Jacka, dam.

• Trådstartare Trådstartare siv
  • Start datum Start datum

siv

Ny medlem
Jacka, dam.
Någon som vet av någon damjacka i windstopper eller liknande. den ska vara längre back, och framför allt inte så tight. Som jag har förstått så verkar det som om damcykeljackor är väldigt tighta i modellen. just nu cyklar jag omkring i haglöfs windstopperjacka, men irriterar mig över att den är så kort backtill.

Jacka, dam.
Har inget bra tips på en specifik damjacka, men tänk på att hitta en med vettig ventilation! Inte bara "andas-funtionen" i materialet, den räcker sällan när man svettas i en vindtät jacka, utan ventilationsöppningar i någon form behövs. Tycker jag!
En av mina är så tät att jag blir blöt inifrån, även om den är tänkt för höst-/vintertemperaturer så är den helt enkelt för tät.

Jag har lite för många "vanliga"/korta friluftsjackor egentligen, så jag har tyvärr varit dumsnål när jag letat billiga/vettiga cykelplagg. Har två som jag bara är halvnöjd med, medan min sparringpartner har en helt fantastisk jacka från Gore Bikewear som jag sneglar avundsjukt på...

Jacka, dam.
jag gillar gore bikewear men det är tyvärr förbaskat dyrt... min favorit är phantom jacket med avtagbara ärmar.

om du är i stockholm någon gång kan jag rekommendera att åka till decathlon i brommar och kolla vad de har i sortimentet, deras cykelkläder ligger i vissa fall på 1/4 av priserna på de finare märkena.

Jacka, dam.
När jag kollar Gore, får jag en uppfattning om att det är väldigt smala, i alla fall över bysten. Stämmer det? Nu råkar det av en händelse vara så att jag kräver lite mer utrymmme över bysten, så jag har lite svårt att hitta någon modell som skulle kunna passa. Synd för Gore hade verkligen snygga jackor. Men i helhet ser det ut som om cykeljackor för damer är lite tight över bysten. Rätt eller fel?

Jacka, dam.
Tack brando, det är just den tabellen jag gått efter. Men vänta nu....är det Italienska storlekar, ev franska/spanska?

Senast ändrad:
Jacka, dam.
har själv ingen byst alls men nog är det så att de flesta (alla?) cykeljackor är tajta över bröstet när man står upprätt. när man sitter framåtlutad med armarna på styret blir de mer "normala" över bröstet.

har ingen erfarenhet av dammodellerna från gore. min fru har en decathlonjacka som hon trivs med men hon har 75B så ingen jättebyst!

Tillbaka
Topp