Jag vill låna verktyg-tråden...

Skruff

Aktiv medlem
@Skruff rotat på köket men samma där tomt på just m8 men har dock fått tag på ett gängsnitt så ska testa i helgen o modda ett par pinnar av dom ja har
Okey, just nu får jag hjälp av @Skogsturfen ska förbi och lämna ett par pinnar till honom imorgon. Skriver här om planen funkar. Har märkt att pinnarna ofta också har en vägg som ger distans mellan broms och ram. Orginal hade mina pinnar inte någon så förhoppningsvis ska det gå att göra något enligt:
IMG_20221130_143008.jpg

Pinnen längst ner är orginal.

weldion

Aktiv medlem
Är det någon som har verktyget för att demontera pawl-ringen på ett DT-nav?
Har själv bara verktyget för ratchet, men polarens nav kör tydligen pawl.
Bäst är det väl om du bor i Leksandstrakten förstås.

weldion

Aktiv medlem
Nu så ramlade verktyget in för att kunna lossa ringen på DT 3-pawlnav. Värmepistolen fick plockas fram innan ringen kunde lossas och lagerbytet kunde genomföras.

pontakoj

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon i Stockholmstrakten som sitter på en nippel för att lufta en charger 1 dämpare alternativt ett komplett bleedkitt som jag kan låna en kväll eller helg ? :)

Bilagor

• rockshox-charger-bleed-fitting-1.jpg
    rockshox-charger-bleed-fitting-1.jpg
    417 KB · Besök: 5
  • rockshox-venting-kit-for-charger-damper-incl-2x120ml-oil-3-wt-1.jpg
    rockshox-venting-kit-for-charger-damper-incl-2x120ml-oil-3-wt-1.jpg
    141 KB · Besök: 4

flapjackin

Aktiv medlem
Har någon en vevlageravdragare till campa record lager (squaretaper) jag kan låna? Kanske e universal?

Helst av allt i hägersten!

rrost

Ny medlem
Har någon i Stockholmsområdet en Park Tool crown race puller att låna/hyra ut? Lagerbanan sitter otroligt tight mot gaffeln. Har försökt banka in brytbladskniv men lyckas inte komma in. Även provat ett verktyg från SuperB som var värdelöst.

darkforce

Aktiv medlem
Har någon i Stockholmsområdet en Park Tool crown race puller att låna/hyra ut? Lagerbanan sitter otroligt tight mot gaffeln. Har försökt banka in brytbladskniv men lyckas inte komma in. Även provat ett verktyg från SuperB som var värdelöst.
brytbladskniv är för klen ja kör med vanlig morakniv (har en separat för de ändamålet då den blir rätt misshandlad på vissa gafflar) annars ta med gaffeln tralla in på närmaste välsorterade lbs o fråga lite snällt om dom har verktyget vet att iaf cykloteket bromma har parktools avdragare o de flesta e inte omöjliga

Manurhin2

Aktiv medlem
brytbladskniv är för klen ja kör med vanlig morakniv (har en separat för de ändamålet då den blir rätt misshandlad på vissa gafflar) annars ta med gaffeln tralla in på närmaste välsorterade lbs o fråga lite snällt om dom har verktyget vet att iaf cykloteket bromma har parktools avdragare o de flesta e inte omöjliga
+1 på morakniv, det är värt att ta en helt ny.

rikard.anders

Ny medlem
Nån som har en liten skvätt primer till aluminium stående i verkstan? Ska ha till en framgaffel så behöver bara en lätt grundning med primer. Södra delen i Stockholm. Bjuder på en Snickers

Topp