Jag söker brallor för vintern.

Aktiv medlem
Ja, mina gammla G-star har blivigt lite väl tunna i tyget efter alla tvätt av grovlera så de lär nog bli genomskinliga snart. Jag har verkligen ingen koll på braller som man kan ha.

Men jag har några krav.

1, vi pratar inte tights eller kläder i lycra.
2, Vi pratar heller inte GB-gubbe crossbrallor. Jag skulle inte ha dme till vardags och därför inte i skogen.
3, De skall vara svala coh sitta typ som ett par snowboardbrallor. Gäårna lite hårdare i materialet så De håller lite och inte fladdrar. Men vanliga snowboardbrallor är för varma.
4, INget vindtät eller vattentätt, men får gärna torka lite snabbare än mina G-star..haha

Någon som har något förslag?

Och så priset ja. H&M billigt är klart en vinnare. men hittar jag ett par som bara roackar mer än allt annat så kan jag leva med lite dryare byxor. Det är väll det man har pengar till.

wg6.jpg
?

Gå in på Stadium o kika nå vad som helst ur det lite billigare "vindbyxsortimentet". Jag lovar att du hittar något där för under tusenlappen som duger gott o väl. Tunna löparbrallor kan du skippa. Men generiska outdoorbrallor dräller det av.

Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Haha. här får man när man försöker vara
> seriös!!

Oj, det var visst Wrong Trousers.. =)

Ja, typ något som bjorre la in där. om de sitter bra vill säga. Men det kanske finns många liknande på stadium...får ta ett varva.

JojjeM skrev:
> Haha 42Hz, hade du planerat den där
> tvåstegsraketen?

Självklart! Fast på ett helt omedvetet plan, precis som alltid. =)

Ville skrev:
> Den gick till deras startsida

Ja, lite får du väl göra själv...
Jag kan faktiskt inte rå för att stadium gjort en mongo-flash-sida som gör länkning till undersidor omöjligt (?)...
Men du slipper ju springa till en butik för att kolla det möjliga utbudet...

Men jag kommer ju bli helt förvirrad. stå där och dra i alla byxor. Och så kommer jag hela tiden undra vilka de var just du menade!!

Ville skrev:
> Men jag kommer ju bli helt förvirrad. stå där
> och dra i alla byxor. Och så kommer jag hela
> tiden undra vilka de var just du menade!!

Jag menade dem i barnstorlek med cammomönster. Cammomönster is the new ugly...

mytomspunnen skrev:
> Jag menade dem i barnstorlek med cammomönster.
> Cammomönster is the new ugly...

Skönt att höra, då ligger jag bra till! :)

Vi har ju haft upp det där, om tråkigt kamouflage i skogen... Det funkar ändå bara mot färgblinda älgjägare!

-Saxat från en mer feministisk sida...
"Men kamouflagekläder har inget syfte om man inte är i skogen eller i krig. Alltså finns det bara en viss koppling att göra.
Det är ofattbart att inte fatta att kamouflagekläder associeras med krig och militärer! Jag har verkligen inget mer att säga i frågan, blir bara helt galet upprörd över dumhet och okunskap!!!!! För att inte tala om den RESPEKTLÖSHET det innebär att använda krigskläder som en chic modetrend när det för största delen av världens befolkning är förknippat med mord, våld, förtryck och diktatur! Men så skönt att det inte rör oss här i lilla trygga trendiga Sverige........undrar vad våra flyktingar o invandrare tycker?.... Härligt att fly från ett krig och sedan bli påmind om det varje dag...."

Färgglatt i mörkret! (Finns även orange kamouflagemönster)
Gå in på Blå-kläder, och köp
RST.jpg
. Lagomt Televerks-retro! ;-)

Brakastruten, överreagerar du inte lite nu? Lite som att inte använda matknivar för man kan döda folk med kniv?

Blåklader är kanske inte ett helt dumt ställe att titta på.

Det var inte jag som sa de där orden som saxats... Jag letade bara efter de oranga kamo-kläderna!
Själv behöver jag inte ngn. matkniv.

Spana in de här, funkar nog i skogen också, bra pris dessutom! Är lite sugen på att testa ett par själv någongång.

805740.jpg

http://internetbutiken.sjogren.se/
Arbetskläder - Profilkläder, Allvädersbyxa 176N svart, 310kr

496324.jpg

Arbetskläder - Profilkläder, Allvädersbyxa MP 295 Fristads, 240kr

53767831.jpg

Arbetskläder - Profilkläder, Midjebyxa Fristads Worker CS 235, 420kr

260623.jpg

Arbetskläder - Kyla, Vinterbyxa Jobman 2337, 540kr
(kanske lite för varma att cykla i?)

372005.jpg

Arbetskläder - Bygg och Hantverk, Midjebyxa FRISTADS FAS 288, 530kr
(förstärkta knän, inte helt fel i skogen)

496361.jpg

Arbetskläder - Bygg och Hantverk, Midjebyxa P254-232, Fristads, 445kr

Finns ju hur mycket som helst där, bara att testa!

/Leo

Ville, det här är ett seriöst tips (behövs sägas i denna tråd)

Jag är så jäkla nöjd med mina Marmot Dolomite Pant. Hittade dem för 1200kr på Sportkompaniet förra vintern. De är sydda i deras M3 softshell som är ett lite tjockare softshellmaterial. Jag köpte dem för skridskoåkning, cykling och allmänt utebus och känner mig som envinnare varje gång jag använder dem. Lagom tighta men med lite luft i och riktigt justa detaljer. Inte vind eller vattentäta men med grum fukttransport. Finns för mer pengar på bla Naturkompaniet. Väl värda att kollas in iaf.
/Oscar
i8258_001_w_dolomite_pant_400x400.jpg

Är Crafts Stormtights vindtäta? De skulle jag kunna tänka mig men vill absolut ha ett pa vindtäta byxor på vintern.

Tillbaka
Topp