Japanskt stål från -84. Slutresultatet.

Japanskt stål från -84. Slutresultatet.
Buddha skrev:
-------------------------------------------------------
> En kass mobilkamerabild;
file=37169



Snygg, vad sitter det för däck på den?
 
Japanskt stål från -84. Slutresultatet.
Tack!
Däcken är Continental Giro (180 spänn hos CC) som jag valde endast pga dom bruna däcksidorna.
Alla klistermärken fick stryka på foten eftersom smuts hade krypit in under kanterna på dom och en del var sönderskavda.
Dessutom hade en limtub legat och läckt i sadelväskan, och limmet hade runnit från sadelstolpen, längs med sadelröret, och ner på vevlagerhuset. Klet!

Ett tag undrade jag vad jag hade gett mig in på, när jag satt och försökte få lite finnish på vevpartiet. Mycket gnidande blev det.
 
Japanskt stål från -84. Slutresultatet.
Förresten; Hur gör ni för att få bort gammalt lim från fälgen? Aceton? Det här limmet hade iofs suttit ett par årtionden, men det krävdes att jag skrapade med ett skålat stämjärn innan jag fintvättade med limtvätt.

F.ö. verkar det vara ett j-vla bök med tubdäck. Finns det några fördelar över huvud taget?
 
Japanskt stål från -84. Slutresultatet.
Buddha skrev:
-------------------------------------------------------
> F.ö. verkar det vara ett j-vla bök med tubdäck.
> Finns det några fördelar över huvud taget?


Nej, inga fördelar alls för en glad motionär.

Och det är förresten ett syndastraff att laga tubdäck.


Tävlar du på elitnivå kan det naturligtvis ha en hel del fördelar.


/Fedde
 
Japanskt stål från -84. Slutresultatet.
Racern blev mycket fin.
Har en fundering angående cykel renovering.

Själv så har jag fått tag på en Mizutani racer som jag tänkt renovera upp.
Har aldrig tidigare varit tvungen att polera och ta bort rost från kedja och klingor. Därför funderar jag hur man kan gå tillväga för att få till det lika snyggt som du fick ?

Tacksam för svar,
 
Japanskt stål från -84. Slutresultatet.
mluther sa:
Racern blev mycket fin.
Har en fundering angående cykel renovering.

Själv så har jag fått tag på en Mizutani racer som jag tänkt renovera upp.
Har aldrig tidigare varit tvungen att polera och ta bort rost från kedja och klingor. Därför funderar jag hur man kan gå tillväga för att få till det lika snyggt som du fick ?

Tacksam för svar,

Autosol är ett väldigt bra polermedel för både ALU och stål. Är det ytrost kan du börja med svinto. Annars har biltema våtslippapper i grovlekarna 400, 800 och 1200, våtslipa med dem och sedan Autosol.
 
Japanskt stål från -84. Slutresultatet.
mluther sa:
Racern blev mycket fin.
Har en fundering angående cykel renovering.

Själv så har jag fått tag på en Mizutani racer som jag tänkt renovera upp.
Har aldrig tidigare varit tvungen att polera och ta bort rost från kedja och klingor. Därför funderar jag hur man kan gå tillväga för att få till det lika snyggt som du fick ?

Tacksam för svar,

Från kedja?
Köp en ny.
 
Tillbaka
Topp