jingleyschmidt
Aktiv medlem
jingleyschmidt's Not-So-Adventurous Adventures
Ja det har varit riktigt hett nu ett par dagar, men rätt skönt på kvällen. Lär vara en magisk solnedgång där borta över sjön!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jingleyschmidt sa:Det är ett jävla gnisslande på cykeln! Jag tror det är droppern/sadelstolpen. Vad tror experterna? Video med ljud: https://www.dropbox.com/s/vkqlsklzfjfi47b/IMG_1667.MOV?dl=0
Rungner sa:Bra jobbat Jingley!
Skoj att läsa om dina äventyr, särskilt när jag ligger här hemma med brutet nyckelben + några revben. (Så, nu fick jag gnällt lite också. Skönt!)
Fina bilder du tar också. Keep on. ?
jingleyschmidt sa:Rungner sa:Bra jobbat Jingley!
Skoj att läsa om dina äventyr, särskilt när jag ligger här hemma med brutet nyckelben + några revben. (Så, nu fick jag gnällt lite också. Skönt!)
Fina bilder du tar också. Keep on. ?
Jävlar, cykelkrasch? Krya på dig! Och tack. :)
jingleyschmidt sa:Har haft en down-period sista tiden. Har svårt att masa mig ut. Jag har ju perioder av depressioner, stress och ångest i varierande grader, så jag vet ju om det såklart, men minsta lilla ansträngning tar emot. Bara att ta på sig kläderna, ryggsäcken och bära ner cykeln känns som ett projekt. Inser att det låter hur löjligt som helst, men det är säkert någon på forumet som känner igen sig eller har upplevt det själv. Nåväl.
Det är inte utan att jag mår lite dåligt också över att jag inte använder cyklarna när jag lagt så mycket pengar! Känns som att jag måste motivera köpen för mig själv till och med, hehe. Dumt att tänka så!
Men men, det ger säkert med sig snart. ;D Man får väl bita ihop på något sätt. Det brukar ju alltid kännas bra när man väl tagit sig ut.
White_XC_Ultimate_Carbon sa:jingleyschmidt sa:Har haft en down-period sista tiden. Har svårt att masa mig ut. Jag har ju perioder av depressioner, stress och ångest i varierande grader, så jag vet ju om det såklart, men minsta lilla ansträngning tar emot. Bara att ta på sig kläderna, ryggsäcken och bära ner cykeln känns som ett projekt. Inser att det låter hur löjligt som helst, men det är säkert någon på forumet som känner igen sig eller har upplevt det själv. Nåväl.
Det är inte utan att jag mår lite dåligt också över att jag inte använder cyklarna när jag lagt så mycket pengar! Känns som att jag måste motivera köpen för mig själv till och med, hehe. Dumt att tänka så!
Men men, det ger säkert med sig snart. ;D Man får väl bita ihop på något sätt. Det brukar ju alltid kännas bra när man väl tagit sig ut.
Jag känner igen detta alltför väl. Oftast när man äntligen kommit igång och kommit I form, så kan jag få en sådan svacka. Och det är ju så sjukt konstigt då jag vet att bara jag kommer över tröskeln och tar mig ut så mår jag jättebra , har sjukt kul I skogen och en bra känsla I kroppen efteråt. Men det är något hjärnspöke som håller emot ibland.
Angående ditt gnissel later det nästan som något med sko/kloss/pedal. Låter det lika om du provar lite med vanliga skor på?
/Kalle
jingleyschmidt sa:Har haft en down-period sista tiden. Har svårt att masa mig ut. Jag har ju perioder av depressioner, stress och ångest i varierande grader, så jag vet ju om det såklart, men minsta lilla ansträngning tar emot. Bara att ta på sig kläderna, ryggsäcken och bära ner cykeln känns som ett projekt. Inser att det låter hur löjligt som helst, men det är säkert någon på forumet som känner igen sig eller har upplevt det själv. Nåväl.
NickPick sa:Det är inte avsaknad av Sixten som yttrar sig då?
Det går att cykla hela vintern, men tyvärr inte lika bra ?. Hösten är deppig. Alltid blött och kyligt.
itisasitis sa:Ibland mår man dåligt på ett sätt som inte går att tänka bort och som inte bara släpper med tid. Jag fastnar också inne/hemma med massa ursäkter och hjärnspöken trots att jag älskar att komma ut. Känner igen det där med att till och med bära upp och ner cykeln för trappan kan bli skäl till att inte sticka ut. Det bästa tips jag kan ge är att sänka ribban för att komma ut så lågt det bara går. Ha kläder framme, väskan packad, cykeln så nära porten det går, bilen tankad om man ska köra...
storfiskarn sa:Mtbslingan inne vid rallybanan.
Där inne i skogsdungarna har det i många år vart en massa bögar som samlas.
När jag o kompisen va inne o körde bil på rallybanan så va det någon slags orgie som pågick inne bland träden.
Rätt jävla vidrigt ställe.
Enligt en polis som jag snackade med i somras så bestämmer dom träff på någon datingsite o sen samlas dom där vid himpa.
jingleyschmidt sa:storfiskarn sa:Mtbslingan inne vid rallybanan.
När jag o kompisen va inne o körde bil på rallybanan så va det någon slags orgie som pågick inne bland träden.
Enligt en polis som jag snackade med i somras så bestämmer dom träff på någon datingsite o sen samlas dom där vid himpa.
Haha, roligt att du nämner det för jag såg fan en kondom liggandes på marken där inne. Och av någon outgrundlig anledning så såg jag tre karlar traska omkring på MTB-slingan. Vad dom gjorde där vet jag inte, men det är fan ingen mysig plats att promenera på. :D
storfiskarn sa:jingleyschmidt sa:storfiskarn sa:Mtbslingan inne vid rallybanan.
Haha, roligt att du nämner det för jag såg fan en kondom liggandes på marken där inne. Och av någon outgrundlig anledning så såg jag tre karlar traska omkring på MTB-slingan. Vad dom gjorde där vet jag inte, men det är fan ingen mysig plats att promenera på. :D
Hahaha!
För många år sedan när jag o en kompis letade efter fiskeplatser utmed vassen så låg det kondomer överallt.
Dom släpade dit grästrimmer o röjde upp öppna platser där inne plus att dom släpade dit en soffa o hängde upp några stora speglar på träden. Jag hade båt vid bryggorna på andra sidan strömmen under några år o då såg man allt som fanns där så fort hösten kom o löven föll från träden.
Kon ser ut att vara av rasen Jersey.jingleyschmidt sa:Tog mig ut på en sväng idag med (42km), fast med Roadliten då. Först randomcyklade jag bara mot Himmelstalund, drog in på någon stig som enligt Trailforks visade sig vara "Himmelstalund MTB". Jag har aldrig varit där förut. Mycket skumt ställe!
Dock så var det här ganska roligt! Ett cykelställ som smält samman med ett träd. Skönt när båda världarna kan mötas på det där sättet ändå!
Lite längre in i eländet så är det några som byggt en liten skatepark verkar det som. Någon som har varit där innan och vet något om det? Hittade cementpåsar och grejer där under bron också. Vet inte hur aktivt stället är.
Vidare och möta upp en vän vid Knivberga Gård, så fick lite sällskap av henne på resten av turen. Vi stötte på den här kon som måste vara den sötaste jag sett någonsin! Den såg inte helt ut som andra kor man brukar se. Är det någon annan "sort" eller vad man ska säga? :P Ville fan ta med den hem dock! Men det hade väl blivit knöligt misstänker jag.
Båt, vatten, lite moln. Det var så uppenbart att jag skulle ta ett foto just där! Det bara bad om det ju. :D
weldion sa:Kon ser ut att vara av rasen Jersey.
Nä, jag hade inte en aning om att det finns en liten skatepark där.jingleyschmidt sa:storfiskarn sa:jingleyschmidt sa:storfiskarn sa:Mtbslingan inne vid rallybanan.
Hahaha!
För många år sedan när jag o en kompis letade efter fiskeplatser utmed vassen så låg det kondomer överallt.
Dom släpade dit grästrimmer o röjde upp öppna platser där inne plus att dom släpade dit en soffa o hängde upp några stora speglar på träden. Jag hade båt vid bryggorna på andra sidan strömmen under några år o då såg man allt som fanns där så fort hösten kom o löven föll från träden.
Haha låter som en spännande plats det där! Vet du något om skateparken under bron? Hur länge den varit där? Dom verkar ha haft tillgång till cementblandare eller något sånt. Låg en cementpåse på marken + att dom verkade ha gjort en egen askkopp, haha.
Du får kolla under och se om det är en eller fyra spenar.jingleyschmidt sa:weldion sa:Kon ser ut att vara av rasen Jersey.
Spännande! En kviga? Eller stut? Man kanske inte blandar kor med tjurar, eller ens stutar? Vet inte varför men jag blev så väldigt tagen av den där kon, haha. Det var blandat med såna där jerseykor och vanliga kor dock.
Kviga. På tjurkalven så ser du på mitten av undersidan av ”magen” (hur formulerar man sig här när den har fyra? =)) en pälsansamling och en utbuktning.jingleyschmidt sa:Vet inte om du ser något här, jag tänkte inte på det då. Är ju inte tydligt som det är på en del andra, men jag vet inte hur det fungerar när det är en kviga t.ex, om det inte utvecklats på samma sätt än när dom inte fått kalvar. :P
weldion sa:Kviga. På tjurkalven så ser du på mitten av undersidan av ”magen” (hur formulerar man sig här när den har fyra? =)) en pälsansamling och en utbuktning.jingleyschmidt sa:Vet inte om du ser något här, jag tänkte inte på det då. Är ju inte tydligt som det är på en del andra, men jag vet inte hur det fungerar när det är en kviga t.ex, om det inte utvecklats på samma sätt än när dom inte fått kalvar. :P
Den går tillsammans med SRB i vart fall.
Tänkte mer på kons fyra magar. Vi kan kalla det buken, för det har den bara en.jingleyschmidt sa:weldion sa:Kviga. På tjurkalven så ser du på mitten av undersidan av ”magen” (hur formulerar man sig här när den har fyra? =)) en pälsansamling och en utbuktning.jingleyschmidt sa:Vet inte om du ser något här, jag tänkte inte på det då. Är ju inte tydligt som det är på en del andra, men jag vet inte hur det fungerar när det är en kviga t.ex, om det inte utvecklats på samma sätt än när dom inte fått kalvar. :P
Fan vilken koexpert du är då! :D Tack för info!
Fyra vadå? Spenar? :P
weldion sa:Tänkte mer på kons fyra magar. Vi kan kalla det buken, för det har den bara en.jingleyschmidt sa:weldion sa:Kviga. På tjurkalven så ser du på mitten av undersidan av ”magen” (hur formulerar man sig här när den har fyra? =)) en pälsansamling och en utbuktning.jingleyschmidt sa:Vet inte om du ser något här, jag tänkte inte på det då. Är ju inte tydligt som det är på en del andra, men jag vet inte hur det fungerar när det är en kviga t.ex, om det inte utvecklats på samma sätt än när dom inte fått kalvar. :P
Fan vilken koexpert du är då! :D Tack för info!
Fyra vadå? Spenar? :P
itisasitis sa:Schysst jacka. Hur är den i storlek? Jag är 179/74 kg och hamnar nästan alltid på small i jackor.
Ge tån några dagar. Lägger det sig inte så åk och kolla.
itisasitis sa:Hur mår tån?
Jackan i small var stor som ett tält på mig :(