Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Nyfiken. Nu när du har haft Sondern ett tag: blir den ett bra komplement till Roadlite och Sentier, eller är det någon av cyklarna som börjar kännas överflödiga?
Vad vill du att de ska fylla för funktion? XC?
Jag har också kört RaceKing mycket "till vardags". Lättrullade, slitstarka, finns i billiga varianter. Inget kantgrepp men det kanske funkar på en sån här cykel.Jag valde Race King till mitt budgetbygge av samma karaktär som din Frontier. Jag har goda erfarenheter av dem, både på grus och asfalt!
Schwalbe G-One 2,35 borde ju vara precis det du letar efter annars. Alternativt Racing Ray/Ralph ifall du vill ha mer mönster.
Visa bilaga 401786
Maxxis Tread Lite. Så jäkla sköna och snabbrullande däck. Klart snabbare än Race King, som egentligen är mitt eget favoritdäck. Tread Lite avskyr dock väta/lösa underlag. Pressar man på då så släpper det, helt utan förvarning. Här fungerar de små/glesmönstrade däcken av typen Race King/Rocket Ron/Ikon e.t.c. mycket bättre. Fast ska man mest glida runt i skogen hade Tread Lite varit mitt förstahandsval.
Speed King har jag aldrig provat men de ser klart intressanta ut om just asfalt skulle vara huvudändamålet.
Verkar som att Maxxis Tread Lite har utgått ur sortimentet? Svårt att hitta den i någon av de vanliga butikerna i alla fall. Ersatts med något annat kanske?
Jag slänger in WTB Nano, finns i 2.1-bredd.Borde inte Schwalbes Furious Fred eller Thunder Burt kunna vara ett bra (och förmodligen mer lättrullade) alternativ till Tread Lite (kanske framför allt Thunder Burt)?
Stirra dig inte blind på den siffran. Den verkliga bredden kan variera mycket mellan märken och modeller.Ja det där med bredd, jag är lite inställd på 2.25/2.2, utan att egentligen veta varför...
Idag sken solen när jag gick upp, så jag bestämde mig för att dra ut och leta upp båtvraken och några övergivna byggnader jag hört talas om. Det skulle ligga någonstans bakom Marieborg, borta vad Karlsro. Så jag drog dit. Självklart gick solnen i moln när jag väl kom ut och stannade där mestadelen av tiden, men nu var jag ju redan iväg!
På väg dit så passade jag på att spana in Johannisborgs Slottruin. Av någon anledning så hade jag missat den platsen. Tyvärr inte världens charmigaste läge med stora företagslokaler vid sidan och så vidare, men ah, något hade det kanske? Nåväl. Vidare mot Marieborg och det snåriga träsk som väntade. Jag lyckades nämligen hitta båtarna, men det var rätt grisigt att ta sig dit. Lite coolt ändå.
Några övergivna byggnader hittade jag dock inte, men å andra sidan finkammade jag inte området. På väg hem stannade jag till vid tågspåren och kikade lite. Det är något med tåg och sånt överhuvudtaget som tilltalar mig rent estetiskt. Och allt klotter förstås. :D
Visa bilaga 402200
Visa bilaga 402201
Visa bilaga 402202
Visa bilaga 402203
Visa bilaga 402204
Visa bilaga 402205
Härliga bilder! Kan det vara det råa och industriella med tåg som kittlar ens fantasi? Det är ju något speciellt med vrak också för övrigt! Både vackert och lite sorgligt..,
Från en annan vinkel.
Nä, jag har ju min gamla roddbåt vid alvarbåtar,vid herstaberg.Ja! Jag älskar verkligen det råa och industriella, helst ska det vara övergivet och nedklottrat också! ;) Haha
Åhå! Du stack till Händelö och fotade därifrån någonstans? Ska prova det med! Var inte särskilt mysigt där jag var. :p Så himla fint med svanfamiljen!
Nä, jag har ju min gamla roddbåt vid alvarbåtar,vid herstaberg.
Svanarna brukar bli nästan tama framåt hösten o följa efter båten när jag är ute o fiskar.
Och ännu en vinkel. Mindre brötigt om du svänger ner mot Karlsro marin; där går det asfalt nästan ända ner till vattnet (och till en fin gammal kran). Funkar när grinden är öppen.
Visa bilaga 402241
jingel Använder du någon speciell LUT till dina foton eller redigerar du alla dina manuellt?
(redigerar aldrig mina foton, använder dom "som dom är" vilket jag nu insett är lite tråkigt & är ute efter någon roligare enhetlig "stil" men vet vilken än ?)
Men visst har du väl jobbat professionellt med fotografering? Om inte, sätt ihop en portfölj och ta världen med storm!
Har själv vart lite sugen på någon liknande klocka, men är nog vettigare för mig att fixa en ny cykel istället.
Tänkte ta en runda på några mil idag, men gick in i väggen totalt efter några km, haha.
Hatar motvind!
Jupp, nu vill jag ha vår.Ja fy fabian, bara att cykla till Ljura och hämta klockan var en pina. ;)