robinnordberg
Medlem
Järvsö med trailcykel?
Hej,
Frågan har diskuterats tidigare men tror säkert att både cyklar och Järvsö i fråga har ändrats mycket på senare år.
Jag och sambon planerar att testa på Järvsö senare i höst.
Har aldrig varit där men av youtube att döma så verkar de blå och gröna lederna vara ganska snälla.
Då jag köpt ny hoj så är tanken att sambon skall ta över min gamla Fuel Ex.
Ni som har erfarenhet av Järvsö, räcker det med en rejäl stigcykel för lugn körning i Järvsös snällare leder? (Downhillparken och inte stig alltså)
Förutsättningar:
Sambon väger bara 65 kg och kommer få en väl tilltagen reach då hon är kortare än mig.
Cykeln i fråga är en Fuel Ex 2022 gen 5 med en hel del modifieringar, bla:
* 150mm Yari RC vilket ger gaffelvinkel på 65.5 grader.
* 130mm Float DPS factory.
* DHF/DHR 29X2.60
* Endast original shimano 2-kolvsok med 180mm skivor men med tanke på åkarvikt ändå ok?
Jag brukar själv köra röda/svarta nedförslöpor i skogen med mycket sten och rötter utan problem.
Åkningen i Järvsö lär bli lugn och sansad med syfte att kolla in vad som erbjuds.
Jag själv kommer köra en Fuel EX gen 6.
Vad säger ni?
Frågan har diskuterats tidigare men tror säkert att både cyklar och Järvsö i fråga har ändrats mycket på senare år.
Jag och sambon planerar att testa på Järvsö senare i höst.
Har aldrig varit där men av youtube att döma så verkar de blå och gröna lederna vara ganska snälla.
Då jag köpt ny hoj så är tanken att sambon skall ta över min gamla Fuel Ex.
Ni som har erfarenhet av Järvsö, räcker det med en rejäl stigcykel för lugn körning i Järvsös snällare leder? (Downhillparken och inte stig alltså)
Förutsättningar:
Sambon väger bara 65 kg och kommer få en väl tilltagen reach då hon är kortare än mig.
Cykeln i fråga är en Fuel Ex 2022 gen 5 med en hel del modifieringar, bla:
* 150mm Yari RC vilket ger gaffelvinkel på 65.5 grader.
* 130mm Float DPS factory.
* DHF/DHR 29X2.60
* Endast original shimano 2-kolvsok med 180mm skivor men med tanke på åkarvikt ändå ok?
Jag brukar själv köra röda/svarta nedförslöpor i skogen med mycket sten och rötter utan problem.
Åkningen i Järvsö lär bli lugn och sansad med syfte att kolla in vad som erbjuds.
Jag själv kommer köra en Fuel EX gen 6.
Vad säger ni?