Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Shrue sa:Kollar man bara på komponenter är de rätt så likvärdiga, handlar mer vad man föredrar. Däremot saknar Spectral (fortfarande) ISCG05, vilket gör det svårare att montera bash/taco eller kedjestyrare.
ooms sa:Precis! Det är mest en liten klick som aldrig ägt en Canyon som ska dra upp 3-4 år gamla händelser i varenda tråd de kommer åt i nåt slags obegripligt hat mot märket. De flesta Canyon-ägare är nöjda, och de som ev drabbades för 3-4 år sedan har släppt det för länge sedan och gått vidare.Jensen sa:Angående spectral, var det inte bara första årgångarna som hade problem med spruckna kedjestag (eller vad det var)? Tycker man inte läst lika mycket om det på senare tid
glitch sa:ooms sa:Precis! Det är mest en liten klick som aldrig ägt en Canyon som ska dra upp 3-4 år gamla händelser i varenda tråd de kommer åt i nåt slags obegripligt hat mot märket. De flesta Canyon-ägare är nöjda, och de som ev drabbades för 3-4 år sedan har släppt det för länge sedan och gått vidare.Jensen sa:Angående spectral, var det inte bara första årgångarna som hade problem med spruckna kedjestag (eller vad det var)? Tycker man inte läst lika mycket om det på senare tid
Hade en nysprucken Canyon Spectral med till Turkiet. Det var en 2016 eller 2017 så rätt så ny. Ägaren hade lappat den med eb kolfiberstrumpa över nedre delen av sadelröret i väntan på nu ram.
Så att det bara var gamla stämmer inte.
MtbIte sa:oavsett om nu canyon gått ut med att dom biffat till sina nya ramar skulle jag aldrig våga köpa en ram från dom innan någon verkligen har hårdtestat dom.
RaMo93 sa:Och den nivån är jag långt ifrån så då bör det inte vara några problem för mig men ska ändå läsa på lite till.
Enduro Fredrik - skulle du rekommendera 6:an framför 5:an sett till prisskillnaden? Om man bara jämför Canyon med Canyon.
RaMo93 sa:Stort tack för utförligt svar!
Kör Shimano idag och har väl precis lärt mig meka med grejerna men antar att SRAM är lika enkelt att lära sig.
Okej, ungefär som jag förstått det innan också men skönt med någon som bekräftar mina lösa teser och som dessutom adderar lite nytt:)
Ska se vad man kan trolla fram och vad min Neuron är värd på marknaden;) Kanske kommer en passande höstrea inom en snar framtid också om man har tur..
jofahjalm sa:Det brukar vara bra cykling fram till jul i Stockholm, att sitta och vänta på att få en marginellt bättre cykel eller på att spara lite pengar känns jättedumt.
Krompa sa:Tänkte mer på att man helst vill ha ett reglage för dropper under. KS verkar kalla det southpaw.
https://www.kssuspension.com/product/southpaw-alloy/
Kostar väl i och för sig inte många hundralappar att byta dock.