Kabeldragning

Kabeldragning
Hej! Använder navdynamo och framlampa men vill också ha en baklampa och då på skärmen. Lampa har jag men är inte överens med mig själv hur jag skall göra med kabeldragningen. Har ett förstaval och det är dra sladden på insidan av bakskärmen. Då är frågan hur fäster jag sladden? har några tankar smältlim, vattenfast tejp eller hur. Har någon här någon idé

Kabeldragning

Senast ändrad:
Kabeldragning
För att fortsätta mina tankar så vill jag dra min sladd under överröret med någon typ av genomskinlig tejp kanske starta och sluta med ett buntband. Då är frågan var kan jag hitta en tejp som kanske är 30 mm bredd och genomskinlig plus fäster bra.

Kabeldragning
Är bakskärmen i plast så kan man ju borra två små hål med jämna avstånd och dra i buntband. Håller nog bättre än lim och tejp men är kanske inte lika stealth.

Kabeldragning
SKS har nån skärmvariant med ett litet rör fäst på bakskärmens insida, just för ändamålet. Kolla hemsidan.
https://www.sks-germany.com/en/?s=cable+tunnel
2018_OEM-WB-Pages_mobile_079.jpg

Kabeldragning
För skärmmonterad baklampa brukar jag använda aluminiumtejp för att tejpa kabeln på insidan av skärmen. Tejpen fäster bra och är lite styv så den håller formen även om den skulle släppa lite från ytan. Vattensprutet från hjulet gör att den blir totalt utsmetad över kabeln efter ett tag och kabeln hålls kvar där den ska.

Det där SKS-röret känns sjukt överarbetat.

Kabeldragning
För skärmmonterad baklampa brukar jag använda aluminiumtejp för att tejpa kabeln på insidan av skärmen. Tejpen fäster bra och är lite styv så den håller formen även om den skulle släppa lite från ytan. Vattensprutet från hjulet gör att den blir totalt utsmetad över kabeln efter ett tag och kabeln hålls kvar där den ska.

Det där SKS-röret känns sjukt överarbetat.
Denna tejp kollade jag på idag tyckte den kändes styv men har den funkat så kanske jag ska prova.

Kabeldragning
Denna tejp kollade jag på idag tyckte den kändes styv men har den funkat så kanske jag ska prova.
Är inte säker på att det är exakt den jag har iofs, men styvheten gör att det inte är jättenoga med vidhäftningen över hela ytan. Den håller sig på plats iallafall. Brukar klippa några småbitar först och fästa upp kabeln med, och sen längre bitar med halva bredden (av en 50 mm rulle) och tejpa längs hela kabeln. Angående hållbarheten brukar tejpen hålla längre än skärmarna.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp