Kadens finska ägare i konkurs

MacBear

Medlem
"Kadens tidigare ägare, finska ROC Media Group är försatta i konkurs. Detta bekräftades till de anställda i förlaget i Sverige i går, tisdag. Redaktionen bakom Kadens förhandlar med inblandade parter för att finna en snabb lösning i syfte att säkra utgivningen av tidningen och hitta en stabil samarbetspartner för framtiden."

<http://cykling.rocsport.com/doc.htm/1709/>

Hmm, min prenumeration gick ut i dagarna, det kanske inte riktigt är läge att förlänga den just nu...

Stefan_Nhn skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det totalkört med Kadens eller???

det verkas som det. jag prenumererade på tidning i början av april, men fick inte numret som kom ut just då och fick då vet att min prenumeration skulle börja först vid nästa nr. det blir fan inget nästa nummer.

Trist tycker jag... Även fast jag tycker att dom utländska tidningarna e roligare så tycker jag att Sverige behöver en cykeltidning. Speciellt för dom som är intresserade av både MTB och LVG. Jag hoppas på det bästa för dom hur som helst.

Schyrrebyrre.... antar att frånvaron av info säkert lockar till nyprenumeration när/om det kommer något nytt till skott. Men jag tror och hoppas det kommer synlig info så fort som det bara går till berörda parter som betalat prenumeration och har nummer innestående.

Undra om det är spekulationer i papper som driver på Konkurserna?
Funsport MTB - Velo mag - Kadens , ser ni mönstret?

Dax att teckna en pren på ngn utlänsk blaska...

hutchkintoot skrev:
> Om det nu är så, vilka sköninigar som bara lägger
> ner utan att ge några förklaringar på hemsan.
>
> /Hutch (som har kastat pengar i sjön)

Ligger nått i ordspråket.. ...Gasa tills det rasa....

FunSport - Velo Mag - Kadens!!??

Skillnaden är väl bara den att vare sig FS eller VM gjorde någon konkurs.
Helt rätt i övrigt; Sverige behöver en blaska, varför inte en renodlad freerideblaska?
Gasa till det rasa - suveränt uttryckt!

Ok , måste ha blandat ihop dom med några andra tidningar...

Är sverige verkligen så litet för kategoriserade tidningar?
Jag skulle betala ca 70 bagis för en bra tidning (och tjock)
som inrikrar sig på all sorts mtb som kommer ut 12 ggr/år.
Och jag tror att många med mig skulle vilja ha det så !

Från början fanns det ju två tidningar. Svenska Mountainbike Magasinet och Funsport MTB. Rätt kul, köpte bägge när de samexisterade. De hade lite olika stilar som kompletterade varandra ganska väl, men visst... finns det inte plats för en tidning nu så var det inte konstigt att SMM köptes av FS då så att det bara blev en tidning kvar.

Men pappersmedia har ju en otrolig konkurrens från forum som det här och liknande forum utomlands. Det måste helt enkelt vara något alldeles, alldeles extra om man ska lockas att köpa en dyr pappersvariant när åsikter, tester/recensioner, reportage, foton, skitsnack och dylikt finns att inhämta mer eller mindre gratis på nätet.

swerider skrev:
> Undra om det är spekulationer i papper som driver
> på Konkurserna?
> Funsport MTB - Velo mag - Kadens , ser ni
> mönstret?
>

Eller så gör man dåliga tidningar...

Inte bara finska ROC Media Group har konkat utan även svenska har gjort det. Så rättigheterna till Kadens ligger ho skonkursförvaltaren och även tidningens framtid - precis som Outside. Transition köptes innan svenska konkursen men efter finska av det företag som sålde Outsides annonser, men de verkade inte gilla siffrorna för den.

Då lär det se ganska brunt ut för de som har tidningar innestående, så små fordringsägare som enskilda prenumeranter lär ju garanterat hamna längst ner i prioriteringslistan.

Men, jag har mer än gärna fel på den punkten.

Senast redigerad av en moderator:
Lundatok: Jag är av den humbla åsikten att var besökare själv avgör och bestämmer vad han eller hon vill kommentera, vilket jag även är övertygad att du också är, alltså har du all rätt i världen att kommentera min kommentar som jag nu kommenterar men härmed är det slutkommenterat om detta, i alla fall för min del.
Ha det bra!
Edgren

keffmonst skrev:
> attans...jag som tecknade en prenumeration av
> Outside på vildmarksmässan :/

enligt rykten är just outside orsaken till att kadens numera är finskt och tydligen konkat.. outside hade usla siffror och för att driva vidare hela mediagruppen så gavs kadens som säkerhet/pant till tryckeriet. nu är troligen allt borta tills någon plockar upp tråden och startar ny cykeltidning i sverige, kan väl ta lite tid eftersom distributionskanaler och annonsavtal måste jobbas upp från noll igen.

Vilken tur att jag hann betala prenumerationen innan de gick i KK. Hoppas att de går till välgörande ändamål:) Någon annan som behöver pengar?

steps: Jag gjorde också precis samma sak.

Jag hoppas att den norska cykeltidningen klarar sig bättre för där la jag precis en beställning.

Konstigt att Outside gick åt helvete, det måste ju rimligtvis finnas fler köpare som var intresserade av den tidningen än av en renodlad cykeltidning. Nåja, nu har jag beställt ett abbonnemang på Terrengsykkel.

Tycker det "luktar" lite illa om prenumerationskampanj åtföljd av snabb konkurs, allt i kombination med i princip 0% information till oss prenumeranter.
Anser att information till tidningsprenumeranter inte ska ha websida som utgångsläge.

"Jag kan ha fel ..."

Tillbaka
Topp