Jag har fått paket!!!

Aktiv medlem
Jag har fått paket!!!
Oj vad jag har väntat!!. Redan imorrse slog mig tanken att jag måste uppgradera. Jag behövde nya delar till min cykel för att stilla min prylhunger.

Och nu har jag väntat flera timmar innan jag fick arslet ur vagnen och tog mig ut i den stora världen, Ut i stora världen för för att äntligen anlända hemma igen med min nya pryl.

Och gissa om jag blev imponerad.

Asken var jättefint rosa och babyblå, innehållet talar för sig själv.
kedjalada.JPG

Se hur vackert han poserar för mig i månljuset.
SSkedja.JPG

Även om man kan så tror jag verkligen inte att det kan vara meningen att man skall gå såhär nära.
narbild.JPG

Så var det dags för monteringe. Självklart låter jag det högefektiva orginalfettet från KMC stå för glidbarheten även om Tnt tycker att det är att fela. Den har fler likheter med kedjan som är monterad på min kedjepiska än med den som fungerat drivlina under tidigare turer.

Och visst blev det bra!!! såå läckert!!!
helbild.JPG

Här kan även de riktigt uppmärksamma se den något aerodynamiska vinkeln på singulatorns placering. snabbt som få!!
underifran.JPG

Så vad tycker ni?. är den inte fin?. Den som gissar vad den kostar kan få orginalkartongen samt kedjelåset som blev över.

Jag har fått paket!!!
oxr Skrev:
-------------------------------------------------------
> 39 kronor?
>
> *Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att
> ha*

ÄHhhhh, var det så lätt;), jaja, asken är din. har låste här oxå:). Kan ta med det till nästa fotbollskväll.

Jag har fått paket!!!
Du är lurad, Ville. Samma kedja kostar bara 23 kronor på Biltema, så du borde ha cyklat dit och köpt den istället. Det hade nog räckt till en stor läsk på McDonalds i Botkyrka, kan gå åt när man ska släcka törsten innan man cyklar hem igen.

Jag har fått paket!!!
oxr Skrev:
> Du är lurad, Ville. Samma kedja kostar bara 23
> kronor på Biltema, så du borde ha cyklat dit och
> köpt den istället. Det hade nog räckt till en stor
> läsk på McDonalds i Botkyrka, kan gå åt när man
> ska släcka törsten innan man cyklar hem igen.
>
> *Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att
> ha*

fniss!

Jag har fått paket!!!
Heltklart. känner jag dig rätt så har du säkert ett par stumpar liggandes så att jag kunde köpt en hel av dig istället:)

det var ivf en mycket lång kedja man fick, blev mycket över.

Jag har fått paket!!!
Den kommer aldrig funka med mer än ett hgdrev. vill man kunna växla får man nog ta den dyrare kedjan för 79 kronor:)

om man inte bara har ett hg drev vill säga. det märks att den är mer känslig för kedjelinjen än min gammla.

Jag har fått paket!!!
det beror nog på hur många drev man använder :) Jag tror att Ville egentligen skulle behöva en IG-kedja för att få riktigt silkeslena växlingar på sin cykel.

Jag har fått paket!!!
Då får du nog cykla ut till Biltema i alla fall. Tror deras dyra kedja kostar 35 spänn. Jag tror inte att det är exakt samma men du sparar ju trots allt in 44 spänn, så prutar du lite kan du nog få en Big Mac & Co innan du åker hem.

Jag har fått paket!!!
Det skall faktiskt bli lite spännande att se vad den går för. säkert inte lika fint härdad osv som sina dyrare konkurenter. men material finns det gott om så den är nog välldigt robust på det sättet.

Och KMC är det ju som tillverkar dem allihop så det spelar ju ingen roll.

Jag har fått paket!!!
Micke S Skrev:
> Av princip så stödjer jag inte Mc donalds.. och
> kedjan är på tok för dyr.. :)

?????VM i trådförvrängning???....hehe

Mcdonalds är helt ok tycker jag. och eftersom jag alltid äter mycket så behöver jag inte bry mig så mycket om vad jag stoppar i mig.

Jag har fått paket!!!
typ saliv och andra trevligheter som lätt alstras från tonnåringars kroppar....

fast det jag inte gillar är på det viset företaget drivs. konsumtionaffärstänkande i högsta skolan som tar från de fattiga och ger till sig själva.

Jag har fått paket!!!
Micke S Skrev:
> typ saliv och andra trevligheter som lätt alstras
> från tonnåringars kroppar....

Ähhh, baciller är bara nyttigt. du vet väll att du har bajsbaciller på din tandborste enligt mythbusters.

> fast det jag inte gillar är på det viset företaget
> drivs. konsumtionaffärstänkande i högsta skolan
> som tar från de fattiga och ger till sig själva.

Näää, har nog svårt med företag där man aldrig inser att man har inkomster så at det räcker. större vill alltid ha mer och bli ännu större. tyvärr så präglar väll dethär typ 90% av alla företag.

Jag har fått paket!!!
men mc donalds är dessutom miljöskurkar, avskyr fackföreningar, använder bara den billigaste arbetskraften, och vet man hur maten är framställd så ,, ja,,, usch!

de är väldigt framgångsrika också.

baciller är jättebra. därför äter jag min mat helst på kinaresturanger och dylikt där personalen inte tvättar händerna efter toalettbesök. bajs är ju bacillrikt som vi vet :)

Jag har fått paket!!!
en jorgubbsmilkshake består ju av sisådär 67 olika smaktillsatser... bara för att det är billigt, och framför allt. den invande konsumenten ska känna igen sig, både i resturangen och vad det gälelr mate oavsett om han äter i kina, usa eller sverige.

Senast redigerad av en moderator:
Jag har fått paket!!!
Jag har hört rykten om att det som de tjänar pengar på är läsk och tilltugg. själva brugarna skall vara +-0 affärer. Vågar självklart inte svära på att det stämmer, men har för mig att det var ganska trovärdiga källor.

Jag har fått paket!!!
är inte det olagligt? fast vadå.. mc donalds tänjer ju på lagar så gott dte går. i usa bestämms ju lagarnas elasticitet av den som har bäst (dyrast) advokater. och mc donalds har inga problem med att lägga några miljoner i rätten för att slippa betala ut övertidserättning till någon anställd som kräver det. statusera exempel är ju bra.

det var ju kul när rätt många anställda i usa gick ut och sa att de vill vara med i fackförbund. nästa dag var tusentals före detta mc donalds-arbetare arbetslösa. in med nya ungdommar bara. fylla tomma platser är lätt när arbetskraften inte ställer några krav.

Jag har fått paket!!!
burgarna är väl mest slamsor och smaktillsattser. inköppta av köttproducenter/storslakterier som har konkurerat ut alla småbönder/uppfödare i närheten bara för att de har mc-donalds i ryggen. bröden är nedfrysta billighetsbröd från jag vet inte var.

mc donalds filosofi är ju att frakta allting över hela världen istället för att ta från lokala producenter. så jag tror nog att burgarna inte kan bli mycket billigare än vad de är.

Jag har fått paket!!!
tyvärr så är dagens ungdomar, främst studenter som inte bor hemma i nöd av pengar, och då är mcd det enklaste sättet att tjäna pengar under kvällar och helger då de inte studerar.

personligen sågar jag också dem, av principen "du blir vad du äter" samt hur de behandlar sina anställda.
jag kan inte presentera en produkt jag själv ogillar/är emot.

Jag har fått paket!!!
Micke S Skrev:
> föresten. blir inte din kedjespänanrtrissa väldigt
> utsliten fort med den där vinkeln?

Med gammla kedjan som var en kedja för växling var det inga probs. men nu låter det ganska mycket när jag trampar bakåt så mycket troligt är att jag sliter ner den lite fortare.

Har doc aldrig bytt en trissa för att den är sliten så någon gång måste ju vara den första. har säkert någon i alu i någon ful färg liggandes:)

För jag har verkligen inte lust att försöka hitta ett nytt växelöra.

Jag har fått paket!!!
sånna där billiga trissor har ju inga riktiga lager, så börjar de gå trögt kommer hålet där lagerpinnen sitter att börja växa rätt fort tills trissan bara vobblar runt sin axel.

såvida det inte är en kullagrad trissa.. xtr...

Jag har fått paket!!!
Den har inte kulager, så det skal bli kul att se vad som händer. min gissning är att den kommer att hålla sålänga jag inte trampar bakåt hela dagarna.

Jag har fått paket!!!
Skönt att den levereras i en juvelbox!!!!

Fyfan, 2500 för en kedja?!?!. jag menar lägger man mycket pengar på en ram så brukar den ju hålla livet ut om man vill det. det gör troligen inte dendär.

Jag har fått paket!!!
hja.. vad är den till för egentligen. det är få men dyra gram man sparar på cyekln. och så mycket bättre lär den inte hålla heller.

Jag har fått paket!!!
här blev det tyst... kanske för att alla funderar på hur klyftig jag är.... ;P

*det va LITE ironi med att jag skulle köpa den kädjan, ville se vad ni skulle säga....*

Jag har fått paket!!!
bianchi oskar: jag trodde bara du köpte bianchi kedjor?

Annars är väl McD en ganska stor kedja? (Japp, där satte jag kvällens lågvattenmärke. Ka-dish.)

Jag har fått paket!!!
Ville Skrev:
> Skönt att den levereras i en juvelbox!!!!
>

Javisst! Vafan ska man med den till?
/Johan ;o)

Jag har fått paket!!!
bigmollo Skrev:
> Ville Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skönt att den levereras i en juvelbox!!!!
> >
>
> Javisst! Vafan ska man med den till?

När man skall fria till tjejen?

Jag har fått paket!!!
bigmollo Skrev:
> Ville Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skönt att den levereras i en juvelbox!!!!
> >
>
> Javisst! Vafan ska man med den till?
> /Johan ;o)

vaddå ha den till?? den levereras ju i den!

Tillbaka
Topp