Jag är lite sugen på en sån här...(Yeti)

Anti

Medlem
Någon som äger eller har provat den?
(den heter Yeti - AS-R 575)

Bilagor

• bi_yet_575r.jpg
    bi_yet_575r.jpg
    50.3 KB · Besök: 16
Hmmm sökte lite snabbt med hittade den inte?
Finns det någon som har något omdöme att dela med sig på denna. Bra köp eller?

Jag kollade på en, men var lite fundersam till plastlederna längst ner på sadelstagen.
Känns klent men det kanske håller.

Fin ram som känns solid, men jag har bara cyklat en tur på parkeringsplats i Phoenix med den och vet inte hur den är i rotig svensk skog. Det mesta känns ju bra på platt asfalt i solsken. :)

Jo det brukar vara så när solen skiner :), som du säger ramen ser bra ut och geometrin ser ut att vara rolig. Kollade också på en RM slayer men den är betydligt dyrare.

Man verkar kunna köpa ramen med olika komponentgrupper. Kollade på ett paket som heter enduro, då skulle den landa på ca 23-25.000 kr

RM Slayer har ju mer slaglängd också, snäppet över Yetin. Vad är du ute efter för cykel? Finns ju hur många cyklar som helst i den kategorin men allt beror på hur man vill cykla med den och vad man vill ha ut.

Jag har haft en -06 med race disc kittet en säsong nu och är helnöjd. Kul cykel som passar för det mesta utom de hårigare nedförsbackarna eller topplaceringar i ngt svettolopp. Yeti lär ha tänkt till på sitt dogbonelänkage för att eliminera avigsidor med luftdämpare, om det funkar vet jag fan inte men tycker nog att de 5.75 tummen i fjädringen den har känns långa och plushiga samtidigt som den klättrar väldigt bra. För första gången på länge spanar jag inte på ngn ny cykel så här inför säsongen och det är nog ett hyggligt kvitto för mig iaf.

Anti: Om du har vägarna förbi Eskilstuna ngn gång är du välkommen att provköra.

/ Janne

Kanon!

Känns som jag fått en bra beskrivning av Jpe och det låter som om den skulle passa bra till vad jag tänkt mig.

Jpe! tackar för inbjudan, har jag vägarna förbi kommer jag gärna på en titt...

Adam7125 ruggit bra eller dåligt?

/Anders

Tillbaka
Topp