[Kalender] 5/10 SBR 14 Greasy Bridge Flottsbro

Mer info

Söndagen 5/10 kommer SBR 14 gå av stapeln i Flottsbro

Vi samlas kl 10 på parkeringen för en kortare genomgång och därefter så rullar vi igenom resp sträcka.
Efter visningen av sträckorna så är det fri träning tom kl 13.00 då starten går
Pris för detta evenemang är 100:- och betalas på plats

Under dagen kommer Sportson vara på plats och hjälpa till med punkor, skeva fälgar osv

Regler:

Du ska ha en cykel
Du ska ha ett glatt humör
Du skall ha en hjälm

Larsaw kommer att sköta tidtagningen under dagen

Mer info kommer

Banbeskrvning: Samtliga SS är nya och enbart delar av sträckorna ifrån Endurot som va i våras, inga dödsbranter på detta rally, samtliga sträckor kan köras på en MTB FS/HT

SS1: Första sträckan i rallyt, är det blöt så är det halt, hälsurfning deluxe med gott om crashzoner i 2/3 av sträckan, därefter ner i kort bröt som avslutas med 2 st byggda drop på ca 40 cm vardera, ladda för mkt i det första så blir det trädkramning därefter målgång.

SS2: Starten går, det första du möter är ett drop på ca 30 cm därefter singeltrack i 200 meter som går in i en offcamber sväng på häl, fortsätter neråt i ca 150 meter, men där blir det en kort klättring uppför för att sedan avslutas med 300 meter lätt stig.

SS3: Du startar med lätt nedförlut med en stentrappa, sedan blir bred fin rotig stig uppför för att ta sig in på de riktiga go bitarna, du svänger vänster in på den lilla stigen, blåbärriset och grankvistar piskar dig på benen o i ansiktet men det är inget du känner av för här är det flyt, sträckan avslutas med ett naturligt drop samt ett byggt drop båda dessa på ca 20-30 cm.

SS4: Startar på samma ställe som SS3 men viker höger in på, lite stig cykling som avslutas med en nedförsbacke som tyvärr blir en sur uppförsbacke, därefter skråar du över hällen och in i brötet igen, sträckan har ett fint avslut där det går att åka fort.

SS1-SS4 startar på samma höjd med ca 30 meter emellan starterna. SS3 och SS4 har samma start plats

SS5: Starten går på fin stig ut på kraftledningsgatan, uppför en häl(livsfarlig vid väta) svänger sedan höger över en stenbro, mer uppför, men nu kommer belöning. Snirklar sig ner genom björk och gran skog härligt flyt ner till en välkänd stig.

Skicka Pm för att anmäla er

Anmälda:
Young P
Johnnyrubber
Blajdan
Kongo
Bjornenberg
TobbeP
LarsaW
jofahjalm

Henrik83
Niklas J
Andre Anselmi
Jejje

Jocke11
Jonasbernstein
Happymtb.fr
Steve_J
Jsmacko
Vilgot
Kenborg
Johan Landh
Glitch

Seeman
Spirit32
Cribba
Jlehtinen
KungStalle
Soderblom
Swoop
Bali_Kalle
Glimman
Classe

nibergs
Fritzflint

Milnik
Mike80
Goranf
corradino

Swoop
Karin_P3

Spincycle
Nobby
SweBender
Adde_z
DBS
Jonsbert
O
BjörnA
Dave212
Lingon
Luthman Photograpy
HåkanN
Dempa
Tomcaten
Yetiman
Carlbachmann
MR J
MTBtobbe
Mike-the-bike
GN
Lemonride
Dimitri
H
Sjodell
Kallesport
Kalle TL

Senast ändrad:
Luthman Photography skrev:
-------------------------------------------------------
> När ska larsa starta eget "Larsas
> endurotidtagning och datainternetsupport"?

Haha! Den ofrivillige tidtagaren...
Nä jag har en lite fabless för att försöka köra huvudet i väggen o tidtagning m Sportident känns ypperligg för detta ;)
Eftersom rehabträningen av min stukade axel börjat så räknar jag med att inte bara tidta utan även rejsa.

Sign me up!

// Larsa

Tar med massor med slang i olika dimensioner, växelöron och annat skoj!

Kan Ni se till att köra sönder lite grejjer nu så jag får nåt att göra i servicetältet ;o)

Byggnation och fix på SS 5

Bilagor

• IMG_1142.jpg
    IMG_1142.jpg
    251.3 KB · Besök: 65
Arbetet har fortsatt på SS5, vi har beslutat att dra om delar i mitten på sträckan för att ut lite mer utmaningar. Nu innehåller SS5 dödsbranter , hopp och drop:)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    134 KB · Besök: 77
Senast ändrad:
Jag anmäler mig, det är i alla fall min födelsedag så då borde jag väl kunna få komma loss. Jag tar gärna ett tidigt startnummer ifall jag skulle behöva pipa iväg lite tidigt.

Stalle

34 st anmälda och långt kvar till race, arbetet fortsätter på sträckorna för att gradvis förbättras till tävlingsdagen. Idag var det tät i skogen med happyfolk, tjuvträning inför racet?

Ytterligare en sponsor till SBR 14 har tillkommit, ClifBar ekologiska enegikakor för bl.a. cyklister.

Johnnyrubber skrev:
-------------------------------------------------------
> 34 st anmälda och långt kvar till race, arbetet
> fortsätter på sträckorna för att gradvis
> förbättras till tävlingsdagen. Idag var det
> tät i skogen med happyfolk, tjuvträning inför
> racet?
>
> Ytterligare en sponsor till SBR 14 har tillkommit,
> ClifBar ekologiska enegikakor för bl.a.
> cyklister.

Mja, vi råkade nog åka någon av sträckorna med det var helt och hållet Happymtb.fr's fel. Han visade vägen, vi bara följde.

sträckorna kommer passa alla, ht som FS , sträckorna kommer ha både tramppartier o korta uppförsbackar.

Slänger in en bild på Pokalerna till podium

image.jpg

Alltså nivån på detra race ser ju ut att slå det mesta, nästan i klass med Jubileumsrallyt!
Kommer ni bygga en prispall också? Tycker dom där pokalerna förkänar det ;)

// Larsa

Tillbaka
Topp