Julaftonscyklande i Hellas, kl 9.30

Karin_P

Aktiv medlem
Är det någon mer än jag som tycker att det verkar jättekul att sladda runt på blöta rötter i det av SMHI utlovade regnet på julaftonsmorgon? Tänker mig att starta vid HBB 9.30 och ta en 2-3 timmarsrunda i någorlunda maklig takt. Förmodligen med en paus kring en gran för drickande av glögg och ätande av lussebulle.
Den som tänker komma får ta å skriva i tråden, annars finns risken att jag struntar i det hela och dricker glöggen hemma i soffan istället.

Ja, sitter snällt i soffan hemma hos mamma och försöker sköts mig tillräckligt för att få julklappar. Förnedringen är total...

Jag kommer inte men vill gärna tipsa om att det står en fördigpyntad julgran längs med soldatstigen (promenadspåret öster om Ältakanalen).

Gulligt!
Uppslutningen verkar ju bli totalt obefintlig, så jag får väl ta mig dit o cirkulera runt granen ensammen med hojen och en hutt glögg som enda sällskap.

Total förnedring, Jofa.

Haha har du klätt dig i kostym och väst med vattenkammad frisyr för att spä på myten om att du inte spenderar alla dina pengar på cykelpeylar och all din vakna tid med att plöja stigar i hellas?

Karin: Det må vara ensamt och lite tragiskt imorgon, men ditt mod kommer eka i evigheten!

jsmacko: ssssch för helvetet! Tomten kan höra dig och jag har sagt att året spenderades med bibelstudier ideellt arbete.

Såg den här tråden först nu, men har fått ledigt från julstöket för lite cykel på förmiddagen så jag kommer förbi hhb kl 09.30 och ser om någon är där.

Blev det nåt cyklande?
Jag tror jag ska ta mig ett grusvägsrally genom Erstavik bort till Hellasgården nu, men skippar stöket. Tror faktiskt inte jag har cyklat på julafton förut så den chansen ska jag inte missa!

Det blev cyklande! Vi hittade en helt klädd julgran mitt i skogen, det dök upp en liten tomte och oväntat sällskap i form av Robban sista biten på turen.
Dessutom blev det Lussekatter och glögg.

Tack Karin för en mycket trevlig Jultur i Hellas!
/Niklas

God Jul Alla!

Jorå, visst blev det cyklat. Tack Niklas, och Robban som vi plockade upp halvvägs, för en toppenfin tur. Och vi hittade granen, tack för tipset!
Regnet upphörde precis när vi startade, men lite gegg blev det ändå.

IMG_0501.JPG

Meh, hallå tomten. Jag skulle ju få ett nytt vevparti. Var är mitt vevparti!? Inte låg det i säcken i a f.
IMG_0503.jpg

IMG_0504.JPG

Senast ändrad:
Starkt jobbat! En annan har ju bara ätit godis hela dagen.

Förresten, om det är din cykel på första bilden så behöver du trycka tillbaka vänstra dammtätningen på framgaffeln innan den förstörs av allt grus som letar sig in i gaffelns inre..

Senast ändrad:
Ja, dammpackningen ja! Så ohyggligt pinsamt att få bildbevis på eländet, själv upptäckte jag det inte förrän jag kom hem. Resultatet av ett misslyckat gaffelmek några dagar sedan.

Tillbaka
Topp