Jävla hundar

Jävla hundar
En kompis skulle plocka ner sin nishiki team så jag köpte lite delar av honom.
Fick ramen för 200kr och lite annat som vart kasst på den gamla för småpengar.
Men har en fråga, nu tar bakbromsen långt in, är det klossar som bör bytas eller räcker det att spänna upp den? Hur spänner man upp den isf? Har aldrig skruvat med skivbromsar innan.

Jävla hundar
Vi kan gärna hjälpa dej med lite tips, men upp med bilder på den uppätna cykeln först...

;-)

Om bromsen tar långt in så kan det räcka med klossbyte, eller en luftning kanske, finns det nån skruv uppe vid handtaget där du kan justera hur långt in handtaget ska gå?

Jävla hundar
Jag tror inte det... Men det sitter någon nippel nere på bromsen men denna kanske är för att fylla på olja. Tänkte det fanns något smidigt sätt att lufta på men när det gäller cyklar kan jag ingenting tyvärr. Ge mig en bil o det är gjort på 5 röda dock.

Jävla hundar
Fasiken, jag som var sne på våra jyckar (två 7månaders whippetar) som har lyckats sätta i sig tre uppsättningar blue-tooth handsfree, min plånbok, min nya fjällräven-fleece, ett otal handdukar/mössor/handskar/valfri annan textil... men tydligen ligger dom i lä!

Lycka till :-)

Jävla hundar
Yihaaa skrev:
det sitter någon nippel
> nere på bromsen men denna kanske är för att
> fylla på olja.

den där nedre nippeln är för luftning, proceduren skiljer lite på beroende på vilken broms man har.
Här till exempel en länk hur man luftar Avid:

Ge mig en bil o det är
> gjort på 5 röda dock.

Samma sätt i princip, kan du lufta en bil grejar du en cykel.

Tillbaka
Topp