Jay Leno

Jay Leno
Är ni uppe och läser happy nu? Ett tips kan isåfall vara att istället titta på kanal5, tonight show with Jay Leno. Lance Armstrong är gäst ikväll

Tror att programmet även går i repris någon gång under morgondagen.

Jay Leno
Jay Leno rular ju talkshow-världen. Är enormt mycket bättre än Letterman.

Tyvärr var det ingen ide med att fortsätta sitta uppe ikväll dock. Jag kom in lite sent och hörde inte att det var morgondagens program han pratade om, med andra ord är det Lance Armstrong imorgon onsdag kväll (natt)

Jay Leno
Det hände en rolig grej när jag åkte buss för många år sedan. I bussen fanns det en stor reklamaffisch på Adam Alsing. En 5-6 år gammal flicka kliver på bussen och frågar en kille som sitter mitt emot affischen: "Är du han?" medans hon pekar på affischen med Adam Alsing. Humor!

Jay Leno
Fy fan... Leno är INTE bättre än Letterman, Letterman rular hela talkshow-världen! Jag menar ingen skrattar åt hans skämt (kan iofs bero på den tuffa L.A.-publiken) och så är det en trist show. David gör alla möjliga roliga saker, t ex låter publiken göra saker, fixa stora events ute på gatan som konstsim osv. Dessutom så tycker jag att Letterman har en mycket bättre Orkester, Kevin Eubanks går ju på maruijana hela tiden... =)

Jay Leno
1:an, 2:an och 4:an på en Panasonic 18 tum, två videobandspelare; en där sljudet inte funkar, en där bilden inte funkar. Det är min tevevärld.

Alsing är korpulent och bär glasögon, va?

Jay Leno
42Hz Skrev:
-------------------------------------------------------
> Conan rular! ;)

Ja. Conan är bäst med Letterman som klar tvåa. Leno är t.o.m. efter Linda Nyberg.

Leno driver med alla i sin monolog, men så fort dom sitter i intervjusoffan så slickar han arsle. Har svårt för sånt. Letterman och Conan driver med alla. Även rakt upp i ansiktet på dom.

Jay Leno
Håller med JT, Leno slickar röv så fort de hamnar i gästsoffan. Letterman och Conan äger Leno som bara den! Hur är det nu då, har jag missat Armstrong eller kommer han ikväll?

Jay Leno
Conan är ju den klart skönaste av dom tre! Han driver ju iaf mest med folk, och dessutom på ett roligt sätt. Han har inte lika mycket av det där tillgjorda typiskt amerikanska som Leno har.

Jay Leno
00:20 inatt (Ons) eller 8:30 imorgon (Tors) är det som gäller.

Håller fast vid att Leno är starkast, är måttligt road över alla Letterman's ideér och inslag, tycker de är mestadels dumma och fåniga, dessutom har han en makalös förmåga att nöta om samma sak i en evighet om nått ter sig roligt/annorlunda för honom.

Ska dock erkänna att när jag hör Conan tänker jag bara på den gamla serien "Conan barbaren" som knappast var en talkshow. Adam Kalsing var dock rätt bra på sin tid, länge sen man såg Adam nu, och tillsammans med Micke Syd, bara det!!

Jay Leno
Jo just det Amerikanska! För att nämna något som är lite roligt i Lenos program så tycker jag att det är kul med Jay walking inslagen, dvs när jay går runt och frågar alldagliga "svensson" amerikaner om saker som _alla_ borde veta och får dom mest underliga svar:-D Det ger iaf sken av att genomsnitts amerikanen är utomordentligt korkad. Men antaglign har man skådespelare eller så har han intervjuvat flera hundra personer för att få kanske 4-5 roliga dumma svar. Jag vill ju inte tro att det finns så totalt vilsna människor lösgående på gatan, inte ens i USA;-)

Jay Leno
Jo men han sitter ju i vita huset och är inte ute på gatorna och springer runt utan sina övervakare;-) Visserligen har han ju bevisat att han kan ställa till med tillräckligt mycket tokigheter utan att lämnas ensam allt för långa stunder, jag tror att hans övervakare borde få en kurs i hur man tar hand om bångstyriga maktgalna och krigiska världspoliser. Men det är en anna diskution som vi kanske ska bespara Happy med, jag tycker inte att det är rätt forum att diskutera politiska frågor i inte ens i en ot-tråd:-)

Jay Leno
Anders G Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo just det Amerikanska! För att nämna något som
> är lite roligt i Lenos program så tycker jag att
> det är kul med Jay walking inslagen, dvs när jay
> går runt och frågar alldagliga "svensson"
> amerikaner om saker som _alla_ borde veta och får
> dom mest underliga svar:-D Det ger iaf sken av att
> genomsnitts amerikanen är utomordentligt korkad.
> Men antaglign har man skådespelare eller så har
> han intervjuvat flera hundra personer för att få
> kanske 4-5 roliga dumma svar. Jag vill ju inte tro
> att det finns så totalt vilsna människor lösgående
> på gatan, inte ens i USA;-)

Ja, skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Eller hur var det det var? Jag tycker det inslaget bara spär på Lenos arroganta och självgoda attityd. OK att driva med gästerna i soffan som får betalt för att komma, men att spela på "vanliga" människors okunskap tycker jag bara tyder på taskig empati.

"saker som _alla_ borde veta"? Bah! Jag tycker alla borde vet hur man luftar skivbromsar. Det kan handla om liv och död. Eller nåt.

Jay Leno
Samtidigt som jag håller med Ander G så håller jag även med JT, det finns en sak som heter allmänbildning, och i den ingår inte hur man luftar skivbromsar på en cykel. Däremot så ingår sitt eget lands historia och kanske grundläggande geografi, som de som Leno intervjuar ofta inte kan. Samtidigt så håller jag med om att Leno söker lätta offer, gäster driver han inte med (okej, han gjorde en liten imitation av Schwartzenegger när terminatorn var på besök). Men samtidigt så får de "oskyldiga" personerna som går fram till kameran skylla sig själva, om man vill vara med på teve så får man offra lite.

Jay Leno
Leno är bättre än Letterman. Att Lenos publik inte alltid förstår skämten är väl synd för dem. Lettermans publik kiknar ju av skratt när han gör en grimas.

Jay Leno
Jag var på förhandsvisning utav Dodgeball (Ben Stiller mfl) som går upp på bio i slutet av september nångång igår.
Och VEM, om inte Lance Armstrong knallar in och vänder handlingen i hela filmen?

"I had cancer in the balls and in my stomach and in my head, but I didn't give up, and look at me now, five-time Tour de France Champion"

Bittert att de inte fick med att han är sexfaldig mästare bara, bzzt.

Tillbaka
Topp