Maakus
Aktiv medlem
jingleyschmidt's Not-So-Adventurous Adventures
Dom är FÖÖÖR dyra tamefan. :D Synd!
Ska jag tipsa om en "billig" ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dom är FÖÖÖR dyra tamefan. :D Synd!
Ska jag tipsa om en "billig" ?![]()
TIPSA! Haha
Om man tycker att sådant är viktigt går det väl att testa det på någon själlös gymcykel mot en smärre summa?
Japp, de ska funka om du väljer 9-speed.
Jag har återanvänt även engångslänkar utan problem. Det kanske börjar bli problem om du har som rutin att plocka av kedjan flera gånger per säsong, men så duktig med rengöringen är åtminstone inte jag.
Ja jag vet inte vad som sitter på som standard på vanliga KMC-kedjor? Är det egentligen engångslänkar bara? Jag har aldrig tagit av en kedja förut, gjorde det bara nu för att lättare kunna rengöra det inför Squirt Lube-testet. :D
Vet inte riktigt vilka länkar som sitter som standard.
Antar att du läst på i Squirt-tråden att den funkar bäst om du lägger på den kvällen innan du ska cykla, så att den hinner torka in? I den tråden konstateras det ju även att det där med att avfetta kedjan innan Squirt är lite överdrivet, men en ren kedja skadar ju aldrig.
Jag är inte särskilt påläst på teori kring träning, men gör ett försök att skriva nåt. I bästa fall kanske nån som vet mer än jag rättar mig!
Till att börja med tycker Strava att de här två passen är ganska tuffa utifrån dina förutsättningar (Massive och Tough Relative Effort. Det betyder att du inte behöver tvivla på om det är ordentliga pass du får till, och om de är utvecklande. Stravas bedömning baseras ju i stor utsträckning på din maxpuls, så det vill till att den du angivit ligger i rätt härad för att de här bedömingarna ska vara televanta.
Vill du kan du säkert träna mer specificerat, tex dels långa uttalat lugna pass (där du ser till att inte gå över pulszon 2 eller nåt), och dels olika typer av intervallpass (4x4 min i pulszon 5 t.ex.)
Du behöver köra pass där du orkar få upp pulsen ordentligt ex genom korta intensiva intervaller, backintervaller etc för att anaerobic level ska stiga.Kom just hem efter en 20km "träningsrunda". Märker på de få turer jag kört aktivt med klockan att min aerobic level är ökande, men min anaerobic level är "maintaining". Betyder det att min uthållighet i musklerna ökar, men min explosivitet i musklerna är oförändrad? Eller hur ska man tolka dessa?
Skulle du bli hjälpt (roligare) med mer strukturerade intervaller eller skulle det krångla till det så att det blir jobbigare att cykla?
I början, som du har märkt, så svarar man bra på allt.
M
Såga eller klipp av stagen till önskad längd, sedan på med plasthättorna. Krävs mer åt en bultsax om du inte har en såg tillhands.
Blir det en sån här i vår: https://vitusbikes.com/collections/substance/products/vitus-substance-vrs-2-adventure-road-bike ?!
Eller ska man nöja sig med den här: https://vitusbikes.com/collections/substance/products/vitus-substance-vr-2-adventure-road-bike ?
Den rööööda såklart! Sen så är det bl.a. grx600 (800-seriens växelförare) istället för 400, allt detta för ynka lappen ;)
Neej, ingen framväxel! Det är ändå snart 2021 :)
Meen vänta nu. 100 pund för att gå från 10delat till 11delat? Det är väl inte mycket att tänka på?Jag är tjock och svag! Ibland behöver jag växla ner till lättare växlar för att orka upp för dom jävligaste backarna. Sanningen svider. :(
Glöm inte att den är röd också!Meen vänta nu. 100 pund för att gå från 10delat till 11delat? Det är väl inte mycket att tänka på?
Du kan få ett rejält range med singelklinga, det är tätheten mellan växlarna som verkligen märks enligt mig.
Meen vänta nu. 100 pund för att gå från 10delat till 11delat? Det är väl inte mycket att tänka på?
Du kan få ett rejält range med singelklinga, det är tätheten mellan växlarna som verkligen märks enligt mig.
Glöm inte att den är röd också!
Det är lugnt, SPD brukar bara finnas i svart eller silver. För det är väl dags att växa upp nu och sluta med barnpedaler? Åtminstone på graveln...Den stora frågan är ju dock vad man ska ha för färg på pedalerna när man har en röd cykel...
Det är lugnt, SPD brukar bara finnas i svart eller silver. För det är väl dags att växa upp nu och sluta med barnpedaler? Åtminstone på graveln...![]()
Nä, verkligen inte. Du får klart mer pengar för 11delat när du säljer den igen sen.Dyrare slitdelar på 11-delat?! Det är väl något att ta med i beräkningen. Men i den takt jag köper cyklar så är det väl inget problem. :P
Snygga helt klart! Men är det bara 700c på alu-modellerna?
Nä, verkligen inte. Du får klart mer pengar för 11delat när du säljer den igen sen.
...men allvarligt. Det är väl inget fel på STANCEN? Du vill väl bara åt hydrauliska bromsar? Testa ett par Yokozuna Ultimo först?
Du har väl justerat bromsarna ordentligt? Det gör massor. Bromsklossarna skall vara så nära skivan det bara går utan att ta i. En rak bromsskiva hjälper.Det är 650B på samtliga Substance-cyklar, men 700C får plats fast då med smalare däck.
Man köper väl en ny cykel varje år för att hålla lågan uppe?! Men nej, det är väl inget fel på STANCEN egentligen, förutom bromsarna då som jag aldrig riiiktigt vågar lita på. :P
Du har väl justerat bromsarna ordentligt? Det gör massor. Bromsklossarna skall vara så nära skivan det bara går utan att ta i. En rak bromsskiva hjälper.
Vad jag kan se på hemsidan så står det ju 700c på wheelsize på flera modeller medans andra har 650b med plats för 700c? Men såg också att det står 650b i specen, så lite oklart. Håller med om att mekaniska bromsar inte känns så bra. Har bytt till trp spyre fram men med ganska lite skillnad.
Det är väl inget fel på STANCEN? Du vill väl bara åt hydrauliska bromsar? Testa ett par Yokozuna Ultimo först?
Riktigt bra mekaniska skivbromsok är ofta dyradet är väl inget fel på STANCEN egentligen, förutom bromsarna då som jag aldrig riiiktigt vågar lita på. :P
Ja, det ser ju ut som att det står 47 på däcken på bilden så det är säkert så.Det är nog 650B på alla. Dom brukar vara lite slarviga med sina produktbeskrivningar osv. :P
28-29 km om dagen fram till nyårsafton så fixar du årets mål.Förstår fan inte hur jag tänkte förra året när jag skrev att jag hade som mål att cykla 500 mil 2020. Hittills har jag bara gnetat ihop 200 mil. Visst, jag har varit rätt låg och omotiverad, men 300 mil ifrån målet är ju rätt... mycket.