Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jonas_L sa:Annars är det enkelt att montera och demontera handtag med tryckluft. Renblåsningspistol och skjut in luft under kanten på handtaget så flyter det på en luftkudde.
Tänker inte utge mig för att vara kemist, men nedan följer en kraftigt förenklad skillnad mellan de två:J.R sa:Isopropyl alkohol hittar man på vilket apotek som helst. Dock alltid bakom disk, så man måste fråga efter det.
Kemisk ren bensin säljs även det på apotek.
Vissa apotekare hävdar att det är samma produkt, men det är det inte.
Någon kemist får förklara exakt vad som skiljer en alkohol från oljeprodukt...
blysprutan sa:Biltemas karboratorsprit är samma som isopropanol i billigare förpackning
BigF sa:Tänkte göra gaffelservice i helgen och upptäckte att min isopropanol är puts väck efter flytt. Jag bor på en liten ort så jag hinner inte få tag på nytt innan helgen. Grabbarna i verktstaden på jobbet har industrisprit 99,5%. Detta borde väl fungera lika bra? Vad jag förstår så är skillnaden att industrispriten är ethanol.
Salabaladala sa:För avfettning? Etanol går bra för det. Sälj också på macken och lite varstans som "T-sprit", "T-röd" osv. Har alltid en liten dunk hemma för garagepul. Inte lika starkt som andra produkter, men fördelarna är ju bl.a. att det inte är så superduperbrandfarligt och att man inte blir knäpp i huvudet av ångorna.
J.R sa:Någon kemist får förklara exakt vad som skiljer en alkohol från oljeprodukt...
BigF sa:Salabaladala sa:För avfettning? Etanol går bra för det. Sälj också på macken och lite varstans som "T-sprit", "T-röd" osv. Har alltid en liten dunk hemma för garagepul. Inte lika starkt som andra produkter, men fördelarna är ju bl.a. att det inte är så superduperbrandfarligt och att man inte blir knäpp i huvudet av ångorna.
Det är väl framförallt för rengöring vad jag förstår.
KiwiQ sa:ISO från Kjell funkar fint på plastram,
På gaffel, dämpare vill jag ha så rent som möjligt, då använder man Maxima Suspension cleaner, torkar snabbare än du hinner blinka, den har en stark stråle då den är för motocross industrin, spraya torka med duk.
bllx sa:KiwiQ sa:ISO från Kjell funkar fint på plastram,
På gaffel, dämpare vill jag ha så rent som möjligt, då använder man Maxima Suspension cleaner, torkar snabbare än du hinner blinka, den har en stark stråle då den är för motocross industrin, spraya torka med duk.
Isopropanol känns någon nivå trevligare än sprayflaska med hexane.
KiwiQ sa:bllx sa:KiwiQ sa:ISO från Kjell funkar fint på plastram,
Isopropanol känns någon nivå trevligare än sprayflaska med hexane.
Du får gärna tycka att det jag använder är rena skiten, giftigt är det, hört talas om friskluftsmaskar? Kostar dryga 20 000kr styck och finns på min arbetsplats, bara att låna hem.. Jag brukar dock även hälla över ISO i en sprayflaska, då har jag inget munskydd eller liknande, men som du säger.. Något trevligare är det säkert