Just nu hatar jag ormar....

rolle77

Ny medlem
Var ute o tränade lvg med två cyklister från Linköpingsklubben Hymer. På väg hem (ca 1,5 mil kvar på passet) kommer en snok upp på vägen och in i mitt framhjul. Framhjulet vinglar till o fastnar i ena killens bakväxel så jag skrotar totalt. Blev oxå påkörd bakifrån av cyklist nummer tre. Killen vars bakväxel jag pajade klarade sig från att vurpa som tur var men dock blir det dyra reparationer. Han som körde på mig bakifrån landade på huvudet och händerna men klarade sig som tur var med några få skrapsår och illamående. Mina skador blev kraftiga skrapsår på underbenet, knät, höften.armbågen och axeln. Cykeln blev det mycket värre med. Får se vad domen blir imorgon men det ser inte så ljust ut tyvärr.
Fasen va dum man känner sig när man själv e "skyldig" till kraschen. Man får väl hoppas man e välkommen att cykla med grabbarna igen trots det inträffade.

Snokar (och huggormar) är fridlysta!

Jag ser orm som ligger och solar nästan varje dag jag åker till/från jobbet. Huggormar är vackra djur.

Hoppas skadorna blev ringa på dig själv, cyklar finns det fler av.

Så ben krävs för att ett djur ska vara ett djur? Hmm... Skumt.

Edit: Vissa ormar har icke utvecklade ben om man kikar på skelletet har jag för mig... :)

Senast redigerad av en moderator:
"Vissa ormar har icke utvecklade ben om man kikar på skelletet" ..kallas rudimäntara organ, saknar funktion i kroppen, ungefär som blindtarmen. Frågan är om Bianchi oskars hjärna räknas dit än med tanke på hans prestation i ovanstående inlägg..

Dåligt gillrad fälla men den fungerade tydligen i alla fall, ger ju insperation för mer trolljakt och fick mig osökt att tänka på det där kortspelet Bianchi oskar spelar - "Gotta Catch'em All!"

Har alltid hatat orm. Det är enda djuret som jag inte tål.
Var för någon vecka sen nära att köra över en orm. men hann stanna.
Jag brukar normalt cykla ganska mycket med hunden i skogen men har nu avstått just p.g.a av att det är så mycket ormar här nu. Han var nära att bli huggen för en tid sen.

Rikard Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Dåligt gillrad fälla men den fungerade tydligen i
> alla fall, ger ju insperation för mer trolljakt
> och fick mig osökt att tänka på det där kortspelet
> Bianchi oskar spelar - "Gotta Catch'em All!"

HAHAHAHHA, asg!

=David skrev:
> Muerto: Hört talas om "vänta med att vara
> moralgubbe tills du blivit gubbe"?

Måste jag vänta? Det är ju så roligt! Äh, är bara så mycket moral på Happy. Inte annars. George Orwell hade nog kallat det Dubbeltänkande tror jag... :)

Orm är otrevligt..

Uppe i haparanda skärgård på Seskarö där jag har endel släkt så fanns det massvis av ormar förut.. men under någon sommar på 50-60talet så gick folk man ur huse för att rensa ön från orm, ingen har sett en orm där sen dess =)

När ska resten av sverige följa? ;)

lleberg skrev:
> Orm är otrevligt..
>
> Uppe i haparanda skärgård på Seskarö där jag har
> endel släkt så fanns det massvis av ormar förut..
> men under någon sommar på 50-60talet så gick folk
> man ur huse för att rensa ön från orm, ingen har
> sett en orm där sen dess =)
>
> När ska resten av sverige följa? ;)
>

Tror att det är för sent nu.
Ni vet ju hur djurens vänner och greenpeace skulle gråta i åratal om man gjorde sånt idag, men förr var allt ok.

lleberg skrev:
> När ska resten av sverige följa? ;)

?
google.png

Dar jag ar just nu och hojjar sa brukar det ligga skallerormar och sola pa vagkanterna, jag har inte satt nagon an, men det skulle vara kul att fa syn pa nagon, pa avstand da forstass!

Fran vardagsrummet ser jag en backe som heter anarcist och som ar pa ca 1 000 stignings meter, en riktigt rolig backe cykla pa, det ma jag saga.

skot om er i sverige!

Japp, vi tycker inte om [djur/ras] så vi går man ur huse och utrotar dom. Det är ju ändå vi som valt att bosätta oss där det finns gott om dom.

Eller så kan man följa Australiens exempel då man tar in arter för att kontrollera ett problem. Sedan visar det sig att dom inte har någon naturlig fiende så dom förökar sig okontrollerat. Tänkte inte på det som uppfinnaren sa...

lleberg skrev:
> Orm är otrevligt..
>
> Uppe i haparanda skärgård på Seskarö där jag har
> endel släkt så fanns det massvis av ormar förut..
> men under någon sommar på 50-60talet så gick folk
> man ur huse för att rensa ön från orm, ingen har
> sett en orm där sen dess =)
>
Dom lär se mycke möss, sork & råttor istället ;-)

rolle77 skrev:
> På väg hem (ca 1,5 mil
> kvar på passet) kommer en snok upp på vägen och in
> i mitt framhjul. Framhjulet vinglar till o fastnar
> i ena killens bakväxel så jag skrotar totalt. Blev
> oxå påkörd bakifrån av cyklist nummer tre. Killen
> vars bakväxel jag pajade klarade sig från att
> vurpa som tur var men dock blir det dyra
> reparationer. Han som körde på mig bakifrån
> landade på huvudet

Oj, oj, ... vilken historia, en snok i hjulet, framstår nästan som förloppet i ngn gammal stumfilm

Per

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp