Kadens

Kadens
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Nope, men nya MTB Action låg i brevlådan, sitter
> och glor i den nu, tjoho!!

Specialized hade sannerligen en glassig annons. Lite löjligt att blanda in tyska i den, tror de att frasen "All mountain Fahrwerk" ska få någon att tro att tyska porche ingengörer står för design och utprovning?

Per

Kadens
SuperApe skrev:
> Ingen Kadens, bara hotbrev från Radiotjänst.

Tjänst? Radiootjänst heter det väl? Men förresten, det är ju licensfritt att inneha radio! Det är tv:n som är farlig att inneha, ett dödligt vapen, som man måste inneha licens för att få bruka.

Kadens
Ingen här heller, hoppas på morgondagen men den brukar vara sen vilket är tråkigt :-(

Tror faktiskt inte att den kommit i tid någon gång nästan skamligt när man tänker på det!

Johan A: Vad handlade MBA om i korta drag något för mig tror du?

Bosse

Kadens
På hemsidan skriver Kadens att nr.2 -05 skall komma den 5:e. Så ni får vänta tills imorgon innan ni börjar klaga.

Många butiker får tidningen ett par dagar innan de skall finnas till försäljning, de som då har dåligt med plats på lagret el. dyl. plockar ut dem i stället med en gång så att den finns tidigare än vad den skall.

Kadens
MaVic skrev:
På hemsidan skriver Kadens att nr.2 -05 skall komma den 5:e.

Nja dem säger ju att den ska komma till prenemuranter några dagar tidigare så man får någon fördel av att prenumerera men det håller dem inte, så vi som har pren borde ha haft den i fredags då skulle det vara bra.

Tydligen fanns den ju ute redan i fredags då vissa butiker hade den så varför inte vi?

Bosse

Kadens
bruse skrev:
> rena dekadensen i min brevlåda
>
> --------------------------------------------------
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!
>

Kadens => Dekadens ha ha den var ju bra Bruse

Kadens
Bosse: MBA Handlade om i stora drag följande:

Stora test på:
Trek Fuel EX $3299
Giant Maestro Trance $3400
Titus Super-Moto $4000
Intense M3 $2650
Kona Cowan $1199
Fox's nya långa gaffel
Hjälmar (Bell's Influx var tydligen bäst) Här swappade dom bilderna så att Vigorhjälmen hade Giros recension och motsvarande. Enligt bilden var Giro sämst, men texten sade Vigor, vete tusan vad som var rätt där.

Jämförelsetest mellan Shimano XTR och SRAM X.0 (fast på bilden var det en X.9)

Några sidor om "How to ride in any weather"

Lite sidor om 100 bra tips för MTB åkaren, så som hur man bäst uppnår en bra kadens, vad man ska äta/dricka osv..

Lite intervjuer med unga åkare (framtidens hopp inom DH, Dirt FR osv)

Några sidor om tips för att som dom säger "How to ride over just anything"

Och reklam, reklam, reklam, reklam och reklam såklart (men det e skoj att kolla på bilderna)

Så om den var något för dig vet jag inte, men jag har iaf haft lite trevlig läsning (betalar ju 16:- per nummer) för en ganska billig penning.

MBAction kommer i början av varje månad, som den ska, det verkar vara svårare för Kadens att få ut dom i tid.

Lonewolf skrev:
> Johan A: Vad handlade MBA om i korta drag något
> för mig tror du?
>
> Bosse
>
> "Proud sponsor of Jomper 2005"
>
> Kör så det ryker.

Kadens
Johan A:

16 kr jag kollade på pressbyrån och dem tog 79 kr för den!!

Tyckte inte att det var värt så mycket så jag passar den här gången men tack för referatet ;-)

Appropå kadens sena leveranser så skickade jag just ett mail till dem, detta var vad jag skrev:

Hej Kadens

Nu är det samma visa som vanligt med tidningen och det börjar bli hemskt irriterande!

Jag har startat en prenumeration av tre orsaker
1. Jag vill ha tidningen till ett bra pris
2. jag vill få den direkt hem
3. Jag vill ha den lite innan den kommit ut i butik

1+2 är uppfyllda men 3 är ni inte bra på, enligt eran hemsida ska det nya numret komma ut 5 april idag alltså och då borde vi trogna prenumeranter ha fått den några dagar innan tex i fredags den 1 april eller senast igår 4 april.

Har ännu inte fått någon tidning så jag kollade hos Pressbyrån (en av dem största i stan) och dem hade heller inte fått några utan det var förra numret som stod i hyllan, om detta hade varit första gången så hade jag inte brytt mig men detta är snarare regel än undantag tror faktiskt inte att jag fått tidningen i tid någon gång vilket ju inte är något lysande omdöme för tidningen.

När jag beklagade mig för en lösnummerköpande bekant så berättade han att en cykelbutik i Stockholm hade haft nya numret till salu i fredags!! Håll med om att detta är upprörande!

Med hopp om bättring
Bosse

Kanske tar lite skruv om flera skickar mail och gnäller lite?!?!

Bosse, som är sur just nu :-(

Kadens
Om tidningssäljaren plockar fram Kadens tidigare än vad som sagts är det inget som Kadensredaktionen ska få för. Det är klart, man kan ju skälla på dem och vägra leverera tidningar till dem men det är väl inte det första jag skulle göra om jag vore i Kadens kläder. Det är ju inte direkt Aftonbladets upplaga vi pratar om.

Kadens
Men man kan tycka det är konstigt att de inte hör av sig. Ingen ska inbilla mig att Kadensredaktionen inte finns här på Happy, klart som f.. att de kastar sig över forumet för att se hur nya numret tas emot.

Kan någon av dem kanske kliva fram och berätta vad som hänt...?

Kadens
Är väldigt sugen på en engelsk tidning nu.
Köpte Mountain Biking UK (MBUK?) för hela 85kr, och den var väl inte direkt den bästa tidningen jag läst, tyckte MBR verkade mycket bättre när jag läste den hos en kompis men den kostar £49 per år. Är den värt de?

Hur är Singletrack och MBA gämfört med Kadens? Vad kostar det att prenumerera på Singletrack? 16kr/nummer är inte spec. mycket för MBA...

Kadens
Kära Happyiter,

Det är nästan smickrande att så många blir så upprörda över att andra kan köpa tidningen före prenumeranterna har fått den i brevlådan. Vi skulle vilja ta det som en komplimang, men om någon inte ser på problemet på riktigt samma sätt som vi så kommer här en ursäkt och en förklaring.

Vi ber om ursäkt för att ni som prenumererar inte har fått tidningen före utgivningsdatumet den här gången heller. Ingen är mer medveten än jag om att vi har ett distributionsproblem som vi måste lösa - och tro mig, det försöker vi verkligen göra.

Det är som Tommy E och Ma Vic skriver här ovan den 5e som gäller och det är alltid bara utgivningdatumet vi har förbundit oss att leverera tidningen till senast. Däremot är det praxis att prenumeranter får tidningen några dagar innan. Så här funkar det:

Tidningarna från tryckeriet levereras samtidigt till Posten, Citymail och vår tidningsdistibutör - i allmänhet en vecka innan utgivningsdatumet (tisdagar). Posten levererar sedan tidningarna till prenumeranter som därmed får sina tidningar 2-3 dagar senare i allmänhet (torsdag-fredag). (Posten garanterar ju leverans av B-post inom tre dagar, men som alla vet funkar det inte alltid. Tyvärr kan jag inte uttala mig om enskilda förseningsfall, men får ni inte tidningen i tid så hör av er till vår prenumerationstjänst Titeldata så vi kan rätta till det.)

Ungefär samtidigt som prenumeranterna får cykelbutiker och tidningsbutiker sina tidningar, alltså några dagar innan utgivningdatumet. En del ställer ut tidningen direkt i butiken, det är alltså de som startar försäljningen för tidigt och inte prenumeranterna som får tidningen för sent när ni ser tidningen i butik före försäljningsdatumet.

Har ni inte fått tidningen den 5e (eller det angivna utgivningsdatumet) så är ni förstås välkomna att höra av er direkt till vår prenumerationstjänst Titeldata och påpeka detta så att vi kan åtgärda problemet. Telefonnumret hittar ni i tidningen.

Har ni synpunkter på innehållet eller frågor om Kadens är ni alltid välkomna att ringa, maila eller komma förbi på en fika (ring innan bara, vi kan vara ute och cykla).

Nu är det vår. Tjoho!

Stefan Larsén, Kadens

Kadens
Så har den då kommit "bara" en dag efter utlovat datum och det tror jag är den minsta förseningen hittils så det kanske går åt rätt håll med leveransproblemen.

Som plåster på såren kan jag ju säga att jag fick lite lätt glädjefnatt när jag kom till sid 72 och läste allt snällt som dem skrev om "min nya hoj", näst högsta betyg i "köp o metern" och bra omdömen på dem viktigaste delarna så nu känns det ännu bättre att jag valde den hojen, ser fram emot premiärturen nu bara ;-)

Bosse, som snart grenslar en Marin RiftZone

Kadens
Undrar hur länge tattar-posten i Hägersten ska sitta och höka på min tidning, dom ska väl läsa den tre varv innan jag får den. Med lite tur innan helgen.

Kadens
mikko skrev:
> Undrar hur länge tattar-posten i Hägersten ska
> sitta och höka på min tidning, dom ska väl läsa
> den tre varv innan jag får den. Med lite tur innan
> helgen.

Sen ska den passera köttdisken å fruktdisken på Kosnum å Ica också.

Kadens
lundatok skrev:
> Kadens red som reggad medlem,

Trevligt, saknade dock en länk i användarprofilen till tidningens hemsida. Om de har någon?

Per

Kadens
Per skrev:
>
> Trevligt, saknade dock en länk i användarprofilen
> till tidningens hemsida. Om de har någon?
>
> Per

www.velomag.se ?

Kadens
Bäste Kadens red,

Jag har mailat Er tidigare ett par gånger och fått ungefär samma svar som Ni ger här åvan. Men problemet kvarstår tyvärr gång efter gång.

Härmed med kommer jag med ett förslag på åtgärd om bra el. dåligt förslag får ni själva utvärdera. Då problemet verkar vara det att butikerna får sina Kadens före prenumeraterna trota att de levereras samtidigt. Varför inte skapa en fördröjning i leveranskedjan ut till butikerna. Om posten delar ut endast till prenumeraterna så skulle den leveransen kunna gå före de andra leverans från tryckeriet och där med skulle prenumeranterna kunna få sin tidning före burikerna.

Nu vet jag inte om det fungerar i realiteten men det är ett förslag.

Med vänliga hälsningar:

Miche

Ps. tack för en bra tidning och kul att Ni själva läser Happy ds.

Kadens
Storm i ett vattenglas. Som vanligt när denna blaska skall delas ut. Har inte Kadens ett eget forum där ni kan ojja er över att ni får tidningen 2 dgr efter den finns i butik?

Kadens
Vill bara tacka Kadens för ett redigt och tillfredsställande svar.p.s fick tidningen idag:)2 timmar på racern,några timmar cykel på eurosport(synd på vurpan) och sen Kadens,som julafton när man var liten,tur man har en förstående hustru:)

Kadens
Väntar fortfarande...

Men det är väl egentligen som det alltida har varit: Posten=Fiende nr 1

Ingen skugga över Kadensred alltså. Bra svar. Visste väl att de tryckte någonstans här på Forumet.

Kadens
Hm, ringde prenservice idag, de påstod att det var förseningar för alla prenumeranter....
Kanske läge att se över distributions kanalerna ??

Tidningen ska komma denna vecka.

/Anders

Kadens
JAAAA!!! Äntligen damp Kadens ner i lådan :D

Bara en vecka försenad. Hoppas att Kadensredaktionen kollar upp vad förseningarna beror på så att det inte upprepas.

Nu ska jag krypa ner i soffan igen o drömma om lite nya hojar, prylar o äventyr :)

Kadens
Mail från red idag:

"Jo, jag fick reda på det i fredags då det visade sig att den sändning
tidningar som skulle gått till storstadsprenumeranter via Citymail hade
blivit försenad. Jag ber om ursäkt för det. Tidningen kommer idag,
senast onsdag till de prenumeranter som ännu inte fått den.

Vänligen,

Stefan, Kadens"

Tillbaka
Topp