna tråd att det i år bara är ca 10% som kan fixa, typ.

"Sub7 gruppens mål är inte att alla ska under 7 utan minst 1 o i andra hand så många som
möjligt ,men vi tror inte fler än ca 10 % av gruppen har kapaciteten .. "

Och har ni/dom detta som målsättning så är det bara att ändra på uppläget. Då har dom det som i en liten ask. Dela helt enkelt in Sub7 i ett antal "10 grupper" som får hålla ihop.
Den grupp med sämst förutsättning röker man först. 5-6 grupper som skyddar/drar de som ska "Subba" och i den gruppen utses en som ska dras fram. Fram till den stora segern ;7)
Hur svårt kan det vara?

Men helt ärligt. Ska man inte då slå den snabbaste tid, 6h 23min Francesco Moser 1977, eller?

Ja jag vet att det inte är samma bana som nu osv. Men det var det inte förra året heller om jag inte har helt fel.

och fortfarande med glimten i ögat;7) Missa inte det bara.

Vet de som skall vara domestiques om att det är deras uppgift? Skall de på jobbet säga (på frågan om de cyklat runt Vättern) säga: "ja, men jag cyklade inte hela eftersom jag bara skulle hjälpa en annan att cykla fort i ett motionslopp".

En annan variant

Annars finns ju alternativet med lastbils-pacening. Det är ju inte avlysta vägar så det är väl inte mitt fel att det ligger en lastbil alldeles framför mig?

Fikasvettot skrev:
> Vet de som skall vara domestiques om att det är deras uppgift? Skall de på jobbet säga (på
> frågan om de cyklat runt Vättern) säga: "ja, men jag cyklade inte hela eftersom jag bara skulle
> hjälpa en annan att cykla fort i ett motionslopp".

Saxat;7) å så lägger jag till och fixar lite så blir det ett bra svar med lite humor, tycker jag.

Fikasvettot och Pebben du/ni verkar inte ha fattat att cykel är en lag sport där det gäller att få en gubbe först över mållinjen,där laget kör o samarbetar för att en i laget ska stå på podiet.

Nu känner jag att jag kanske är lite väl nära god forum etik och om så är fallet. Flåt då :-(
Bättre pudla innan än efter, tycker jag.

Och snälla, snälla jag skriver med glimten i ögat. Jag gör det inte alltid, men nu gör jag det.

klart som fan jag tycker det vore kul om vissa fixar Sub7. Självklart gör jag det. Men ge fan i att gå på mitt hjul eller försök trycka mig av vägen som hände vid tre tillfällen förra året.
Snälla försök låta bli det. (Nu har jag troligen gått i mål i år då dom startar, men ändå.)

Senast ändrad:
Jag måste ha missat var podiet är på VR?

På randoneerna r de enklare - den som ligger först får överdelen av vattenskåpen att sova i.

rising skrev:
> På randoneerna r de enklare - den som ligger
> först får överdelen av vattenskåpen att sova i.

Ja, men bland randoneurer finns det inga vinnare, bara förlorare. :D

I en annan tråd, den 19e juni, 2009:

zapiens skrev:
> Kul kreativa ideér :-)
>
> Visst det är kul att det går snabbt, ännu
> roligare om vi är snabbast, men en sak inte att
> förglömma är känslan av lagarbetet och inte
> medvetet förbruka cyklister längs vägen. Leo
> upprepade detta gång på gång innan, att detta
> är en lagprestation, han underströk det vidare
> genom att formera dubbelled när vi gick in i
> Motala, ingen spurt utan vi rullade över
> mållinjen tillsammans. Det fanns säkert några
> som hade mer krafter kvar och skulle kunna spurtat
> för att få till en bättre tid, men ingen gjorde
> det.
>
> Det var mäktigt att rulla in i mål och känna
> att vi gjorde detta tillsammans och att så många
> var med på samma tid.

Fikasvettot skrev:
> Vet de som skall vara domestiques om att det är deras uppgift? Skall de på jobbet säga (på
> frågan om de cyklat runt Vättern) säga: "ja, men jag cyklade inte hela eftersom jag bara skulle
> hjälpa en annan att cykla fort i ett motionslopp".

Lite mer "Humor". Kom att tänka på den "låten" under gårdagens pass och den passar väl i den här tråden, bara för att.

"I´ma need 69 real bad girls for my tour bus."

Senast ändrad:
Jaha det var ju kul att se sina gamla lopp, tack Supertramp för länken!
Jag körde 95, 96, 97, 98, 99, 00, 01 och 03, 3 gånger blev det MTB vättern dessutom, den var kul, och före 95 fanns visst inga datorer så dom har fallit bort.
Resultaten var inte mycket att skryta om, men det var ändå bara 01 och 03 som jag hade start- och måltid inlagd.

Pebben skrev:
>
> ... Det skulle impa på mig en hel del.

Det är i själva verket motivationen för de flesta som cyklar.

rback skrev:
> När kilometrarna i sig (i detta fall 300 st) inte
> längre är en utmaning så blir tiden man
> förbrukar för dessa kilometrar själva
> utmaningen och moroten.
>
> Vissa - inklusive jag - har inte lust att harva
> runt på en cykel "utan mål eller mening"
> (överdrivet formulerat).
>
> VR är ett motionslopp - ja!
> Det är ingen tävling - nej!
> VR har tidtagning - ja!
> Då finns det en klocka att utmana - ja!
> Andra utmanar också klockan - Ja!
> Det går att jämföra cyklisternas tid - ja!
> Finns det en lockelse i det? - ja!
> Måste man jämföra? - nej!
> Måste man bry sig? - nej!
> Kan man ändå försöka cykla rekordsnabbt - ja!
> Är det en upplevelse att försöka? - ja!

+1

Det är ju Den Viktigaste Cykelhändelsen i Sverige, sägs det. Alla som inte cyklar överhuvudtaget bryr sig om det. Klart man är nyfiken på vad som är så speciellt när det inte är nån tävling.

stef skrev:
> De är lustigt vad många som inte ska köra bryr
> sig väldigt mycket :)

Visst är det. Jag bryr mig så mycket att jag tänker vara på plats för att följa MOTIONSLOPPET ;) Och rörd till tårar som jag har lätt för att bli, så kommer säkert en och annan trilla ner för kinden när jag ser tappra cyklister rulla över mållinjen efter 30 i mina ögon oändliga mil runt sjön som jag är uppvuxen vid.

Fikasvettot skrev:
> I en annan tråd, den 19e juni, 2009:
>
> zapiens skrev:
> -----
> > Kul kreativa ideér :-)
> >
> > Visst det är kul att det går snabbt, ännu
> > roligare om vi är snabbast, men en sak inte
> att
> > förglömma är känslan av lagarbetet och inte
> > medvetet förbruka cyklister längs vägen. Leo
> > upprepade detta gång på gång innan, att
> detta
> > är en lagprestation, han underströk det
> vidare
> > genom att formera dubbelled när vi gick in i
> > Motala, ingen spurt utan vi rullade över
> > mållinjen tillsammans. Det fanns säkert
> några
> > som hade mer krafter kvar och skulle kunna
> spurtat
> > för att få till en bättre tid, men ingen
> gjorde
> > det.
> >
> > Det var mäktigt att rulla in i mål och känna
> > att vi gjorde detta tillsammans och att så
> många
> > var med på samma tid.

Vilken pärla du lyckades gräva fram!
En sinnebild som förmedlar känslan av vad VR går ut på.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp