Jag tror jag är kär...

kevlar

Aktiv medlem
Jag tror jag är kär...
Jag tror jag är kär

Klicka här

Men frågan är dock, går den att trampa, 170 mm slag är ju rätt mycket.Visserligen tycker jag bäst om nerförbackar och att logga flygtid men en och annan XC runda smyger sig ju in i programmet.

Hannes

Jag tror jag är kär...
Skaffa ett sett med lättare hjul så fixxar du nog ett och annat långlopp också. Om du dessutom byter ut sadelstolpen/styrstammen när du skall köra XC så får du lite rejsigare sittställning.

go for it.
/r

Jag tror jag är kär...
jag trampar runt på en sån här med 190mm slag bak och 152mm fram. körde i hellas senast i helgen och jag störs inte alls av slaglängden, snarare tvärt om! å andra sidan har jag en 5th element som är heeeelt fantastiskt bra.

jag håller med om att ghosten är rätt läcker! =)

Jag tror jag är kär...
kevlar Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror jag är kär
>
> Klicka här
>
> Men frågan är dock, går den att trampa, 170 mm
> slag är ju rätt mycket.Visserligen tycker jag bäst
> om nerförbackar och att logga flygtid men en och
> annan XC runda smyger sig ju in i programmet.
>
> Hannes
>
> Vilja, våld och vaselin

heinbloed/jan här på forumet har en sån, troligen en 04a. Jag har provat den en kort sväng bara, men den verkade helt okej. Nu var den inte alls inställd för mig dock. Bakdämparen kändes lite för hård och gaffeln för mjuk, men jag kände inget gung på den korta tiden jag provade den. Gaffelbussningarna klappade en hel del på den också, men jag vet inte hur långt/hårt den har gått så det var säkert bara normalt slitage. Geometrin är väldigt mycket dh, men om det är vad man vill ha så...

edit:
en sån här har han;
frnorthsh.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Jag tror jag är kär...
Den där framgaffeln går att sänka ända ner till 130mm på en knapptrycking/vridning har jag för mig, så det ska nog gå bra. Du får ju också lite mer XC geometri när du sänker den så mkt.

Jag tror jag är kär...
garmen skrev:
<är det någon som vet priset på hojjarna ? eller blir jag tvungen att ta på mig glasögonen för att se ;)

Gör så här:

Klicka på Händler uppe till höger.
Välj Händlersuche.
Nu kommer det fram en karta över Tyskland.
Välj en region.
Nu bara väller det fram handlare som säljer Ghost.
Klicka på en affärs webadress.
Nu har du kommit till butikens hemsida.
Kolla runt på sidan och leta efter något som har att göra med Ghost.
Klicka där och förmodligen så kommer det nu att dyka upp information och priser på Ghostcyklar.
Det var väl inte så svårt.

Eller om du vill göra det lätt för dig så kan du klicka här så dyker en prislista upp från en handlare i Berlin.

/Anders

Tillbaka
Topp