Istället för sportdryck

Istället för sportdryck
IMG_20160502_162005247.jpg

Vatten är också bra.

Istället för sportdryck
Jag använder Torq Energy Drink Powder - (1.5kg) Maltodextrin 60%, Fructose (30%), grapefruit är den enda som jag tycker smakar ok. Sedan har jag små portionsburkar (tupperware) så jag kan ta med ett par extra portioner och blanda på vägen. Körde vitargo innan, men tyckte inte jag fick bra effekt av det.

Istället för sportdryck
Saft. Coop har billig och god citronsaft. Jag brukar ta ungefär en dryg deciliter koncentrat per flaska (stora flaskor), fylla på vatten och skaka. Klart, gott och hyfsat kolhydratrikt.

Istället för sportdryck
pme sa:
Roger_Edvinsson sa:
Jag pratade med en kille i Umaras monter på cykelmässan förra året. Det var riktigt intressant.
Han dissade Vitargo rejält. För att det skall bli rätt argument bör ni nog prata med honom direkt, men andemeningen var att Vitargos super-kolhydrat inte räckte hela vägen så snart man kom på 2:1-blandningen.
Däremot var skillnaden Umara/Enervit/High5 väldigt liten.

Det är ju inte så att de gamla brygderna blev värdelösa så fort 2:1 blandningen blev "känd". Det vore däremot intressant att se vad skillnaden i prestanda blir. Är det som vissa drivmedelsbolags reklam "upp till 3% bättre" eller finns det en riktig skillnad i slutänden?
Den diskussionen känns ju lite som när styrketräningsmotionärer börja prata om nutritionstiming och proteinpulsar. JFD är mil bättre :)

Istället för sportdryck
Om man nu vill ha sport dryck fungerar nedanstående. Går bra att smaksättas också med apelsin, lime, citron...Personligen kör jag med 100% vatten och vid behov komplettera med en bar...min mage mår bra av det!

1 liter vatten
1-2 msk druvsocker
1 tsk salt
1 krm askorbinsyra

Istället för sportdryck
eketjall sa:
Köp maltodextrin och fruktos. Blanda 2:1 och späd sedan med vatten till önskad styrka. Smaksätt med något kul.
Då har du vad all sportdrycken som bygger på den senaste forskningen innehåller i energiväg.

70g maltodextrin och 35g fruktos kan vara lämpligt till 1l vatten.

Googlade på maltodextrin för att se var jag kan köpa det.
Då dök denna upp bland träffarna: http://ekobiotips.blogspot.se/2012/01/maltodextrin-farligt.html

Då min mor precis gick bort pga cancer i levern så drog jag öronen åt mig.

Istället för sportdryck
På grund av _ett_ inlägg på en blogg du precis hittat genom en sökning på google?

Du vet att allt är dödligt, det är bara en fråga om dos och applikation.

Istället för sportdryck
Googla själv, det var inte den enda träffen.

Kan jag välja så undviker jag gärna mindre bra livsmedel om jag kan. Men det är inte lätt. För det finns egendomliga tillsatser överallt.

Tillbaka
Topp