Isbollar

Isbollar
Har aldrig hänt.
Kör med knickerbibs, överdragstights och baggyshorts överst när temperaturen kryper under -10 grader. Kallare än -15 brukar jag skippa cyklingen.

Isbollar
Tur att du har blöja om du har problem med att väta ner byxorna ;-)

Tycker vindtäta kallingar funkar dåligt för det behövs mer isolering mellan paketet och det vindtäta skiktet. Bättre om det yttersta är vindtätt.

Isbollar
dnleriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Tur att du har blöja om du har problem med att
> väta ner byxorna ;-)
>
> Tycker vindtäta kallingar funkar dåligt för det
> behövs mer isolering mellan paketet och det
> vindtäta skiktet. Bättre om det yttersta är
> vindtätt.

Jaaaaa, men vindkallingar skall ju inte sitta underst. De har man precis under ytterplagget.

Isbollar
Jag har inte använt dem på tio år men det var när jag bara hade 2 lager som jag tyckte det behövdes vindtätt där och då hamnade de liksom underst för fantomenlooken kändes sådär lagom lockande :-)

Edit: fast det var ju dumt att skriva att de fungerar dåligt när man medvetet använt dem på fel sätt…

Senast ändrad:
Isbollar
Nä, fantomenlook är inget man strävar efter precis. Men har man kallingar + underställ + cykellbralla + shorts så sätter då jag dem direkt under shortsen.

Isbollar
Konkret skrev:
> Kalsonger under cykelbrallor?

Kalsonger + underställ + ANNAT

Isbollar
Zåsna skrev:
> Craft Gunde kalsonger med vindfront är vad du är
> ute efter.

Woolpower är ännu bättre. Lika vindtäta men av ull. Har för mig att priset är ungefär samma:-)

Är det aprövskallt så krävs såklart också ett yttersta lager som är vindtätt, typ ledig kortbyxa i tätvävt tyg. Då kan man köra med tjocka fleecekalsingar istället.

Isbollar
Vem har skrivit att de satt under cykelbrallor? Eller måste man OT-märka svar också :-)
Det var oftast ett par längdskidbyxor vid långfärdsskridskoåkning så det handlade om fartvind bara och ingen kall sadel för min del.

Isbollar
dnleriksson skrev:
> Vem har skrivit att de satt under cykelbrallor?
> Eller måste man OT-märka svar också :-)
> Det var oftast ett par längdskidbyxor vid
> långfärdsskridskoåkning så det handlade om
> fartvind bara och ingen kall sadel för min del.

Kör du med varm sadel när du åker skridskor? Jättekonstigt.

Isbollar
Brakastruten skrev:
> Sedan så försöker jag röra på mig! Inte bara
> rulla utför..

Precis. Ansträngning skapar värme.

Isbollar
dadelg.jpg

Isbollar
Jag förstod inte riktigt problemet. Jag kör med vanliga korta sommar cykelbyxor med blöja, med ett par benvärmare utan flossad insida ner till ca -8. Blir det kallare sätter jag på ett par vindtäta kortbyxor över cykelbyxorna. Hur kan man frysa fast på sadeln? Kör man på så än man ju varm hela tiden.

Tillbaka
Topp