kadenssensor och Sändarbältet samtidigt till SportyPal Pro

jojosurf

Aktiv medlem
Hej,

Någon som testat så att det fungerar att ha kadenssensor och sändarbältet samtidigt till en och samma app som tex SportyPal Pro?. Alltså så att man får alla information i en och samma app som SportPal Pro.

- mäter pulsen
- avstånd
- hastigheten (med hjälp av båda gps och sensor monterad i hjulen)
- genomsnittlig trampfrekvens
- antal tramp
- och mer.......

jag har nyss köpt en Sony Ericsson Xperia Active.

Är det bra produkter de har?

http://www.sportypal.com/Store

Hallå!

Jag har tränat med min SE xperia active i snart 1,5 månader och jag måste säga att jag är mycket nöjd.

Jag har följande tillbehör:
Pulsmätare: (köpt på Decathlon Bromma)
Hastighet/kadenssensor: (köpt på CRC - Garmin) Jag testade först med Decathlons, men den funkade inte. Dock behövde jag köra med decathlons "kadensmagnet" då Garmins var lite för klen. Jag cyklar på mtb så avståndet mellan vevarm och sensor blir rätt långt.
Cykelfäste för telefonen: Nåja inte än, men den ska vara på gång (beställd på sportypal dedikerad för SE active)

Den appen jag använder är Endomondo Pro och allt har funkat perfekt. Med undantag för 3-4 dagar då deras site blev överbelastad och mina träningsdata kunde inte visas fullt ut.
Jag har funderat på att testa Sportypal och jag kommer nog att göra det så småningom.
Nackdelen med alla appar är att i träningshistoriken så kommer du endast åt hastigheten baserad på GPS-mätningarna. Sensorhastigheten får du endast i displayen "live". Så om GPS:n strular (vilket sker rätt sällan faktiskt) så blir dina data rätt taskiga. Kadensen registreras och sparas så de kommer du åt i efterhand. Jag har för mig att på Sportypals hemsida så står det att de i framtiden kommer att kunna lagra "sensordata".

Hoppas detta hjälpte dig!

Ja, det är klart att det hjälpte mer eller mindre. Jag har redan beställt Active holder till cykel. :-)

är på nästa jakt nu och nu söker jag en pulsmätare (sändarbältet, som man har runtom bröstet)
Jag tänkte först skaffa den här:
http://www.smarthf.com/Support/BluetoothHRM.aspx

Men men... den stöder bara SportPal och ett par till okända (för mig), jag vill kunna ha en sändarbälte som också fungerar till Endomondo Pro och RunKeeper och även iMapMyFitness+
Jag tänker testa dess appar och slutligen välja en av dom.
Då vore det ju bra med en sändarbälte som fungerar på alla....
vet du om den där smarthf fungerar på alla appar jag tänker testa?

/J

Tillbaka
Topp