Jag har blivit lurad av en happyit?!

Måste man skriva ett inlägg för att kunna klicka ur [ ] Skicka svar i denna tråd till mig via e-post?

Denna tråden har verkligen spammat ner min maillåda :-D

stefan_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Måste man skriva ett inlägg för att kunna
> klicka ur [ ] Skicka svar i denna tråd till mig
> via e-post?
>
> Denna tråden har verkligen spammat ner min
> maillåda :-D

Hahaha.

Under "Min Profil" kan du se de trådar du prenumererar på och göra dina val.

Det är full fart, hela tiden i den här tråden. Framförallt vad gäller dessa (som mina) helt onödiga inlägg. Men kul är det.

Helt fantastiskt googlat där odbro (jag förutsätter att du googlade eftersom jag hoppas att du inte brukar hänga på moppeforumet till vardags). Det här blir bara bättre och bättre hela tiden. Hur funkar kidsen idag egentligen?

snowsucker skrev:
> Hur funkar kidsen idag egentligen?

Ingen aning, jag pratar inte kid. Fast jag pratar tydligen inte gubbe heller, förstår fortfarande inte ett ord av vad sdx yttrar.

oxr skrev:
> Men vad har den där tusenlappen gått till? Köpa
> bamsetidnignar? Folköl? Knark? 70-kubikscylinder
> till en Puck Dakota?

Som ägare till en cykel som åtminstone påstår att den är en Puch så blir jag upprörd över hur du behandlar ett gammalt vackert varumärke.

Det både stavas och uttalas Puch. Gärna med långt och vackert 'ch'.

http://de.wikipedia.org/wiki/Internationales_Phonetisches_Alphabet

Lågflyga skrev:
> Det både stavas och uttalas Puch. Gärna med
> långt och vackert 'ch'.
>

som 'Vacchi' eller 'och' kanske?

Lågflyga skrev:
> oxr skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men vad har den där tusenlappen gått till?
> Köpa
> > bamsetidnignar? Folköl? Knark?
> 70-kubikscylinder
> > till en Puck Dakota?
>
> Som ägare till en cykel som åtminstone påstår
> att den är en Puch så blir jag upprörd över
> hur du behandlar ett gammalt vackert varumärke.
>
> Det både stavas och uttalas Puch. Gärna med
> långt och vackert 'ch'.
>
> http://de.wikipedia.org/wiki/Internationales_Phone
> tisches_Alphabet

Den här tråden är undantagen från alla krav på korrekt stavning. Framgår inte det av Info-avdelningen uppe till höger?

Om jag hade blivit av med 1000 spänn skulle det inte kännas fullt lika jävligt om det gick till en Pusch Dakota. <infoga godtycklig "mopederna var snyggare förr"- formulering här>

Nu får någon allt övertala mig att Puch uttalas på annat sätt än med en halvkort lite stumt k-aktigt ch-ljud som skapas längre bak i munnen - ungefär vid tungroten.

Jag vill se bevis och fakta.

Förövrigt körde jag en finsk moppe vid namn Tunturi Sport. Tror den hade Puch-motor.

http://www.bikepics.com/tunturi/sport/72/pics.asp

Edit: länken

Senast redigerad av en moderator:
Har alltid uttalat Puch med samma slutljud som usch. Själv körde jag Yamaha DT50. Den gick 90 när den gick som bäst, fast svingen var lite klen för det gick inte att landa från tre meter till plat utan att den sprack. ;)

oxr skrev:
> Det ska väl vara samma uttal som i körsbär?

Vilken av stavelserna i körsbär menar du då? :D

Pu-k
P-örs
Pu-rsb
P-är

? :)

Kära medcyklister, (<= Falsk familiaritet. Används retoriskt för att krossa motståndet.)

I min ungdom kallade även jag Puch för 'Pusch'. Numera, efter en lång utbildning på unversitetsnivå, vet jag att mitt dåvarande uttal var fel.

(Detta är ett annat exempel på retoriska grepp: Skribenten påtalar sin bildningsnivå för att lägga extra tyngd i argumenten, men visar samtidigt ödmjukhet och förändringsbenägenhet. Detta är ett dubbet angrepp, och fungerar förvirrande.)

Lågflyga skrev:
> Skribenten påtalar sin bildningsnivå

Men kan inte stava och använder inte skiljetecken korrekt. Har du ett par Hope-bromsar att sälja eller är du spekulant på ett par? ;)

Lågflyga skrev:
> Kära medcyklister, (<= Falsk familiaritet.
> Används retoriskt för att krossa motståndet.)
>
> I min ungdom kallade även jag Puch för 'Pusch'.
> Numera, efter en lång utbildning på
> unversitetsnivå, vet jag att mitt dåvarande
> uttal var fel.
>
> (Detta är ett annat exempel på retoriska grepp:
> Skribenten påtalar sin bildningsnivå för att
> lägga extra tyngd i argumenten, men visar
> samtidigt ödmjukhet och förändringsbenägenhet.
> Detta är ett dubbet angrepp, och fungerar
> förvirrande.)

Bah! Du föredrar ju att åka trampebil framför riktig cykel! Hur korkad är man då?

(Ajaj, där föll jag för retoriken, insåg mig besgrad, och gick direkt på personangrepp)

slhap skrev:
> vi borde stannat på sidan fyra, var mycket
> roligare där..

Allting var bättre förr, det är därför vi inte delar upp forumet.

Vafan vi kan ju inte låta den här tråden dö ut! Puch, Putj, Purs, Pusktj osv. i all ära, men lite mer OnT: Maxxad, har du fått tag på honom ännu? Det är ju lite stalemate-läge, om uttrycket tillåts.

Jag tror att sebastian ser ut så här

og-xlarge-_3.jpg

kommentarer bitte!

Jag tycker det var elakt att photoshopa in Reinfeldts ögon. Tänk på att han är ordförande i EU och vad det betyder för Sveriges förhållande till främmande makt mm. ^^

Norlin skrev:
> Tack för denna tråden.
>
>

Hahahahaha.... Är det samma snubbe som har fastnat i Landrovern också? Tycker mig känna igen hans dåliga kroppshållning.

Haha...Hoppas ingen satte på dammsugaren av misstag.

smiley skrev:
> Norlin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tack för denna tråden.
> >
> >
>
> Hahahahaha.... Är det samma snubbe som har
> fastnat i Landrovern också? Tycker mig känna
> igen hans dåliga kroppshållning.
>
> Haha...Hoppas ingen satte på dammsugaren av
> misstag.

Jag har en ond aning om hur han fick dit stumpen...

Maxxad: Hur går det? :)

smiley skrev:
> Hahahahaha.... Är det samma snubbe som har fastnat i Landrovern också?

Tror Calle F någon gång skrev att Landrover-snubben hade en hemsida med massor av liknande bilder. Finns visst pengar att tjäna i "stoppa snorren i objekt och lägg ut på Internet"-branschen.

Det går bra att byta ut ordet "objekt" mot "kvinnor" alternativt "män" i meningen ovan.

Ola skrev:
> Jag håller med rback om Puch. Extra creds att du
> inte körde Solifer.

-1.

Suzuki Solifer S med hög tank. Sån skulle man ha. Eller en Aqua om man var styv.

Hallå, Puch uttalas väl ändå med sj-ljud i sverige - "pusch"? På tyska med ach-laut - http://www.leo.org/dict/aussprache/b/der_Bach.wav - men det ljudet finns väl inte i svenskan överhuvudtaget? Jag kommer då inte på något. Möjligtvis att ljudet finns som dialektform i några små områden i södra sverige, men där är de så inavlade att vi inte behöver bry oss om dem...

Måste bara lyfta fram denna pärla igen... Jag tycker det här har potential att börja användas återkommande.

Maxxad skrev:
> Här får man ju fan ingen hjälp, ni bara klankar
> ned på en och kallar en ungjävel och
> efterbliven....och detta ska vara det seriösaste
> cykelforumet? Jag är faktiskt 21 år och inte
> någon 15 år gammal "ungjävel"!

Tappade tråden lite för ett tag sedan... fick han några bromsar eller sina pengar?

Happy-pöbeln är inte alltid lätt att tas med. Minns snubben som fick sin 100kSEK-hoj snodd utanför en kiosk i södra Sverige och det dröjde inte många inlägg innan det tippade över i verbal klappjakt - på den bestulna ägaren. I andra fall formligen fylls tråden av sympatibevis och erbjudande om hjälp. Det gäller att komma in på rätt sätt, annars går det åt skogen.

NiklasL skrev:
> Happy-pöbeln är inte alltid lätt att tas med.
> Minns snubben som fick sin 100kSEK-hoj snodd

Du menar han som borrade lite får många hål i sin hoj?

Tidsåtgången för att läsa samtliga inlägg i denna tråd uppgick till ca. 75 minuter.
Någon annan kan troligen läsa snabbare, men betänk då att jag drabbades av ett stort antal skrattanfall!

Vem ska jag berömma och/eller klaga på? Hm. Nej det är ingen idé att försöka, jag kommer garanterat att få skit för det! :) Fast å andra sidan lär jag ändå få det!!

Beträffande köpet/försäljningen, som tråden faktiskt handlade om från början, kan jag delge min åsikt enligt följande;
Så går det, när utvecklingen i samhället inte styrs av någon, och ingen tar ansvar för unga människors oförmåga att lära sig att läsa och skriva, samt att formulera sig på ett riktigt sätt.

Köparen bör vid denna tidpunkt (alltså nu) ha lärt sig att klart och tydligt skriva så att det är möjligt för säljaren att förstå. Dessutom på ett trevligt skrivsätt.
Säljaren kan vänta sig att bli uthängd i snart sagt var forum denna ämnar deltaga i, och att Aldrig kunna sälja något, någonsin. Förhoppningsvis.

Maxxad; nå, har du kunnat nå säljaren eller dennes föräldrar ännu?

jodå nenja det går framåt, killen är ju somsagt 92a. Så har varit i kontakt med hans mamma och hon ville att vi skulle lösa det själva, men gjorde vi inte detta så skulle vi kontakta henne igen. När man pratar med honom över msn så verkar han nåstan vara lite bakom flötet haha.

Men han ska skicka bromsarna på måndag, och gör han inte det så ska jag ringa hans mamma och kräva mina pengar tillbaka, orkar inte klydda mer med honom!

För övrigt så följer jag inte tråden längre, lite synd till dom som skriver något vettigt/hjälpande men 1/10 kommentarer är något helt annat, så orkar inte läsa allt skitsnack!

Tack för all hjälp ändå!

Tillbaka
Topp